Vocht bij bestuurderskant in de buurt van hendel motorkap

Skoda Suburb

Nieuw lid
Goedemorgen
Wij stappen net in de auto en hebben water bij de hendel waarmee je de motorkap opent.
Iemand dit ook gehad en wat is er dan aan te doen? Komt het van buiten? Van de airco?
Wij hebben nu nog geen idee.
Alvast bedankt voor het meedenken.

CDO

Forumguru
Indien open dak dan waarschijnlijk afvoer in A stijl verstopt. Waterpeil stijgt dan en uiteindelijk komt het water dan lekker via je A stijl achter je dashboard lekker in je voetenruimte terecht. Dan zuigt vervolgens je isolatiemat onder je vloertapijt zich vol en als die verzadigd is heb je ook natte voeten. En ja ik heb ervaring.

Mocht je geen open dak hebben dat zou mijn eerste gedachte de voorruit zijn.

andrehj

Forumguru
@CDO en @Skoda Suburb : Er zijn (naast die verstopte afvoer, die je niet voor niets moet schoonhouden!) nog twee scenario's die zorgen voor lekkage bij panoramadaken:
1. De afvoerslangen krimpen na verloop van tijd in de lengte, en raken dan aan een of beide zijden los. Enige remedie is de afvoerslangen (vier stuks!) vervangen. Is wel een klusje...
2. Soms raakt een lijmverbinding van een kunststofdeel in het panoramadak los, waardoor het lekwater niet meer bij de afvoeren terecht komt en in je interieur lekt. Enige remedie is het compleet vervangen van het panoramadak. Het Youtubekanaal van Die Autodoktoren heeft hier diverse keren uitgebreid aandacht aan besteed.

Ik ben in ieder geval blij dat ik er in 2011 voor heb gekozen om onze S2 zonder panoramadak te hebben geconfigureerd.

gehaktbal

Forumguru
Enige remedie is het compleet vervangen van het panoramadak.
Als je een beetje handig bent, enigszins inzicht hebt en wat lef hebt, is het panoramadak best wel zelf te demonteren en lijmen. Staat wel tegenover dat als je besluit om het uit te besteden, dat het dan niet loont ivm uurloon.

Bovenaan Onderaan