Zonnedak automatisch open en dicht via sleutel

RefleCs

Forumguru
Een maandje geleden heb ik een VW Polo meegehad met panoramadak. Wat mij bij de Polo opviel is dat als ik de sleutel (open of sluiten) ingedrukt hield, niet alleen de ramen open of dicht gingen maar ook het zonnedak.

Nou is het zo dat bij de fabia het zonnedak wel sluit, maar bij het openen van de spulleboel via de sleutel wordt het zonnedak niet geopend.

Heeft iemand enig idee of dit wellicht via VagCom aan te passen is? Of sterker nog of het bij anderen wel standaard opent bij inhouden van de knop op de sleutel.
 

RefleCs

Forumguru
Hmm ben de instelling niet tegengekomen in de Fabia

Ik heb het net nog even nagekeken en bij de Fabia staat die instelling er niet tussen.
 

Antera

Donateur
meestal wel in VCDS aanwezig maar soms wil dit niet werken. Diverse malen al aangepast en getest
 

RefleCs

Forumguru
Hmm ben benieuwd. Heb nog een paar wensen. Dus moet maar eens even iemand zoeken en plannen in omgeving Amersfoort die dat aan zou willen passen.
 

Chatslet

Forumguru
Kan zeer zeker via VCDS. Module 5, via adaptation comfort closing opties of met de long coding helper even zoeken. Kan voor de ramen en het dakraam via sleutel of afstandsbediening.
Het werkt dan alleen als je de knop vast houd. Ik wil het zelf automatisch bij afsluiten maar dat is me nog niet gelukt. Mocht je hulp nodig hebben en bij de zaanstreek in de buurt wonen/werken stuur dan even een PM. ALs ik het niet vergeet heb ik met de meeting mijn VCDS set mee.
 

RefleCs

Forumguru
Bij afsluiten werkt al maar ik wil ook graag dat als ik aan kom lopen ik het dakje vast open kan gooien (kierstand) zodat de ergste warmte snel kan verdwijnen. (via dakje gaat sneller dan via open ramen (tegelijk natuurlijk nog sneller :tongue:))

Ik hoop dat iemand samen met mij op de meeting even wil kijken.
 

Chatslet

Forumguru
1x op open drukken, dan nog een keer op open drukken maar dan ingedrukt houden, dan gaat alles open. Tenminste bij mijn Faab is dat zo. Anders kijken we inderdaad op de meeting wel even met VCDS, kijken we even wat er bij mij anders staat als bij jou.
 

RefleCs

Forumguru
Alle ramen gaan open maar het dak dus niet. Heb nog wat wensen die ik bij de meeting ff wil bekijken. Zoals het emergency brakelight.
 
Bovenaan Onderaan