Marter onder de motorkap

RoyK

Senior Member
Hier al jaren een kastje die een hoge pieptoon afgeeft onder de motorkap. Vanaf dat moment geen marter in/ onder de auto gehad.

BJF

Forumguru
Ik had iets soortgelijks: vond vanmorgen een ei onder de kap….

Als ik zo'n 12v marterverjager koop, hoe sluit ik die dan aan? Mijn startaccu zit achterin, niet onder de kap. Kan dat via de zekeringkast? (en hoe dan...)
Ik had hetzelfde probleem met mijn Tiguan eHybrid. Heb in het ‘instructieboekje’ (dat tegenwoordig alleen digitaal bestaat) opgezocht hoe starthulp aan te sluiten en dat punt gebruikt om de marterverjager. Misschien kan bij jouw auto ook zoiets?

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Dat punt geeft de volle, ongezekerde, capaciteit van de 12V accu, als daar ooit iets mis gaat met de bedrading heb je een probleem.
Een 'zwevende' zekering zit in de draad, dus tussen die zekering en het aansluitpunt kan het nog misgaan.

BJF

Forumguru
Ok, ik wist niet dat dit problematisch kan zijn.. Heb het afgekeken van hoe de dealer(!) het in mijn vorige Tiguan had aangesloten

Tees

Donateur
Ach, dealers munten nou zeker niet altijd uit in technische kennis. Meestal voeren die braaf uit wat Elsa ze vertelt, en als iets niet-standaard is doen ze t vaak t óf niet ('kan niet, meneer', óf ze doen maar wat. Generaliserend natuurlijk en er zijn er ook bij die goed werk leveren.

hemi24

Forumguru
Ach, wat maakt die zekering nou uit?
Of je verjaagd de marter met een pieptoon, of je elektrocuteert hem. :arghh:

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan