Zoemgeluid bij instappen

ovan

Nieuw lid
Wanneer ik in de wagen stap hoor ik een zacht zoemgeluid ter hoogte van de Amundsen, duurt 5 a 10 seconden en daarna is het weg. Klinkt een beetje als het uitwerpen van een cd, maar dan veel zachter.

Heeft iemand een idee wat dit is, en of dit normaal is?

Bedankt!
 
Met het uitstappen heb je dat ook. Volgens mij komt het onder de motorkap vandaan. Wat het is? ZOu het niet weten...
 

ovan

Nieuw lid
Ik heb het bestand via SugarSync hier geplaatst:

Zoemgeluid Yeti

Je hoort eerst het portier opengaan, daarna een zacht zoemgeluid en na enkele seconden wordt dit een luider gezoem.
 

Ronnie

Forumguru
Na het "ontwaken" van de CAN-bus bij het openen van het portier zou dit het geluid kunnen zijn van het stellen van de kleppen van de climate-control.
Dan bedoel ik dus de verwarming/frisse lucht kleppen welke naar de positie van de ingestelde waarde gaan.
Idem zo bij het verlaten van de auto.
In de "slaapstand" van de CAN-bus zijn deze kleppen gesloten.
 

TurboBooster

Forumguru
Dit hoort zo.
Bepaalde fucties worden al ingeschakeld wanneer de deur wordt geopend.
oa. de brandstofpomp bouwt alvast druk op om te starten.

De O1 die ik heb gereden heeft dit geluid ook.
 

ovan

Nieuw lid
Misschien had ik er de eerste dagen niet op gelet, maar dacht dat ik het toen niet hoorde (maar kan dus mis zijn). In ieder geval geen onrustwekkend probleem dus ;)

Bedankt!
 

bert2

Lid
Wanneer ik in de wagen stap hoor ik een zacht zoemgeluid ter hoogte van de Amundsen, duurt 5 a 10 seconden en daarna is het weg. Klinkt een beetje als het uitwerpen van een cd, maar dan veel zachter.

Heeft iemand een idee wat dit is, en of dit normaal is?

Bedankt!

Heb ik ook in mijn Octavia. Wel eens gevraagd met men wist het toen ook niet gelijk. Denk dat het iets te maken heeft met de kleppen van de ventilatie. Mijn vorige had er ook "last" van dus het zal wel normaal zijn.
 

ovan

Nieuw lid
Toch twijfel ik hier een beetje aan, want je hoort het enkel in het interieur. Als ik bij de motorkap sta valt er niks te horen...
 

EdK

Forumguru
Klopt helemaal, als ik me deur open en instap dan hoor ik dat ook alleen vanuit de cabine en niet buiten
Dus geen zorgen om maken en gewoon genieten van je Yeti met de muziek uit de speakers !
 

AMBIO2

Actief lid
Ja, dit heb ik lang geleden ook gehad.
Klinkt idd als het uitwerpen van een cd.
Bij de dealer aangekaart en ze hebben geprobeert het te verhelpen, lukte niet.
Echter na een aantal dagen net zo plotseling weer verdwenen als dat het ontstaan was.
Nooit meer last van gehad.
 

clapton

Senior Member
Mijn Yeti doet dit ook. Lijkt inderdaad of het systeem zich gaat instellen om aan het werk te gaan. Ik heb dit nooit verontrustend gevonden en daarom geen actie genomen.
 

ovan

Nieuw lid
Ik ben er nu vrij zeker van dat dit door de cd-speler komt. Ik hoorde het geluid wanneer er geen cd in zat. Als test heb ik er nu wel een cd ingeplaatst en het geluid is niet meer te horen.

Kan iemand dit ook eens testen?
 

joergarms

Senior Member
Het is gewoon t brandstofsysteem dat op druk gebracht wordt. Het is namelijk alleen als je de bestuurdersdeur opent. Haal je de auto van t slot en open je rechts of achter, dan hoor je niets. Dit systeem zorgt er min of meer voor dat er direct voldoende druk op.t systeem staat nog voordat je de sleutel omdraaien. Mijn polo uit 2001 had t ook al en mn fabia nu ook. Denk dus ook niet dat n garage Dit kan of moet willen veranderen.
 

ovan

Nieuw lid
Dan hebben jullie het over iets anders. Ik hoor(de) het ook bij het openen van de andere deuren. Inmiddels is het geluid terug volledig weg sinds ik een cd geladen heb in de Amundsen.
 
Bovenaan Onderaan