Japanese Power - T5 California

jesse_s93

Forumguru
Wat een geweldige foto's @Japanese Power! Noorwegen, maar eigen Scandinavië in het algemeen, blijft erg mooi. Wij zijn er twee jaar terug geweest. Ik lijk in post #315 foto's van de scenic route te herkennen vlakbij Flam, klopt dat? Ik lijk het voornamelijk te herkennen aan de waterval die aan de noordelijke zijde van de route ligt.

Japanese Power

Donateur
Ik lijk in post #315 foto's van de scenic route te herkennen vlakbij Flam, klopt dat? Ik lijk het voornamelijk te herkennen aan de waterval die aan de noordelijke zijde van de route ligt.
Dat zou kunnen. Via Flam zijn we naar Aurlandsvagen gereden en toen via de Erdalsvegen over de berg heen en niet door de 25 kilometer lange tunnel. Op op deze route ligt de waterval Vardahaugselvi.

jesse_s93

Forumguru
Dat is hem inderdaad :) Die zig-zag weg naar boven (en later beneden) kan wel druk zijn met ander verkeer, maar de route bovenlangs vonden wij geweldig.

Japanese Power

Donateur
Haha. Die route naar boven naar een van de 10 highlights van NO. Bizar. Daar rijden zelfs touringcars met hordes mensen die van de cruiseschepen in het Hardangerfjord aanmeren heen en weer. Stegastein hebben we dan ook vrolijk voorbij gereden, hoewel ik me dat pas realiseerde toen ik die hordes mensen zag. Maar fantastisch weg om te rijden. Lekker schakelen, sturen en genieten. Heerlijk ouderwets in die California.

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Is dat de 'Trollstigen'?
Al op de 'Prekestolen' wezen kijken?
De Noordkaap ben ik twee (of drie) keer geweest, maar de laatste keer was het net een kermis met alle 'toeristenattracties' die er bij zijn gekomen. (#ik hoef niet meer)

Japanese Power

Donateur
Ha Peter, Trollstigen nee. Preikestolen zaten we heel dichtbij maar zijn we niet geweest. En wat je zegt: ook we mijden de drukte. Hekel aan massa toerisme die je hier helaas op sommige punten ook hebt.

EdK

Forumguru
Hoop voor je dat de hogedrukspuit het nog wel doet als je thuis komt, want je bent wel weer een dag aan t wassen en poetsen volgens mij.....
Man man wat een modder op die kar....

EdK

Forumguru
JA ik ken die weggetjes nog maar te goed !
Op een had ik een klapband..... en tsja dan zakt de krik ook nog eens weg....
Maarrrrr mocht het skatebord gebruiken van dochterje, maar als die stuk gaat dan wil ik wel een andere hoor....... :D

En tsja links of rechtsom werd deze minitjeus gecontroleerd en uiteraard zaten er deuken in van steentjes...... werd dus een nieuwe toen we terug in NL waren....

Japanese Power

Donateur
En ook deze trip zit er weer op. Ruim 4000 km gereden. Verdeeld over 18 slaaplocaties. Vaak off-grid, enkele keer een camping (puur praktisch: douchen en wasmachine), een Eremit en enkele natuurcampings.

Lijstje met wensen is ook weer wat aangevuld. En het minimalistische meeneemlijstje kan nog korter zijn we wel achter. Toffe ervaring ondanks dat we relatief veel kou hebben gehad. Gemiddeld genomen nacht 0-6 graden, overdag 14-21 graden verdeeld over 3 weken. Toen we NL inreden de korte broek weer aangetrokken. Daar was het 2,5 week te fris voor. Kleine selectie van de laatste dagen bijgevoegd. Teveel platen om allemaal te posten :-)

Gisterochtend de buitenkant en vandaag de binnenkant helemaal schoongemaakt. Onze Cali staat er weer helemaal klaar voor.

IMG_5882.jpeg

IMG_9031.jpeg

IMG_9004.jpeg

IMG_6308.jpeg

IMG_6318.jpeg

IMG_6389.jpeg

IMG_6414.jpeg

IMG_6447.jpeg

IMG_6462.jpeg

Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
En met al die onverharde weggetjes loop je de kans wat te raken. En helaas is dat ook gebeurd. Een dikke boomstronk in de dode hoek duwde de sidebar flink naar binnen en gaf flinke krassen en 1 klein putje op de deur.

Gisterochtend na het wassen gelijk langs mijn bevriende garage gereden, ze hebben hem gelijk onder spanning telkens een stukje verder naar de oude positie getrokken en ook alle krassen weg kunnen polijsten. Sidebar zit weer zoals het hoort en en de enige herinnering aan deze boomstronk is het putje in de schuifdeur. Ik laat het nu zoals het is.

IMG_6454.jpeg

IMG_6455.jpeg

IMG_6450.jpeg

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan