Zoete lucht / stank uit ventilatie roosters bij kachel aan

Cordoba

Forumguru
Opvallend dat je nog geen verschil in koelvloeistofpeil hebt bemerkt Peter. Mooi dat het in elk geval is opgelost.
 

turboturbo

Forumguru
Moet eerlijk zeggen dat ik na de eerste 2 weken niet meer gekeken had.... :bloos:

Ik heb de auto dan ook maar sporadisch gebruikt sinds dit probleem duidelijk werd...
 

YC-Golf 7

Nieuw lid
Dit is allemaal inmiddels 4 jaar geleden voor jullie, maar heb hetzelfde probleem met mijn golf 7 die ik laatst gekocht heb (waarschijnlijk ook daarom verkocht, maar goed). Het betreft een VW golf 7 met een 2.0 tdi blok, the vorige eigenaar heeft de distributie riem en waterpomp vervangen bij 150K en hij staat nu op 175K.

Symtonen:
- Het lekt niet echt constant, soms lekt het wat sneller. Ik vul gemiddeld 0.5 liter per 1500/2000 km
- Ramen beslaan zeer snel, airco moet vrijwel altijd aan
- Auto blijft netjes of 90 graden
- vreemde geur als ik de verwarming aanzet
- aan de bestuurderskant is het lucht warmer dan bij de passagierskant en achterin
- olie peil stijgt/zakt niet

Ik heb de volgende al uitgevoerd:
- Koelsysteem onder druk gezet
- Koppakking getest op lek
- koelreservoir en dop vervangen
- EGR koeler vervangen

€750 lichter en heeft niets verholpen nog.

Raden jullie me aan om de kachel radiateur te vervangen?
 

turboturbo

Forumguru
- Ramen beslaan zeer snel, airco moet vrijwel altijd aan

- vreemde geur als ik de verwarming aanzet
Dit is definitely een lekke kachel radiateur. Had precies dezelfde symptomen ooit met lekke kachelradiateur. Wat betreft het minimale verlies, er was in mijn geval zelfs geen merkbare afname van de koelvloeistof, maar de radiateur was toch zo lek als een mandje.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

YC-Golf 7

Nieuw lid
Top, bedankt!

Niets anders te doen dan het probleem bij de oorzaak aan te pakken.
Ik heb het onderdeel al besteld en zal het volgende week laten repareren.

Ik houd jullie op de hoogte, maar bedankt voor de info!
 
Bovenaan Onderaan