TPI 2075543/2 - Vervanging van het infotainment display bij klachten

Beste leden,

Weet iemand waar ik een infotainment scherm kan vinden voor een octavia RS uit 2020. Ik heb nu een 5E3919605 - H44.
Omdat ik "ghost" problemen heb zoek ik de H49 variant. Wie of wie weet waar ik voor zo'n scherm moet zijn?

mvg
Savas

DIBI

Nieuw lid
Hallo, Ik henb een Elroq Buisiness edition 85, afgeleverd juni 2025. Ik heb meerdere keren een scherm voor mijn neus dat totaal vervormd is alsof er een steen tegen het scherm gegooid is, strepen, wandelende beeld naar boven. Geen enkele handeling werkt. Resetten heeft geen enkel effect. Als melding leest de dealer oververhitting uit. Het probleem doet zich echter voor op mopmenten dat er van oververhitting geen sprake kan zijn, als dat al een storingsoorzaak zou mogen zijn in Nederland!Ik heb de opnames bij de Dealer laten zien maar men tast in het duister. Het probleem lost zich na enkele uren stilstaan meestal vanzelf op. Wie heeft dezelfde ervaringen en kent oplossingen?

Doordat ik dit probleem niet herkende is de auto met vage storingen, als een lege accu en misschien wel een overleden dynamo meegenomen door een pechhulpdienst.
Maar later ook hier dus spook taferelen als starten van de muziek terwijl de auto afgesloten op de parkeerplaats stond. Of opnieuw starten infotainment systeem tijdens het rijden.

Heb Hardware H56, ABT H44 en software 1896

Nu een tijdelijke oplossing gevonden door de touch strip te ontvetten.
Maar is een blijvende oplossing alleen een volledig nieuw scherm? H49?
Of gewoon dan toch maar de touch strip te ontkoppelen?
Of is er een terugroepactie voor dit probleem?

Hoor het graag.

j_leeuw

Actief lid
Deze TPI verklaard wel waarom ik tijdens de afgelopen vakantie in Frankrijk een paar keer de melding heb gehad mbt lage accu spanning maar na een stukje rijden nooit meer gezien. Mijn Octavia is van december 2022 en heeft hardware versie H47.

Martin-Octavia

Actief lid
Zo mijn beste in overleg met de dealer.
Heb ik zelf een H49 versie gevonden en deze vanmiddag geplaatst. Nu afwachten. Ik zie verschil in opstarten en afsluiten. Ook laad het beeldscherm Nee ik zeg het verkeerd de verversing van het beeld lijkt ook sneller. Het scherm komt uit een bouwjaar 2024.
Ik hoop dat ik nu ook verlost ben van de scherm demonen. Oude scherm hersteld zodat de slider weer werkt en die gaat naar de dealer. Hij betaald mijn scherm als deze storingloos blijft. Duimen duimen.

Bijlagen

• PXL_20250826_130540738.jpg
    PXL_20250826_130540738.jpg
    300,9 KB · Weergaven: 13
  • PXL_20250820_082829552.jpg
    PXL_20250820_082829552.jpg
    893 KB · Weergaven: 13
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Martin-Octavia

Actief lid
....Heb Hardware H56, ABT H44 en software 1896

Nu een tijdelijke oplossing gevonden door de touch strip te ontvetten.
Maar is een blijvende oplossing alleen een volledig nieuw scherm? H49?
Of gewoon dan toch maar de touch strip te ontkoppelen?
Of is er een terugroepactie voor dit probleem?
Nee geen terugroep maar als je kan bewijzen met een videoclip of iets dergelijks kun je in de garantie een ander scherm krijgen. Mocht je het niet aandurven om de slider te ontkoppelen wil ik je daarbij wel helpen.

Laatst bewerkt door een moderator:

Martin-Octavia

Actief lid
Beste leden,

Weet iemand waar ik een infotainment scherm kan vinden voor een octavia RS uit 2020. Ik heb nu een 5E3919605 - H44.
Omdat ik "ghost" problemen heb zoek ik de H49 variant. Wie of wie weet waar ik voor zo'n scherm moet zijn?

mvg
Savas
Beste Savas. Het is werkelijk een kwestie van zoeken.
RRR in Litouwen heeft ze. Verschillende prijzen.
eBay staan ze.
Ik had mazzel met een bedrijf vd Ven in Roosendaal.
Goed op de foto's kijken of er een sticker op zit met H49.

Martin-Octavia

Actief lid
Even een storings vrije update.
Alles werkt zo als het hoort.
Ben blij dat ik gewisseld heb van scherm.
Dealer vergoed gelukkig alle kosten.
Hij was superblij dat ik zelf de oplossing had gevonden en had uitgevoerd.
Dankzij alle tips die ik hier onderandere had gevonden.

Martin-Octavia

Actief lid
Ja heb hem alles uitgelegd hij was er zeker blij mee. De uurtjes Tja die zal ik zelf moeten vergoeden

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Erik33

Nieuw lid
....Ik heb online een scherm gekocht voor ongeveer 400 euro. Eerst haal je de zekeringen van het display en infotainment eruit (30 en 46). De trim op het dashboard voor het display moet eruit geklikt worden, net als de kunststof afdekking aan de achterzijde. Die verbergen vier schroeven. Deze draai je los, je ontkoppelt de twee stekkers en andersom plaats je het nieuwe scherm weer terug.

Maar, als je in de garantie zit, zeker niet zelf aan beginnen en de garage verzoeken om een passende oplossing.
Hi Martin, mag ik vragen waar je de radio online hebt gekocht, ik heb namelijk hetzelfde probleem.

Martin-Octavia

Actief lid
Ik heb mijn scherm gevonden bij vd Ven auto in Roosendaal ik had de mazzel dat ze een donor hadden staan. Op eBay vind je ze ook. Kijk goed naar de sticker waar de hardware versie op staat en op rrr.lt een bedrijf uit Litouwen die heeft ze ook. Prijzen variëren wel enorm tussen de 400 en de 800.

Bovenaan Onderaan