Zonwering Octavia Combi

Hey allemaal!

Ik vroeg mij eens af of jullie al ervaring hebben met zonwering voor de octavia?

Het enige wat ik op dit moment kan vinden is een hele mooie set van Sonniboy maar goed die komen ook met een hele mooie prijs (rond de €175,-).

Als jullie alternatieven hebben of kennen hoor ik het graag!
Ik zou wel graag nog de mogelijkheid willen hebben om de ramen achter open te doen.

Alvast bedankt voor het mee denken!

Vliem89
 

redfoxert

Senior Member
Ik kan de Sonniboys van harte aanraden, rijd er al jaren mee rond. Dit weekend mijn nieuwe Kodiaq opgehaald en ze lagen al klaar om te plaatsen. Half uurtje prutsen en de achterbank is weer donker en er kan niet meer zomaar naar binnen gekeken worden :D
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik rij al zowat 14 jaar in 3 opvolgende auto's (O2c, F2c en Leon ST) met Sonniboys en wil echt niks anders.
Privacy Shades zijn wel wat goedkoper, maar daarvan is het scherm voor de achterruit in 2 delen hetgeen zo'n smerige uitzichtverstorende naad in het midden oplevert.
 

redfoxert

Senior Member
Overigens nog een voordeel, mocht je ze willen verkopen, je kunt ze makkelijk voor 50-75% van de originele prijs weer doorverkopen als ze er verder gewoon goed uit zien.
 

JeSko

Forumguru
Is dikke prima Sonniboys, ik heb eenzelfde soort maar dan af fabriek, deze komen achteraan uit de bovenzijde binnenbekleding gerold en kan je vanboven vasthaken, MAAR.. je moet echter wel gedisciplineerde kinderen hebben, mijne willen nogal eens prutsen aan de zonwering en dan heb je vroeg of laat schade, mijn raad is laat gewoon je ruiten tinten, dit ga ik ook laten doen. De ingebouwde zonnewering gebruik ik dus eigenlijk nooit. Tenzij ze slapen achterin.

Voordelen tinten t.o.v Sonniboys.

- staat knapper zowel van binnen als buiten
- prijs draait, voor alle achterste ramen, tussen de 150-250 euro, dus vergelijkbaar met de Sonniboys.
- je hebt er vaak levenslange garantie op bij goede bedrijven.
 
Tinten zou idd de mooiste en meest duurzame optie zijn, alleen is het een Lease auto dus weet nog niet wat de lease maatschappij hier van gaat vinden....

Zal het eens bij de wagenpark beheerder neerleggen, wie weet verrassen ze me nog :arghh:
 

TL@

Forumguru
Tinten kan je bij de dealer, als optie, laten doen (in België)

Je kan kiezen tussen 65% en 95%.

Had ik op de meeste van de vorige Skoda's
 
Bedankt voor de tip overde Sonniboy schermen.
Ik had de dealer nog gecontacteerd of de geintegreerde oprolbare zonneschermen op de Octavia Combi optioneel of standaard waren.
In sommige YouTube videos zie je deze zitten bij de achterruiten. Echter gaf de dealer aan dat deze op de Nederlandse versie niet standaard zijn en ook niet optioneel. Helaas.

Dan dus maar zonneschermen bestellen die demonteerbaar zijn voor de zomermaanden.
 

JeSko

Forumguru
Echter gaf de dealer aan dat deze op de Nederlandse versie niet standaard zijn en ook niet optioneel. Helaas.

Weer een simply clever feature weg, op die manier kunnen we allemaal al beter terug aan de Volkswagen, Skoda verliest zijn unieke kantjes op deze manier.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

jongetje

Forumguru
Bijzonder dat die uittrekbare schermpjes weer uit de configurator zijn gehaald. Ik heb namelijk nog het slaappakket kunnen bestellen en heb van die vleugels aan de hoofdsteunen en in de achterportieren uittrekbare zonneschermen. Blijkbaar heb ik een unieke uitvoering :-)
 
inderdaad, ik wilde ook het slaappakket maar dat is door pon uit de optie lijst geschrapt. Heb nu van die hoofd steun beugels achteraf gemonteerd en twijfel nog over de sonniboys.
 
Bovenaan Onderaan