Zomerbanden er maar weer onder

Matra_Murena

Actief lid
Dat kan ik natuurlijk zelf wel even doen, een paar wielen vervangen. Hetzelfde als dat je vier lekke banden zou hebben. Maar moet de wagen na het vervangen van de wielen nog worden uitgelijnd??
 
Ik rij zelf al zeker 10 jaar in de winter met winterbanden. Deze lagen/liggen opgeslagen bij een garagebedrijf. Bij het verwisselen werd keurig een sticker aangebracht op elke bank (LV, RV, LA en RA) en zo werden ze er na het winter- resp. zomerseizoen ook gewoon weer opgezet. Heb nooit hoeven uit te lijnen, balanceren of iets dergelijks. Ook nooit een trilling of zo in het stuur gehad. Gewoon altijd meteen goed!

Dus mijn ervaring: als je dezelfde band weer op dezelfde plaats zet, hoef je niet steeds opnieuw uit te lijnen.
 
Langeneef,

dan heb je ze op velg bij de dealer liggen zeker?
Als ze van de velg af zijn moeten ze altijd na montage geballanceerd worden.
Uitlijnen hoeft nooit bij het wisselen van de banden.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Fotopeerke</font><hr />

Langeneef,

dan heb je ze op velg bij de dealer liggen zeker?
Als ze van de velg af zijn moeten ze altijd na montage geballanceerd worden.
Uitlijnen hoeft nooit bij het wisselen van de banden.

[/ QUOTE ]

Inderdaad heb ik de winterbanden op aparte velgen liggen. Er hoeft dus inderdaad geen band van de velg af. Moet dit wel, dan moet je inderdaad wel uitlijnen etc.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LangeNeef</font><hr />

Inderdaad heb ik de winterbanden op aparte velgen liggen. Er hoeft dus inderdaad geen band van de velg af. Moet dit wel, dan moet je inderdaad wel uitlijnen etc.

[/ QUOTE ]

Als ze van de velg af zijn, dan hoef je alleen maar te balanceren. Uitlijnen doe je alleen als je een scheef of apart slijtage patroon op je banden hebt.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LangeNeef</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Fotopeerke</font><hr />

Langeneef,