Zomerbanden voor de Octavia2

reeseend

Forumguru
Afgelopen vrijdag heb ik de winterwielen weer omgeruild voor de zomerwielen. Nu wil ik een nieuwe set rubben onder de RS leggen maar weet nog niet helemaal welke band ik moet kiezen. Ik ben zelf er gecharmeerd van de Micheling Pilot Sport 3, maar vroeg mij af welke banden de andere bestuurders goed bevallen?
Dus wie ook met een +200PK en een berg koppel rondrijdt en rond de 18inch zit, heeft ervaring met welk merk/type band?
Groet Reeseend
 

Antera

Donateur
Ik ben zeer te spreken over de Dunlop Sportmaxx. heb daar ook mee op het circuit mogen rijden en wat een fijne band daar vertrouw ik me auto wel aan toe. Ik ga deze ook bestellen voor me zomerwielen. In prijs niet zo slecht en slijten ook niet overdreven hard maar zijn wel goed in alle omstandigheden
 

Bakkertje

Forumguru
Ik denk nog wel eens met weemoed terug aan m'n GTI met Pirelli P7000 banden. Het nadeel was wel dat ze vrij snel slijten. Maar ook in regenachtig weer deden die het erg goed. Ik weet alleen niet of ze nog gemaakt / verkocht worden..
 

Rallye

Forumguru
Ik ben blij met mijn Pilot Sport 2 op 17". De eerdere Dunlops (af fabriek) cupten al snel en hadden minder grip.
 

Antera

Donateur
ligt erook aan welk profiel soort want de SP9000 staan bekent om cuppen de Sportmaxx weer niet
 

LT83

Forumguru
Ik heb vandaag de wintersloffen weer laten vervangen door mijn Pilot Sport 3 zomerbanden. Qua tractie ben ik ook echt tevreden over de band, auto heeft 260pk en 412nm. Levensduur is ongeveer 15.000-20.000km bij redelijk sportief weggedrag met af en toe een stukje knallen ;)
 

reeseend

Forumguru
Iedereen bedankt voor de reacties. Vrijdag komen de Dunlop SP Sport Maxx TT onder de Octavia.
Via een kameraad een nette prijs gekregen voor de complete set. Daarna ervaren wat de Dunlops doen.
 

Antera

Donateur
helemaal een juiste keuze. Ik heb ze ook al gevonden en voor nog net 100 per band leuke prijs
 

Spector

Forumguru
Heb de af fabriek Conti's er nog onder, maar zodra ze versleten zijn komen er gelijk weer Michelin Pilot Sport onder. Die bevielen best onder de Seat Leon FR en kleven ook het beste onder de R1 :)
 
Mijn volgende banden worden de pirelli's P7 cinturato (225/45/17)
Deze kwamen zeer goed uit de test van ik dacht de ANWB.
 

reeseend

Forumguru
De Dunlops zitten eronder dus het ervaren kan beginnen. Ze zijn in ieder geval lekker stil ten opzichte van de Conti's.
Ik moest wel even terug naar de bandenzaak want ik had bij iets hogere snelheden een trilling in de auto.
Wat bleek linksvoor waren de lootjes weg, waarschijnlijk een slecht plakkertje ertussen. Het is meteen opgelost dus we kunnen weer een keertje testen :grin:
 
Mijn volgende banden worden de pirelli's P7 cinturato (225/45/17)
Deze kwamen zeer goed uit de test van ik dacht de ANWB.

Ik zou daar nog eens goed over nadenken als ik jou was. Ik heb ze ook al 50.000km en zou het niet weer doen.
Positief aan de Pirelli's zijn grip, geluid (aanvankelijk) en slijtage (nog zeker 6mm).

Maar ze zijn lang niet zo zuinig als die tests beweren: met Michelin Pilot Alpin in dezelfde maat rijd ik 0,5l/100km zuiniger. En daarnaast cuppen ze nogal. Een collega die ik aan de telefoon had vroeg mij al eens of ik in de trein zat, want het klonk als zo'n oude sprinter.
 
Bovenaan Onderaan