Zoemend geluid, linksvoor

bartpeskens

Nieuw lid
Beste,

Sinds kort heb ik een Skoda Fabia. We gebruiken deze auto als tweede auto en ik ben er zeer tevreden over. Gisteren starten ik de auto en wat me opviel is dat ik een zoemend geluidje hoorde. Het deed me denken aan een elektrisch motortje. Het is geluid is niet constant maar slaat onregelmatig aan/uit.

Ik hoor het geluid aan de linker-voorzijde (bestuurderskant) ter hoogte van de accu, lamp maar dan lager.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt voor de reacties!

Bart
 

sander_hul

Nieuw lid
Ik denk dat ik dat geluid ook herken. Echter hoor ik het bij mij rechts voor.
Geluid is niet echt goed te beschrijven, maar het inderdaad zoemend te noemen.
 
Ik zou eersteven de stelmotor de lampen uitproberen even een aantal keren de koplampen omhoog en omlaag laten gaan
De stuurbekrachtiging wordt dan minder griezelig=duur
 

Joske

Forumguru
Bart zijn laatste activiteit was 1 minuut nadat hij dit topic aangemaakt heeft.. in tussentijd al 6 dagen geleden

zo zoemen zal het precies dan toch niet meer doen.....
 

bartpeskens

Nieuw lid
Beste mensen,

Bedankt voor de reacties! Ik ben een paar dagen op vakantie geweest en heb dus niet kunnen reageren. Ik zal dit weekend even een filmpje maken en dit posten.

Bart
 

bartpeskens

Nieuw lid
Beste mensen,

Het is inderdaad de pomp van de stuurbekrachtiging. Hij functioneert nu nog maar doet dus wel raar. Zou het een storing in het een of ander kunnen zijn?

Bart
 

Joske

Forumguru
Hij functioneert nu nog maar doet dus wel raar.
vloeistof gecontroleerd van de stuurbekrachtiging?

volgens mij zichtbaar in motorruimte en anders onder de accubak.

Ik verwar even met remvloeistof..

De stuurbekrachtiging in de Fabia is dmv motorpompaggregaat.. dus een heel ander verhaal.
 

Ronnie

Forumguru
Sensor op het stuurhuis wss defect, zit onder de motorkap daar waar de stuurstang van binnenuit in het stuurhuis verdwijnt.
Uitlezen biedt zekerheid!
 

bartpeskens

Nieuw lid
Gisteren weer even gekeken. Er zit een accu in van 44 Ampere. Als ik aan het stuur draai dan verzwakt ook het licht in de auto (van het lampje in het dak). Ik heb het vermoeden dat de stuurbekrachtiging te veel vraagt van de accu en daardoor het licht in de auto verzwakt.

Tevens was het kleine massa kabeltje wat aan de massa kabel naar de accu zit gebroken. Wellicht dat dit er ook nog iets mee te maken heeft.

Ik ga dit massa kabeltje vanavond fixen en er de juiste accu in zetten, hopelijk is het dan opgelost.

Bart
 
Bovenaan Onderaan