Cordoba
Forumguru
Ik zou zeker opnieuw een poging doen om aangifte te doen, probeer dit anders per e-mail af te spreken met de politie, en mijn advies is geef géén telefoonnummer op: dan moeten ze schriftelijk/per e-mail reageren, en ligt een weigering tot opnemen aangifte ook vast. Dat is vaak genoeg om toch aangifte te kunnen doen, en anders ligt ook vast wie die weigering heeft gedaan, en kun je ook een klacht indienen. Overigens is mijn advies, in het algemeen: als politie aangifte weigert, zaken afdoet als 'verzekeringswerk' of 'civiele zaak', vraag om de legitimatie van de agent te mogen zien (mag ie niet weigeren), bij klachten helpt dit enorm. Ooit in het verleden ook een akkefietje gehad met een agent waarvan het ego groter was dan het verstand, en doordat ik de gegevens van de agent kon geven, met nog enkele aanwijzingen, resulteerde dat erin dat het procesverbaal dat de agent had opgesteld naar de prullenbak werd verwezen, (en de boete dus ook niet doorging) en de betreffende agent een laatste waarschuwing kreeg, ondanks dat ik geen getuigen had, en de collega van de agent hem steunde. (doordat ik toevallig een personeelsfunctionaris van die politie-regio kende, kreeg ik dat te horen, officieel alleen doodse stilte)