Zonneschermen / Sun Shades / Privacy Shades / Sonniboy Octavia 3

Mensen,

Ik was al enige tijd op zoek naar zonneschermen voor mijn O3 (zonder Sunset ramen), van bv. Sun Shades (via SuperSkoda) / Privacy Shades (rechtstreeks via hun eigen site) / Sonniboy (rechtstreeks via hun eigen site). Ik heb na lang zoeken, twijfelen en afwegen toch gekozen voor de goedkopere Sun Shades, net geen 100 Euro voor een 5 delige set. Ik wilde toch eigenlijk geen 2 delen in de achterraam (is Privacy Shades), maar 180 Euro voor een Sonniboy set vond ik echt teveel. De Sun Shades voor de Octavia III zijn dus besteld en netjes geleverd door SuperSkoda.

Mijn ervaringen tot nu toe (1 week in bezit) zijn: wat opviel was dat ze in een plastic zak zaten verpakt i.p.v. in een tasje (zoals de Privacy Shades) en er zit geen beschrijving bij, enkel een montage filmpje op SuperSkoda en/of youtube. De achterruit is dus uit 1 deel wat echt wel mooi(er) is naar mijn mening. Ze zijn redelijk goed afgewerkt (ben tevreden), de Privacy Shades en Sonniboy zijn wel netter afgewerkt (heb zelf Privacy Shades in O2 gehad). De donkertint is prima, je kan er nog goed doorheen kijken, maar beschermt voldoende tegen de scherpe zon en ziet er mooi uit van de buitenkant. De pasvorm is redelijk, de klemmetjes voor de achterportierramen passen gewoon, maar de plakklemmetjes zijn echt waardeloos. Die blijven gewoon niet zitten vanwege de spanning op de Shades.

Hiervoor heb ik via Voorwindenparts nog 8 extra losse (namaak) klemmetjes besteld van de Privacy Shades, de langere van 2 cm voor de kofferbakzijramen en de korte van 1 cm om de achterraam extra te kunnen klemmen. Deze after-market Privacy Shades klemmetjes zijn overigens aan de kleine kant voor de buisjes van de Sun Shades, maar kunnen net geklemd worden en het heeft verder ook niks te lijden. Alles bij elkaar was ik klaar voor ca. 117,50 Euro. Was het die 62,50 Euro waard i.t.t. Sonniboy van 180,- Euro (waarvan het achterraam ook uit 1 deel bestaat). Ik vind van wel, tis toch serieus geld. Is het de overstap waard van Privacy Shades naar Sun Shades voor een uiteindelijk (door die extra klemmetjes) verschil van ca. 7,50 Euro. Hier zeg ik ook ja, omdat ik hier ook vind dat de achterraam uit 1 deel de grootste doorslag geeft.

Zo, dat was het wel weer, hoop dat jullie weer wat wijzer zijn geworden.
Laters! :-)
 
Laatst bewerkt:

heusinkveldb

Forumguru
@SO2CTDI,

mooie review. Ik heb ook lang zitten kijken wat ik wou. Afgelopen winter heb ik MP goed in de gaten gehouden en een automatische zoekopdracht ingesteld op Sonniboys. Werkt zeer goed. Iedere keer als er een nieuwe advertentie geplaatst wordt met de naam Sonniboy krijg je een mail. Zo was het het geval dat er een zo goed als nieuwe set op stond. Verkoop wegens inleveren lease auto. 75 euro was ik klaar! :D Okay, misschien wel een beetje geluk maar toch. Super tevreden met de Sonniboys
 

Xander

Senior Member
Ik heb privacy shades voor de O3 besteld. Juiste type geleverd, maar de pasmaat was zo slecht dat ik ze retour heb gestuurd. Het scherm voor het achterraam paste zelfs totaal niet omdat er geen uitsparing was voor het remlicht. Erg jammer.
 

tha a

Senior Member
Ik heb Sonniboys via Winparts. Prima pasvorm. Achterraam zit er niet in ivm Sunset(was echt te donker voor mij) Als de auto over een jaar eruit moet verkoop ik de Sonniboys weer.
 

Xander

Senior Member
Ik heb ook Sunset, maar dat lijkt meer te doen tegen inkijk dan tegen de zon. Ik geloof dat sonniboy niet voor de hatchback verkrijgbaar is. Ik ga ook eens kijken naar de Sun Shades.
 

Degids

Lid
Als je verwijderbaarheid van shades wilt, maar de echte zonblokkering van een folie wilt, dan heb je nog Solarplexius als optie.
http://www.solarplexius.nl/zonwerend-raamfolie/skoda/octavia/2016
In m'n eigen auto heb ik shades, maar de jongens zitten nog met de ogen te knijpen als de zon er pal op staat. Dan doen ze alsnog een zonnebril op. Helaas wist ik ten tijde van aanschaf nog niet af van het bestaan van solarplexius... :cry:
 

Altos

Banned
Hou er wel rekening mee dat Solarplexius zeer bruin is, dus ook een ander lichtbeeld geeft.
 

Degids

Lid
Maar dat is voor de bestuurder niet van belang. Ik zie mijn kinderen ook niet gauw zeuren dat de wereld er te bruin uit ziet.. :D
 
Ik overwoog die van Superskoda, die waren in de aanbieding maar niet voorradig.. die zouden dan op 90 euro komen.. maar wij gaan over 3 weken op vakantie en ze zouden er wellicht wel of niet zijn.. en dan moet het uiteraard nog verstuurd worden. Toen nog even verder verdiept en plaatjes vergeleken.. zag wat afbeeldingen van de Superskoda schermen.. die vergeleken met de Sonniboy's... tja; die laatste zien er wel mooier uit. Dus die zijn het geworden. Wel 2x zo duur ja.. met mezelf afgesproken op iets anders even te bezuinigen ;)

Dus besteld ennnnnnn. Niet geleverd.
De DPD heeft mij een set dakdrager gegeven. Ook leuk. Maar niet wat ik zocht :nono:

Ze zullen morgen wel reageren gok ik.. :jaja:
 
Vorige week de sonniboys binnen gekregen, prima pasvorm. Wel erg veel geld en het is nog effe wennen aan de achterruit.
 
Update;
Gister dus het verkeerde pakket. Vanochtend gebeld. Er zou wat mis gegaan zijn bij de DPD. Zij plakken immers de verzendlabels erop nadat de pakketten zijn afgehaald. Het nummer van mijn pakket zegel gegeven. Ja; die moest naar iemand in Lekkerkerk. Maar de persoon in Lekkerkerk die had zijn pakket nog niet opgehaald bij de DPD Parcel Shop want die was niet thuis. Wat dan overigens nog leuk is om op te merken dat IK een (nadat de dakdragers bij mij waren bezorgd) een email kreeg dat mn pakket klaar lag in een (niet vermeld welke) DPD Parcel Shop. Goed. Dus man aan de telefoon ging het uitzoeken.

Echt nog geen 10 minuten later; vrouwlief aan de telefoon. De sonniboys zijn bezorgd!. DPD stond ineens aan de deur.
Oh, nou dat is mooi. Ik die vent weer bellen. Joh hoor eens; die dingen zijn er. Maar als ik de dakdragers heb. EN ik heb ook mn sonniboys. Welk pakket ligt er dan klaar voor die kerel in Lekkerkerk? Ja. Dat was een heel goede vraag. Niet mijn probleem gelukkig :)

Nu wachten op sjaakie van de sonnyboys dat hij regelt dat die dakdragers opgehaald worden..
Ben benieuwd. Zolang ik niks hoor zijn ze van mij :tongue:
 

Pieter_Ibiza

Forumguru
Iemand foto's? Misschien ook een setje aanschaffen voor de aankomende zomervakantie met de auto. Vooral voor de kids op de achterbank.
 
Hierbij een aantal sonniboy foto's
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    1 MB · Weergaven: 235
  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 227
  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 220
  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 190

ElScorpione

Forumguru
Als je verwijderbaarheid van shades wilt, maar de echte zonblokkering van een folie wilt, dan heb je nog Solarplexius als optie.
http://www.solarplexius.nl/zonwerend-raamfolie/skoda/octavia/2016
In m'n eigen auto heb ik shades, maar de jongens zitten nog met de ogen te knijpen als de zon er pal op staat. Dan doen ze alsnog een zonnebril op. Helaas wist ik ten tijde van aanschaf nog niet af van het bestaan van solarplexius... :cry:

Dat ziet er wel grappig uit, maar ze laten geen duidelijke foto's zien die vanaf de buitenkant zijn gekomen. Dat maakt mij achterdochtig. Volgens mij moet dat haast wel vol met blaasjes zitten.
 
Bovenaan Onderaan