Zoekend

SuperBartje

Forumguru
Goedemiddag allemaal,
Heb (ook) hier al even anoniem rondgesnuffeld en gezien dat er wel bruikbare info te vinden is. Nu nog even slagen met de aankoop van een Octavia 2 combi tdi (105 PK is voldoende). Dan wellicht meer.
Als iemand nog een goede knappe "met de kop eraf" weet... "(?)

Wordt vervolgd (?)

SuperBartje

Forumguru
Ben inmiddels "geslaagd": na 2 ritten in Octavia's een mooie complete Business-uitvoering gevonden: deze nog niet gereden maar dat komt donderdag: auto wordt dezer dagen nagekeken en klaargemaakt en als er geen tegenvallende punten zijn direct betaald en meegenomen.
Verzekering is al geregeld: vreemd genoeg hoefde ik geen kilometerstand of jaarkilometrage te vermelden... Dat schijnt niet meer uit te maken zei de verzekeringsmeneer aan de telefoon. Klopt dat ?

motomarz

Senior Member
Welkom.

Als je de verzekering bij dezelfde maatschappij afsluit, dan nemen ze de jaarkilometers gewoon over van wat je had.
Een nieuwe auto betekent niet meteen dat je ook meer rijdt.

SuperBartje

Forumguru
ávond,
Neen, had nl. al aangegeven weer meer kilometers te gaan rijden ivm minder carpoolen. Maar dat maakte niets uit zei verzekeringsmeneer. Misschien wel omdat ik op maximale bonus/malus zit ...? Ik zal het in ieder geval in de gaten houden als ik de papieren binnenkrijg.

SuperBartje

Forumguru
Morgen neem ik na 26 maanden afscheid van de Octavia na bijna 53dkm samen. Een probleemloze auto waarin ik best nog wel had willen doorrijden. Alleen onze (R)overheid vind dat diesels milieuvervuilend zijn en daarom zwaarder belast moeten worden, en ik heb sinds een jaar de trein en fiets "ontdekt" om te forenzen en dat bevalt nog steeds goed. Dus van 44dkm naar 9 dkm/jaar gegaan. Dit opgeteld bracht me tot de conclusie om een benzine-auto te kopen.
De opvolger heeft 1 versnelling en 55 pk meer en exact hetzelfde koppel als de diesel. En past wat beter bij mijn forumnaam ... :D

CDK

Forumguru
Dat is nog eens een makkelijk op te lossen raadsel zeg! Veel plezier met je S2 1.8 TSI :) nu inderdaad nog ff foto's posten zoals @ertromp al opmerkte. ;)

SuperBartje

Forumguru
Dank voor interesse heren,
Het is inderdaad een (gebruikte) S2C 1.8 TSI geworden (Comfort Businessline 2011) Handgeschakelde 6 bak (mij O2C had er maar 5).
Zwart met getinte ruiten achter. Nieuwe logo's voor/achter en op wielen. Chroomrandje voor op onderste grill.
Vanavond eens rustig kennisgemaakt. Tov mijn O2C (EBL) lever ik de Xenon en PDC voor in in luxe, de Amundsen en DRL en bochtverlichting (en niet te vergeten de voetverlichting en verlichte makeupspiegels ;)) komen ervoor weer. Wat is ie lekker stil tov de diesel. Zal binnenkort een "mijn auto" topic openen en een fotootje plaatsen.

Voor aankoop zat ik te twijfelen over chrome stootstrips op de flank ter bescherming van de deuren. Niet gedaan want niet mooi op een verder zwarte flank. Inmiddels bedacht dat ik het misschien toch wel ga doen, maar dan de strips voor aanbrengen met zijdemat zwart folie wrappen. Is zoiets (hier) als eens eerder vertoond ? Plasti-dip leek me iig niet geschikt hiervoor.

Cordoba

Forumguru
Persoonlijk denk ik dat halfmatte zwarte stootstrips op een zwarte lak, niet zo fraai uitkomen, ik zou kiezen voor iets met meer contrast met de lak, óf de stootstrips ook in kleur laten spuiten.

Bovenaan Onderaan