Zonneband voorruit

niek

Lid
Deze week een steen op de voorruit gehad, met als gevolg een scheur van zeker 30cm. Vandaag de ruit laten vervangen bij de heren van Carglass. Nou had ik in mijn vorige ruit een donkere zonneband in de ruit zelf. De nieuwe heeft ook een zonneband maar het verschil met de rest van de voorruit is echt minimaal. Iemand ervaringen met het zelf aanbrengen van een zonneband, of wordt dat lelijk knutselwerk?

Niek
 

Antera

Donateur
Als je de juiste folie koopt en het goed doet met genoeg sop/water dan kan dat heel netjes worden
 

Menno.

Actief lid
De nieuwe ruit mag maar een paar procent (lichtdoorlatend) afwijken van je oude ruit. Zou dus gewoon even bellen met het betreffende filiaal dan kunnen ze dat meten en gelijk een nieuwe bestellen/monteren!
 

CharlesTucker

Forumguru
Bij mijn vorige auto heb ik ook zoiets gehad. Toen bleek gewoon dat carglass de verkeerde ruit had besteld (verkeerde type, maar wel voor dezelfde auto). De monteur zag het gelukkig zelf al voordat hij begon met monteren. Hij heeft toen wel de juiste laten bestellen, en kwam een paar dagen later terug met een ruit met de juiste zonneband. Zoals anderen ook vermoeden, kan er bij jou ook zoiets aan de hand zijn?
 

niek

Lid
Nou nee dus, mijn oude ruit was getint en de nieuwe is precies hetzelfde. Alleen de zonneband is iets lichter. Dus geen grote vergissingen of foute ruit. Nou zit ik gemiddeld een 35000km per jaar in mijn auto dus een lichtere zonneband valt me gelijk op. En bij het monteren ben ik zelf bij geweest, en heb ik dat ook opgemerkt. Een ruit met zonneband die donkerder is kan Carglass niet bestellen.
 

Michelv.

Forumguru
Waarom niet gewoon naar de dealer gegaan voor vervanging van de voorruit, had je het probleem waarschijnlijk niet gehad;)
 

Menno.

Actief lid
Dat is waarschijnlijk een verzekerings verhaal waarom je niet naar de dealer mag/kan, Michelv.
 

Michelv.

Forumguru
Ik ben gewoon naar de dealer gegaan en gewoon verzekeringswerk, alleen de eigen bijdrage betaald(75 euro ofzo)
 

niek

Lid
Dat is waarschijnlijk een verzekerings verhaal waarom je niet naar de dealer mag/kan, Michelv.
Yup, tenzij je zelf behoefte hebt om je voorruit zelf te betalen.
@Michelv: ik heb geen probleem, maar vind het zelf prettiger met een donkere zonneband:arghh:
@ Joske: ik wilde eigenlijk alleen een antwoord op de vraag of iemand ervaring heeft met het zelf aanbrengen van een zonneband. Om nou foto´s te gaan maken van mijn voorruit heb ik eigenlijk minder zin, maar wil je me met of zonder badpak op de motorkap;)
 
Bovenaan Onderaan