Zomercheck

Laat u dit jaar een zomercheck uitvoeren?


  • Totaal aantal stemmers
    29

HHW

Lid
Een goede avond, mede forumgenoten en Skodarijders :)

Ik heb een vraagje, aangezien ik pas een aantal maanden Skoda rijd (en de zomer voor de deur staat) vroeg ik mij af hoe het zit met de zomercheck.

Ik ben lid van Verrassend Skoda en dan is de zomercheck gratis heb ik begrepen. Ik vroeg me nu af of je een afspraak moet maken voor die zomercheck of dat er 1 dag is waarop de dealer die checks doet. (dit was bij mijn vorige auto (BMW) wel het geval, er was dan die dag ook vanalles te doen en te eten / drinken)

Alvast bedankt,

groeten
 

Tallguy

Forumguru
Ik heb voor NEE gekozen omdat mijn auto net al de grote beurt heeft gehad. Als dat niet zo zou zijn geweest had ik het misschien wel gedaan.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik heb ook voor NEE gekozen, simpelweg omdat mijn auto alle beurten op tijd krijgt en ik zelf voor een zomervakantie (of circuitbezoek) alle cruciale dingen nog wel even check. Zou ook eerst toestemming van de LM moeten vragen om zo;n check uit te mogen laten voeren.
 

djmshell

Senior Member
Ik heb gekozen voor Weet(nog) niet.
We hebben onze auto nog niet geleverd gekregen.
en neem aan dat bij nieuwe auto wel nut heeft. Na de eerste paar 1000km krijgt hij neem ik aan toch een beurt.
Maar dat hoor ik vanzelf wel van mijn dealer. Zoals ik al zei: Eerst maar eens zien dat we onze faab kunne ophalen bij de dealer
 

Neptukker

Forumguru
Persoonlijk vind ik zulk soort dagen nutteloos. Er worden dingen zeer oppervlakkig bekeken en dat kun je zelf ook wel. Zo'n dag is enkel bedoeld als contactmoment tussen dealer/klant. Ze willen je graag weer eens in de showroom ontvangen (terwijl je wacht) en hopen dat je warm wordt voor een nieuwe. Je hebt alle tijd om al het mooie blinkende staal te aanschouwen aangezien je (door de drukte) lang moet wachten voordat een monteur even naar je auto kan kijken.
 

Noord26

Forumguru
Zomer- en wintercheck zijn er alleen voor degenen die nooit hun vloeistoffen of banden checken, of niet de moeite hebben genomen om te kijken hoe het moet uit het intructieboekje. Een dealer geeft aan bij een onderhoudsbeurt of er nog onderdelen aan vervanging toe zijn binnen de termijn tot aan de volgende onderhoudsbeurt. De staat en hoeveelheid van vloeistoffen geeft, in mijn optiek, veelal aan of er een onderdeel vervangen moet gaan worden. Ik bedoel, minimaal 1x per maand je olieniveau en bandenspanning checken lijkt mij eerder noodzaak om wellicht veel grotere problemen te voorkomen?
 

Fabia

† In Memoriam
Ik check wel mijn vloeistoffen maar dan heb een goed excuus om weer eens in de showroom te kijken. En als we er een mini meeting van maken dan hebben we ook nog een leuke dag.
 

sitechris

Donateur
Ik laat wel een zomercheck uitvoeren. Vind het wel prettig als de profs even meekijken en voor de kosten hoef je het niet te laten. En het is idd weer een excuus om even de showroom in te wandelen.
 
Bovenaan Onderaan