Zonneklep passagierkant

vwwesley

Senior Member
Beste medeforumenaars,

ik heb dan een pracht van een wagen, en prachtig interieur, nu hangt daar een draak van een zonneklep met airbag bedrukking op! Langs beide zijden bedrukt aan de passagierszijde :angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry:
kan hiervoor een prachtige onbedrukte voor besteld worden?

Groeten
Vwwesley
 

kansberg

Forumguru
Denk niet dat er een exemplaar zal bestaan zonder deze opdruk. Ik vermoed dat het te maken heeft met regelgeving en dat daarom deze tekst er (verplicht?) op staat. Je zou kunnen informeren bij de dealer want aftermarket of 'retrofit' zul je niet tegenkomen vrees ik zo.
 

vwwesley

Senior Member
Mensen die ook interesse hebben om deze lelijke te vervangen door een Engelse?
Mss kan iemand de originele engelse bestelnummer voor me opzoeken, kunnen we meerder laten opsturen.
 

boontjeRS

Forumguru
Afhalen en er een kleurtje op spuiten. Mn broer heeft dit gedaan met zn mitsubishi lancer. Is nu zo 3j geleden en nog steeds oke. Weet wel niet welke soort verf hij gebruikte.
 

Rallye

Forumguru
Het gaat overigens volgens mij (gelukkig, want dan zou verbetering illegaal zijn) niet om een wettelijke eis, maar om punten bij de NCAP, zie bijvoorbeeld http://www.anwb.nl/bestanden/conten.../crashtest/november-2012/range-rover-2012.pdf, halverwege pagina 2. Die zes punten voor de niet-verwijderbare labels kunnen net het verschil maken tussen vier en vijf sterren.

Eén van de nadelen van de NCAP is dus dat je auto's niet meer op hun intrinsieke veiligheid kunt beoordelen: een auto vol met stickers is (overdreven gesteld) even veliig als een auto vol mat airbags... Ik zou liever die zes punten verdienen met een extra stevige constructie dan met die lelijke stickers, die ook nog eens weergeven wat iedereen zou moeten weten: bij een kinderzitje voorin moet de airbag uit!
 

Joske

Forumguru
Even een aanvulling op de post van @ertromp. De genoemde artikelnummer is in tussentijd "vervallen" en vervangen door de onderste ;)
Naamloos.jpg

("3H8" kan je weglaten, dat is de kleurcode (zwart) )

EDIT...

blijkbaar is die ook al vervallen.... (nu zie je ineens ook de prijs.. 74 euro voor een zonneklep.. :greedy:)
dus de onderste is van toepassing

Naamloos.jpg
 

yesRS@

Forumguru
Heb er ook al aan zitten krabben in de hoop dat het een sticker was:)
Daar de RS zwarte zonnekleppen heeft valt het meer op, heb er bij mijn vorige O3 1.4 TSI niet op gelet (grijze zonnekleppen)
 

Joske

Forumguru
heb er bij mijn vorige O3 1.4 TSI niet op gelet (grijze zonnekleppen)
nochtans zit die er ook echt wel ;)

(mij stoort het niet) dus het zou wel eens kunnen zijn omdat het bij de RS zwarte kleppen en zwarte dakhemel is dat het zo hard opvalt..
 
Bovenaan Onderaan