Zwenkbare trekhaak niet leverbaar

Ramonq

Senior Member
Half oktober 2020 heb ik een nieuwe Octavia iV PHEV besteld. Half februari 2021 is de auto geleverd.

Helaas rijd ik hem nog zonder de zwenkbare trekhaak die achteraf gemonteerd zou gaan worden. Helaas blijkt hij niet leverbaar en heeft mijn dealer ook geen zicht op wanneer hij wel geleverd zou kunnen worden. Schijnbaar ben ik niet de enige die ik er op wacht...

Toch lastig, als je binnenkort de trekhaak hard nodig hebt. ;)

Tot overmaat van ramp zag ik net dat ze op de Skoda-site de zwenkbare trekhaak niet meer actief aanbieden. De pagina met de trekhaak is er nog wel, maar komt niet meer tevoorschijn als je het Octavia-model kiest.

Nu vroeg ik me af, zijn er mensen die deze trekhaak er wel op hebben zitten? En zo ja, heb of hoe lang moest je wachten? Anders vrees ik dat ik moet uitwijken naar de afneembare trekhaak of vaste trekhaak (die momenteel ook niet leverbaar lijken te zijn).

Patron

Forumguru
hi @Ramonq wat ik begreep is doordat je accu daar ligt de zwenkbare niet mogelijk is.
Ik heb gekozen voor een afneembare en die had geen levertijd

Mr_McPhisto

Actief lid
Zwenkbare trekhaak mag/kan niet op de phev. Zelf nu de afneembare gekregen. De auto zou geen goedkeuring kunnen krijgen met de zwenkbare versie.
Eerst werd tot twee keer toe aangegeven bij de dealer dat het kon, maar toen puntje bij paaltje kwam trokken ze het verhaal in en kon alleen vast of afneembaar.
Je ziet er verder niets van als je de trekhaak niet er op hebt. Dus prima, maar goed ik gebruik de trekhaak niet veel... Bij vaak gebruik kan ik me voorstellen dat het balen erger wordt.

Ramonq

Senior Member
Dank @Mr_McPhisto Ik vond het al vreemd dat het vanaf fabriek niet kon, maar bij de dealer wel. Ook bevestigd door Pon.

Volgende week even bellen voor een afneembare.

hemi24

Donateur
Typegoedkeuring en soort trekhaak staan los van elkaar, dus dat zal een broodje aap van de dealer zijn geweest..!

Dat het om technische redenen niet past lijkt me eerder het geval.

Mr_McPhisto

Actief lid
Nou laat ik voor de duidelijkheid melden dat de dealer tot twee keer toe geïnformeerd heeft voor mij of het kon bij ik denk dan Pon. Daar kregen ze een ja te horen en dat kreeg ik weer door. Daarna werd aan de dealer aangegeven dat het niet kon en niet goedgekeurd werd. Dus de dealer moest meerdere klanten gaan bellen dat het opeens anders werd.
Kan niet beoordelen of het broodje aap is, maar dit is het verhaal geweest.
Gelukkig werkt het nu.

Carb

Lid
Mijn Octavia combi heeft wel de zwenkbare trekhaak (bij aflevering deze week), maar ik heb niet de PHEV versie. Dus leverbaar is het wel, maar dan heeft het toch met de PHEV combinatie te maken.

Koen Skoda

Nieuw lid
Heeft iemand ervaring met een zwenkbare trekhaak onder een Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Sportline Business (2021)?

Wij willen nieuwe Skoda aanschaffen. Eerst waren we bij de RS PHEV uitgekomen, maar daar bleek geen trekhaak onder te kunnen.

Nu op bovenstaand model uitgekomen, omdat volgens Skoda hier wel een trekhaak onder kan. Zowel de configurator als ook in de webshop staat aangegeven dat de zwenkbare trekhaak onder deze auto zou moeten kunnen.

Onze dealer geeft nu alleen aan dat dit niet mogelijk is en we alleen voor afneembare of vaste trekhaak kunnen gaan.

heeft iemand hier ervaring mee?

Patron

Forumguru
Onder de phev kan zover ik weet geen zwenkbare trekhaak . Dit heeft te maken met het accu pakket wat er ligt. Ik heb een afneembare.

marco_b

Forumguru
Was mij ook aangegeven dat zwenkbare trekhaak niet mogelijk is bij de phev, enkel de afneembare of vaste.

hemi24

Donateur
In de Tsjechische configurator is een wegklapbare trekhaak gewoon te selecteren op een O4 Combi PHEV…

Koen Skoda

Nieuw lid
Inderdaad. Dat stond in de Skoda Nederland configurator ook. Zelfs nu als je in de webshop van Skoda kijkt zie je bij de zwenkbare trekhaak nog dat van alle PHEV alleen de RS is uitgeloten. Vandaar dat je zou denken dat het zou kunnen.

Zijn er nadelen aan een afneembare trekhaak? Bv is er iets zichtbaar als je de trekhaak eraf hebt?

WAE

Senior Member
Mijn vraag ,
Ik heb een nieuwe skoda berline 1, 0 TSI besteld en wil nu extra een kantelbare trekhaak bijplaatsen vanuit het fabriek . Is dit origineel met een 13 polige stekker en is deze gangbaar voor thulle fietsenrekken ( velospace XT 938).
Wie kan mij hierover informeren?

Bovenaan Onderaan