Zware schade O2

Cordoba

Forumguru
Ik zou zeker opnieuw een poging doen om aangifte te doen, probeer dit anders per e-mail af te spreken met de politie, en mijn advies is geef géén telefoonnummer op: dan moeten ze schriftelijk/per e-mail reageren, en ligt een weigering tot opnemen aangifte ook vast. Dat is vaak genoeg om toch aangifte te kunnen doen, en anders ligt ook vast wie die weigering heeft gedaan, en kun je ook een klacht indienen. Overigens is mijn advies, in het algemeen: als politie aangifte weigert, zaken afdoet als 'verzekeringswerk' of 'civiele zaak', vraag om de legitimatie van de agent te mogen zien (mag ie niet weigeren), bij klachten helpt dit enorm. Ooit in het verleden ook een akkefietje gehad met een agent waarvan het ego groter was dan het verstand, en doordat ik de gegevens van de agent kon geven, met nog enkele aanwijzingen, resulteerde dat erin dat het procesverbaal dat de agent had opgesteld naar de prullenbak werd verwezen, (en de boete dus ook niet doorging) en de betreffende agent een laatste waarschuwing kreeg, ondanks dat ik geen getuigen had, en de collega van de agent hem steunde. (doordat ik toevallig een personeelsfunctionaris van die politie-regio kende, kreeg ik dat te horen, officieel alleen doodse stilte)

Update: gisteren gebeld door expert. Total los verklaard. Na 2 mails naar rijschool vandaag reactie terug gehad van degene die mails beantwoord is er niet, in de loop van de week krijg ik een reactie??? Verzekering zegt effe een paar dagen wachten op antwoord anders aangifte ( wel binnen 2 weken na ongeval) doen en hun pakken dit ook op.

Radjin

ertromp

Forumguru
Wat balen @radjin
Zet je verzekeraar goed op het spoor van die autorijschool en hopelijk vind je nog getuigen. Misschien help een oproep op Facebook of Twitter

Antera

Donateur
Dit is wel erg balen en zeker nog doorrijden ook? Wat bezielen sommige mensen toch. Gelukkig zelf geen letsel.

hopen dat het allemaal nog goed af loopt

Noord26

Forumguru
Een eventuele rechtszaak moet je natuurlijk altijd eerst afwachten.
Wat je voor stelt moet je nooit doen. Daar schiet niemand iets mee op.

Natuurlijk is het van de zotte dat dit gebeurd. Echter is er altijd een andere kant van het verhaal. Niet dat ik die hier rechtvaardig, maar die zal ook net zoveel toegelicht worden in een rechtzaak, mocht het ooit zo ver moeten komen. Het is ook erg makkelijk om op een forum te oordelen als je 1 kant van het verhaal hebt aangehoord. En ook in mij broeit er iets op om verhaal te gaan halen bij de rijschool, op een iets meer dwingende wijze. Echter maak je het daar waarschijnlijk alleen maar erger mee ipv tot een oplossing te kunnen komen.

• Leuk
Waarderingen: EdK

RoGEK

Senior Member
In een geval zoals deze had een dashcam veel uit kunnen maken.
Aangezien ik ook veel o pde weg zit, ga ik er ook een aanschaffen sinds het ongeluk dat ik een week of 3 geleden gehad heb.

Update:
Auto is verkocht en opgehaald door een autohandelaar die schadeauto verkoopt uit Tilburg. Rijschool heeft niet gereageerd, vrijdag heb ik aangifte gedaan. Verzekering gaat kijken wat zij kunnen doen.
Ik heb nog een set mooie SuperB velgen, deze zal van de week te koop zetten op de daarvoor bestemde hoofdstuk.

vr gr
Radjin

RoGEK

Senior Member
Mooi klote allemaal.
Ik heb gelukkig de mazzel gehad dat de achterpartij aansprakelijkheid erkend heeft en de schade volledig uitbetaald heeft.
Je hebt iig de "mazzel" dat de wagen all-risk verzekerd is maar dan nog.
Door iemand anders zijn schuld zelf de (financiele) ellende hebben en het daar niet of moeilijk kijt kunnen is ook alweer zowat :(

Alvast vooruitlopend, welke maat superb velgen? incl banden?

Spierings

Forumguru
Ik heb gelukkig de mazzel gehad dat de achterpartij aansprakelijkheid erkend
Dit wil niks zeggen,

In mijn geval een ongeluk met drie auto's en alle 3 verklaard dat de achterste de schuld had en deze mij had doorgedrukt. Deze erkende dit ook. Was allemaal erg simpel maar een half jaar ellende voordat ik mijn centen kreeg.....

0ri0n88

Forumguru
Ja massel, maar je schiet er altijd bij in .......
Maw all risk of niet , het kost je altijd geld....
Niet altijd als je aanschafwaardegarantie hebt krijg je iig wat je ervoor hebt betaald toch altijd beter als dagwaarde. Neemt niet weg dat je met de gebakken peren zit en op zoek moet naar een nieuwe auto.
succes daarmee @radjin

RoGEK

Senior Member
Dit wil niks zeggen,

In mijn geval een ongeluk met drie auto's en alle 3 verklaard dat de achterste de schuld had en deze mij had doorgedrukt. Deze erkende dit ook. Was allemaal erg simpel maar een half jaar ellende voordat ik mijn centen kreeg.....

Dan heb je echt pech gehad... buitenlandse partij erbij toevallig?
Ik heb het geld al binnen... heeft goed 4 weken geduurd bij mij.

Cordoba

Forumguru
Vorig jaar gevalletje gehad waarbij kinderen mijn auto als tekenbord hadden gebruikt. De moeder had haar verzekering al ingelicht, nog vóór ik het briefje en de schade had ontdekt. Pas toen na 5 maanden het punt bereikt was, dat er een incassobureau ingeschakeld zou worden, om de schade bij de ouders te verhalen, kwam de verzekering in actie en had ik binnen enkele dagen (door tussenkomst van de ouders) mijn geld. Ik hoop dat de ouders nu ook hun verzekeringen bij de betreffende maatschappij heroverwegen.

EdK

Forumguru
Niet altijd als je aanschafwaardegarantie hebt krijg je iig wat je ervoor hebt betaald toch altijd beter als dagwaarde.
Dus ?? :cool:
Jaren terug toen ik nog klein was maar wel volwassen werd mijn Honda Pan European door iemand meegenomen die hem harder nodig had dan ik......
En had ook nog aanschafwaarde garantie, maar doordat in de loop van aanschaf en diefstal de zelfde motorfiets toch ff duurder was geworden kon ik niet hetzelfde model fiets terug kopen.
Dus dan schiet je er toch financieel bij in ondanks je goede verzekering word je door zo'n gilde of door zo'n ongeluk als de TS op extra kosten gejaagd waar je geheel niet op zit te wachten of hebt ingecalculeerd in je spaarpot onvoorzien

Vandaar je schiet er altijd bij in Orion, is het niet links om dan wel rechtsom.

Bovenaan Onderaan