Zoemtoon

higgy

Forumguru
Als ik de radio in mijn Octavia aanzet (even een Philips erin geklikt totdat ik aan de navi-inbouw begin) met de Xenon aan, hoor ik bij zachte passages een zachte zoem. Zet ik de Xenon uit: zoem weg. Bron is dus duidelijk en zal de hoogspanning wel zijn.
Klacht en liefst ook oplossing bij een van jullie bekend?
 

MdK

Lid
Ik heb precies hetzelfde verschijnsel, alleen heb ik geen xenon-verlichting! Mijn radio is de skoda-radio "enjoy". Bij mij wordt de zoem trouwens zachter als ik de rem intrap; moet je ook maar eens proberen. Leuk om voor het stoplicht op de maat de rem in te trappen... /forum/images/graemlins/wink.gif Ik ga binnenkort maar eens langs de dealer, want ik vind de ontvangst ook belabberd.
 

higgy

Forumguru
Vandaag de MR6000 erin geklikt. En al blijkt die defect qua scherm en moet die terug: geen enkele zoem. Was dus die Philipsradio die wat gevoelig was.
 
Bij mij hoor ik een soort winderig geluid (ruis) dat meegaat met de mate waarin ik gas geef. Dus feitelijk hoor ik het gasgeven in de boxen terug. Lijkt mij niet echt goed.

Dit gebeurt al als ik de radio aanzet en er een cd in doe. Dan is er nog geen muziek maar al wel achtergrond geluid. De radio is gewoon aangesloten aan de standaard stekkers en de bozen waren uiteraard allemaal voorbereid. Dus ik weet niet wat er mis is, of er moet iets met de stekkers mis zijn.
 

Deje

Lid
Zo te horen (lezen) lijkt het een storing van de dynamo.
Zou tegenwoordig eigenlijk niet meer mogen kunnen...
Vroeger waren daar ontstoringscondensators voor!
Ik weet niet of die er nog zijn...... /forum/images/graemlins/tongue.gif
 

rickske

Actief lid
Bij mijn oct.1 had ik ook last van storingen wanneer de ruitenwissers werkten,maar nu bij de oct.2 is altijd alles ontstoord.
 
Bovenaan Onderaan