DSG kapot bij 58.000 kilometer geen coulance PON

Aerial

Nieuw lid
ChatGPT is hier ook erg handig. zie hieronder een voorbeeldbrief voor mijn auto.

Voorbeeldtekst voor de dealer​

Onderwerp: Verzoek om controle TSB’s DQ500 – Škoda Kodiaq 2.0 TDI (oktober 2018)

Geachte [naam / serviceadviseur],

Ik ben eigenaar van een Škoda Kodiaq 2.0 TDI, bouwdatum oktober 2018, uitgerust met de DQ500-transmissie.

Ik wil u vragen om specifiek te controleren of mijn auto valt onder de bekende Technical Service Bulletins met betrekking tot de mechatronic/TCU van de DQ500, namelijk:

• TSB 2058102/28 (of eerdere versie 2058102/25)
  • TSB 2072085/5
Deze TSB’s hebben betrekking op componentafwijkingen in de versnellingsbakbesturingseenheid (mechatronic), waarbij positiesensoren en elektronica defect kunnen raken. Dit probleem komt vaak naar voren bij voertuigen uit 2017–2019, waaronder de Kodiaq met de DQ500.

Ik verzoek u:

1. Met mijn VIN-nummer te controleren of mijn auto in de lijst met getroffen partnummers/softwareversies voorkomt.
  2. Te bevestigen of er openstaande servicecampagnes of software-updates beschikbaar zijn.
  3. Indien van toepassing, de maatregelen uit de bovengenoemde TSB’s uit te voeren (diagnose via ODIS, vervanging mechatronic/ECU, software-update).
Omdat dit een erkend probleem binnen de VAG-groep is en mijn auto binnen de risicoperiode valt, ga ik ervan uit dat dit via garantie of goodwill afgehandeld kan worden.

Ik hoor graag van u wat de uitkomst van de controle is, en welke vervolgstappen eventueel nodig zijn.

Met vriendelijke groet,
[Je naam]
[Kenteken + VIN]

Eltjo

Forumguru
Laat de DQ381 nu wel de link genoemd worden...

Rest van dat forum is overigens niet echt normaal leesbaar. Het lijken wel Ali teksten.

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Misschien de AI-assistent dan even verbeteren met de opdracht om DQ500 te vervangen voor DSG?

MarcoO2

Forumguru
Haha ja, dat is juist het punt: de “garbage in” van AI is nu juist altijd die homo spapiens-shit…

Bovenaan Onderaan