Additionele terugroep actie

EvilKnievel

Forumguru
Bij mij gaf de dealer ook aan dat er auto's waren die twee weken hadden gestaan en dat ze het aan de monteur overlaten of die het ziet zitten op basis van de eerste bevindingen tijdens de update. Mijn auto was uiteindelijk dezelfde dag klaar. Ik had overigens geen last van de bekende klachten. Auto is geproduceerd in oktober 2024.

MikeyMan

Forumguru
Mijn auto is vorige week weggeweest, duurde idd twee dagen. Monteur gaf aan dat het gemiddeld vijf uur duurt, met veel handmatige interventies. Ze krijgen twee uur van pon.

De Dieteren site geeft nu wel aan dat er geen updates meer voor me zijn ;)

Ik had een maand geleden ook een melding voor een software update. Die drukte ik weg want ik heb nu geen noemenswaardige problememen meer met de kodiaq. Nu vroeg ik me of of ik die melding nog ergens in het systeem heb maar kan m niet meer terugvinden. Weet iemand in welk menu o.i.d. ik dit kan opzoeken?

johnboy

Donateur
Net terug van vakantie (Turijn), ik heb 2 weken geleden de 90EE update gehad. Na 1,5 dag de auto weer klaar.
Advies was om de update toch voor de vakantie te doen. De auto heeft het prima gedaan, geen rare meldingen meer. Fijne reisauto !!

johnboy

Donateur
Af en toe signalen mbt frontsensoren etc niet beschikbaar, starten pas na 2 x startknop. Verder nog geen issues bijv. leegtrekken accu bij oplaadkabel lang erin. Maar, de update regelt meer dingen.

Update zelf ging niet belemaal soepel begreep ik, accu pakket extra resetten oid, dat duurde 3 kwartier om 16:15 uur, daarmee haalden ze de 1e dag niet, vandaar volgende dag pas klaar. Verder wel alles in orde. Mijn Kodiaq HPEV is van juli vorig jaar

Laatst bewerkt door een moderator:

Dat is goed om te horen. Ik word helemaal gek van het gepiep, terwijl er meer dan voldoende ruimte is.

Laatst bewerkt door een moderator:

willemc650

Senior Member
sinds kort een Kodiaq 2025 (april 2025 - ja moet mijn profiel nog updatend ;) ) inmiddels al een keer stil gestaan met storing: aandrijfsysteem. de auto kon alleen nog elektrisch rijden. na een tijdje de auto uit te hebben, was de melding weg en werkte de motor weer.. hiermee naar de dealer gegaan. kon voorkomen zeiden ze.. 10 minuten auto uit en dan zou het opgelost moeten zijn... afgelopen vrijdag wou ik de auto starten.. dood.. accu helemaal leeg.. Skoda service gebeld .. ja meneer. is een bekend probleem. Auto moet een software update en een nieuwe accu.. sleepdienst gekomen om de auto aan de starthulp te koppelen.. naar de lokale dealer (niet waar de auto gekocht is) gereden.. en ben hem sindsdien al kwijt.. vervangend vervoer zit er niet bij in.. pfff.. Gelukkig was de locale dealer wel bereid er vrijdag ochtend gelijk aan te beginnen.

willemc650

Senior Member
Word net gebeld door de garage.. helaas loopt de update vast.. we hebben een serviceverzoek bij PON ingediend.. dat wordt vandaag de auto nog niet ophalen..

Rooie

Actief lid
Hier bij Wittebrug in Den Haag maken ze zich nogal druk over de 90EE update.
Bij mij zou deze gelijk met de 94EW gedaan worden naar door een fout in de planning ging dat niet en ze wilden er ook echt niet aan beginnen. Het verhaal was dat de update eerder 2 dagen duurt dan 1 en ze zelfs auto's hebben die er 4 of 5 dagen over gedaan hebben.
Nu zullen ze het best wat dik aanzetten om mij vooral een latere afspraak te laten maken. Het is daar altijd druk en nu ook nog vakantietijd maar toch.
Advies was eigenlijk nog even te wachten in de hoop dat er nog wat patches op de update komen waardoor deze makkelijker en sneller verloopt.

Ben wel benieuwd naar de ervaring van anderen. Is het echt een draak van een update of maakt de dealer het (veel) erger dan het is?
Bij mij hadden ze meer dan 2 dagen nodig en is echt een draak van een update

willemc650

Senior Member
Helaas is er bij mijn auto een onderdeel die vervangen moet worden voordat de update voltooid kan worden.. staat nu sinds afgelopen vrijdag bij de garage (nadat hij dood was door het accu probleem in de software). Onderdeel dat vervangen moet worden is de voetganger speaker in de bumper. En helaas in backorder bij de fabriek. Ben bang dat ik een paar weken het met een polo moet doen ipv mijn blauwe monster..

ertromp

Forumguru
Wel interessant @willemc65 een voetgangers speaker. Wat doet dat ding precies? Kun je daar vanuit de cabine mee omroepen richting voetgangers dat ze door moeten lopen of zo? Of geeft de auto zelf mededelingen. Voor mij echt nieuw zo'n voorziening en ben benieuwd wat het inhoudt.

EdK

Forumguru
Beetje vreemd dat het daar op stuk loopt...
Een speaker die in theorie alleen maar een signaal ontvangt en dan het geluid de ether in stuurt....
Maar goed zal wel weer één en ander aan vastgekoppeld zitten aan elektronica waardoor het nu niet werkt..
Maar hebben ze niet een showroom model staan waar ze het vanaf kunnen sleutelen voor je ?

willemc650

Senior Member
@EdK ik ben het met je eens hoor. Maar het is natuurlijk een speaker die aan alle EU regeltjes moet voldoen.. dus controle software om zeker te weten dat het werkt etc.. en een Showmodel.. helaas staat hij niet bij de Dealer waar ik hem gekocht heb. Wat ik wel een leuke optie zou vinden is dat je het geluid van de speaker kan kiezen.. mooie V8 geluid als je elektrisch rijdt :LOL::LOL:

Oumi

Lid
Deze morgen binnengebracht voor de fameuze update en je raad het al, om 17 uur het telefoontje dat de wagen pas morgen klaar zal zijn omdat het druk geweest was vandaag. Toch wetende dat ze mij een smoesje aangelapt hebben. Ik mag een dagje lager met een Skoda Fabia rijden…

EdK

Forumguru
Ach rijden in een fabia 4 is ook geen straf !!
Rij er dagelijks met plezier in, en stap ondanks de makke momenteel met de rug evengoed makkelijk uit

Bovenaan Onderaan