Zoektocht naar een O4

AGTon

Forumguru
Goedemiddag,

Het einde van de RR zit er aan te komen en voor de zomervakantie wil ik graag in het bezit zijn van een opvolger. De knoop is al doorgehakt en het zal een O4 combi worden. Nu druk bezig met het in de gaten houden van alle occasionsites.

In mijn zoektocht ben ik tegen de volgende vragen aangelopen en hopelijk kan iemand mij daarbij helpen.

1. Alle NL geleverde O4 modellen hebben toch een digitale snelheidsmeter? Ik kom heel soms een O4 tegen met analoge tellers en denk dat dit dan een import model is?
2. De "ambiace" verlichting (dat lichtje in het dashboard en deuren wat van kleur kan veranderen) is dat standaard in alle modellen of heb je dat pas vanaf een bepaalt uitrustingsniveau?
3. Zelfde vraag over de naam "Skoda" die wordt geprojecteerd op de grond bij het openen van de deur.
4. Klopt het dat de 1.5 tsi er alleen als first edition was?

Alvast bedankt voor de reacties.
 

Bakkertje

Forumguru
Een o4 als occasion zul je niet heel snel vinden lijkt me..?
Is er 1 uit DE importeren een optie?

Volgens mij is de virtual cockpit inderdaad standaard, zie de prijslijsten op: ŠKODA download aanvraag (skoda.nl)
De interieur verlichting staat er niet excpliciet in, dus die zou ook wel eens standaard kunnen zijn.
De naam skoda is een projectielampje, kun je bij Ali voor een appel en een ei bestellen als je dat wilt..
 

AGTon

Forumguru
@Bakkertje ,
Dank voor jouw reactie. De occasions die er zijn zullen demo wagens zijn (mag ik dat een occasion noemen?) Hoe dan ook, ze zijn iets goedkoper dan nieuw. Importeren uit Duitsland zag ik tot nu toe ook niet heel veel voordeel in maar als jullie een advies hebben waar ik moet kijken dan sta ik daar graag voor open.

Het ging mij niet specifiek om de naam skoda die geprojecteerd moet worden dan wel om een lampje dat op de grond schijnt bij het openen van de deur. Aan mijn auto geen gepruttel met Ali spulletjes
 

jongetje

Forumguru
In Nederland is de Colombus met virtuele cockpit tot heden standaard. De led interieur verlichting niet. Maar als je 2e hands koopt zie je dit allemaal snel genoeg toch. Maar aangezien de octavia 4 nog geen jaar op de markt is schat ik het aanbod wel erg klein in.
 
Het pakket met de led verlichting (binnen kleuren zichtbaar en bij openen deur op de grond) is een optioneel extra pakket. Is het echt essentieel voor het bedrag? Neen. Heb het puur omdat ik de extra pakketten vrij kon toevoegen vanuit de lease maatschappij.
 
De First Edition was alleen met 1.5 TSI verkrijgbaar in NL. Bij de Business Edition kun je wel een 1.5 TSI mild hybrid versie krijgen.
 
Bovenaan Onderaan