Zonnescherm achterruit

___JC___

Forumguru
Bedrijfswagen:

Kosten werkgever:

Het maandelijkse afschrijving
De brandstof
De verzekering
De garagekosten ( servicebeurten / banden )
De wegenbelasting

Dit is niet helemaal juist, de baas betaald gewoon het normleasebedrag per maand. Ongeacht hoeveel onderhoud je ook nodig hebt. De overschrijding van het leasebedrag wordt bij de werknemer ingehouden.
 

EdK

Forumguru
Dit is niet helemaal juist, de baas betaald gewoon het normleasebedrag per maand. Ongeacht hoeveel onderhoud je ook nodig hebt. De overschrijding van het leasebedrag wordt bij de werknemer ingehouden.

Ligt eraan mijn werkgever koopt zijn eigen wagens en verkoopt ze naderhand weer omdat hij er nog steeds van overtuigd is dat dit goedkoper is met de km range's die bij ons gereden worden !!
En in dit geval gaat het volgens mij wel op !!
In jou geval zitten er inderdaad bepaalde zaken meeverwerkt in het leasebedrag !!


Maar al met al zijn we wel aardig off topic bezig !!
Eigenlijk zou er een apparte groep geopend worden
We mogen blij wezen met de tolerante moderators
 

Nautonier

Nieuw lid
...
Verbaas me trouwens wel !! Een leasewagen, dus al heel goedkoop autorijden en dan nog een accesiorre niet kunnen of willen betalen ??
Rijden de leaserijders dan toch allemaal boven hun stand ?? ...

Grappig om te zien tot welke reacties een vraag kan leiden.

Maar omdat het je zo bezighoudt:
Ja, ik kan het zonder problemen betalen.
Nee, ik wil liever geen 300 euro betalen voor een zonnescherm (hoe mooi het er ook uitziet). Daar ben ik toch echt een hollander voor:D

Dus:
TE KOOP GEVRAAGD: Sunnyboys voor O2
;)
 

JettaFreak

Actief lid
Dit is niet helemaal juist, de baas betaald gewoon het normleasebedrag per maand. Ongeacht hoeveel onderhoud je ook nodig hebt. De overschrijding van het leasebedrag wordt bij de werknemer ingehouden.
Nou is het bij ons zo, dat als je afziet van een leaseauto je recht hebt op vergoeding van je normbedrag + brandstofvergoeding. Dit wordt dan echter wel bruto vergoed, maar het is dus niet zo dat mijn auto me EUR 200 kost aan bijtelling. Hij kost me dus ook EUR 450 aan gemiste netto uitbetaling. per saldo dus EUR 650. Daar rijdt je prive geen nieuwe auto voor, maar wel een dikke tweedehands.

Groet,


JettaFreak
 

___JC___

Forumguru
Nou is het bij ons zo, dat als je afziet van een leaseauto je recht hebt op vergoeding van je normbedrag + brandstofvergoeding. Dit wordt dan echter wel bruto vergoed, maar het is dus niet zo dat mijn auto me EUR 200 kost aan bijtelling. Hij kost me dus ook EUR 450 aan gemiste netto uitbetaling. per saldo dus EUR 650. Daar rijdt je prive geen nieuwe auto voor, maar wel een dikke tweedehands.

Groet,


JettaFreak

Puntje voor jou Jettafreak, afzien levert bij ons ook geld op.
:worshippy:
 
Weet één van mijn collega-lease-rijders of dealers geneigd zijn een deel van de kosten van een sonniboy in de kosten van een grote beurt te verstoppen?
300 Euri is toch een hoop geld.
Nautonier, ik durf het niet te zeggen, mijn dealer heb ik zoiets nog nooit gevraagd, ik heb ze zelf maar gekocht, omdat ik er geen weet van had toen ik de O2 besteld heb. Wel hoop ik ze nog te gebruiken in mijn volgende O2.
 

Rallye

Forumguru
Hij kost me dus ook EUR 450 aan gemiste netto uitbetaling. per saldo dus EUR 650. Daar rijdt je prive geen nieuwe auto voor, maar wel een dikke tweedehands.

Precies mijn punt: je kunt geen gelijkwaardige (qua grootte/leeftijd) auto rijden voor dat geld. Dat lijkt me één van de redenen waarom zoveel mensen voor een leasewagen kiezen.
 

EdK

Forumguru
Precies mijn punt: je kunt geen gelijkwaardige (qua grootte/leeftijd) auto rijden voor dat geld. Dat lijkt me één van de redenen waarom zoveel mensen voor een leasewagen kiezen.

Kort samengevat als het leaserijden morgen aangepakt zou worden door de regering ( auto is toch een melkkoe ) dan rijd half nederland in wagen ter grootte van de VW Lupo , peugeot 207 , Skoda Fabia en vergelijkende wagens van europeaans, amerikaans of aziatisch fabrikaat !!
En zou het fileprobleem hiermee ook deels opgelost worden ?? Geen tweede boodschappenwagentje meer ??
 

JettaFreak

Actief lid
Ik dacht juist dat het fileprobleem wordt veroorzaakt door die prive rijders die met die gebakjes op de snelweg rijden en de leasestroom ophouden.

Groet,


JettaFreak
 

Gieliovd

Forumguru
File komt door pure aantallen die per massa allemaal tegelijk naar hun werk gaan.

Hoe groter de auto's hoe langer de file, samen met de afstand die de mensen met aansluitangst aanhouden tussen de auto's.
 
File komt door pure aantallen die per massa allemaal tegelijk naar hun werk gaan.

Hoe groter de auto's hoe langer de file, samen met de afstand die de mensen met aansluitangst aanhouden tussen de auto's.

File wordt vaker veroorzaakt door mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen en daarom bumper aan bumper rijden ( stel je voor dat er iemand anders tusssenkomt ! ), met als gevolg dat bij een remaktie het hele handeltje als een trekharmonika in en uit elkaar schuift. Het is net als een golf beweging en gaat honderden meters door.

Ik hou graag een beetje afstand in de file, waardoor ik dit soort remakties als het ware kan 'absorberen' door mijn gas los te laten, zodoende blijft het harmonika-effect achterwege.
Heeft dus niets met aansluitangst te maken.

Naar mijn mening wordt de file ondermeer ook veroorzaakt door die halve zolen, die menen zijn / haar auto in ieder gaatje te proppen, als de rij naast hen weer een stapje harder rijdt als de rij waar ze inzitten.
Waarschijnlijk hebbebn deze mensen hun rijbewijs gekregen bij de zomerzegels van de AH, of ze hebben een hele grote 'boodschap' te doen.
Grappig is het als je ze 50 km verderop weer tegenkomt op de snelweg ....
 

Tallguy

Forumguru
:ot: Damn...de vraag ging over een zonnescherm en nu zijn we, via leaseauto's, Amerikaanse auto's en weet ik veel wat nog meer beland bij het fileprobleem.
Goed dat jullie lekker kletsen maar toch een reminder van mijn kant om over niet al te lange tijd weer on-topic te gaan please
:yeah:
 

EdK

Forumguru
:ot: Damn...de vraag ging over een zonnescherm en nu zijn we, via leaseauto's, Amerikaanse auto's en weet ik veel wat nog meer beland bij het fileprobleem.
Goed dat jullie lekker kletsen maar toch een reminder van mijn kant om over niet al te lange tijd weer on-topic te gaan please
:yeah:

En JC de sunnygirls al ontvangen en gemonteerd ??
En zoals ik al zei , bevallen ze ook nog ??
Of nog niet genoeg zon gehad ervoor ??

Zo we zijn weer ON topic !! ( hoop ik )
 

Gieliovd

Forumguru
File wordt vaker veroorzaakt door mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen en daarom bumper aan bumper rijden ( stel je voor dat er iemand anders tusssenkomt ! ), met als gevolg dat bij een remaktie het hele handeltje als een trekharmonika in en uit elkaar schuift. Het is net als een golf beweging en gaat honderden meters door.

Ik hou graag een beetje afstand in de file, waardoor ik dit soort remakties als het ware kan 'absorberen' door mijn gas los te laten, zodoende blijft het harmonika-effect achterwege.
Heeft dus niets met aansluitangst te maken.

Naar mijn mening wordt de file ondermeer ook veroorzaakt door die halve zolen, die menen zijn / haar auto in ieder gaatje te proppen, als de rij naast hen weer een stapje harder rijdt als de rij waar ze inzitten.
Waarschijnlijk hebbebn deze mensen hun rijbewijs gekregen bij de zomerzegels van de AH, of ze hebben een hele grote 'boodschap' te doen.
Grappig is het als je ze 50 km verderop weer tegenkomt op de snelweg ....
Sorry mensen, nog even offtopic laatste reactie.

Je hebt inderdaad gelijk dat het harmonica effect zeer schadelijk is, en dat probeer ik inderdaad ten allen tijde te vermijden door file te rijden op het gas, dus uitrollen en continu tempo te rijden.

Wat je zegt over dat het niet met aansluitangst te maken heeft, ben ik het deels mee eens ja. Maar ik bedoel de mensen die op een enkelbaansweg eerst de file 200 meter laten opschuiven om dan maar weer eens aan te gaan sluiten. Dan krijg je een enorm harmonica effect met een vertraging erin.

Het mooiste inderdaad van de meeste "snelrijders" en deze filerijders met haast, is dat je ze eigenlijk altijd óf bij het volgende stoplicht tegenkomt of ergens verderop.

We gaan weer ontopic door!
 

___JC___

Forumguru
En JC de sunnygirls al ontvangen en gemonteerd ??
En zoals ik al zei , bevallen ze ook nog ??
Of nog niet genoeg zon gehad ervoor ??

Zo we zijn weer ON topic !! ( hoop ik )


Ze liggen nu in Breda bij mn broer. Zondag brengt ie ze mee en zet ik ze dr meteen op. Foto's volgen !
 
Bovenaan Onderaan