Zoek mee: Waar zit mijn extern ingebouwde navigatie systeem. | Hulpvraag [SOLVED]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje:

Ik heb sinds kort een Škoda Fabia Combi 1.2 TSI First Edition Style gekocht!! Helemaal happy mee..

Na de verkoop kwam ik erachter dat er een extern ingebouwd navigatie systeem in zit (pioneer t.w.v. 500 euries) Bedrijf waarvan ik hem gekocht wist dat niet.. mooi meegenomen dus..

Echter ben ik nu op zoek naar waar hij mogelijk gemonteerd zou kunnen zitten.. Hebben jullie misschien tips waar hij zou kunnen zitten: Het gaat hier om een: AVIC-F260 of AVIC-F160.. (dan heb je beetje beeld hoe groot hij zou kunnen zijn)

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik hem weghaal en verkoop of hou en update.. maar voor in ieder geval zou ik graag wel willen weten waar hij mogelijk zou kunnen zitten!


Met vriendelijke groet!
 

JeSko

Forumguru
Initiële reactie verwijderd ik interpreteerde het foutief.

Zou hem sowieso bijhouden, zo'n systeem is denk ik makkelijker up to date te houden.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Kijk ook nog ff in de " meet en greet " dit word ook erg op prijs gesteld door vele leden !

En zou lekker deze unit laten zitten en op zoek gaan naar de laatste update's
Kijk uit op marktplaats hiermee, want er zwerft daar een niet geheel eerlijk persoon rond met update's
Is ook hier ergens een topic over te vinden !
 
@jesse_s93
Ah Thanks! ik ga daar eens tussen kijken inderdaad! Thanks voor de tip!

@WhiteSuperB
Ja ik twijfel of ik misschien mijn radio vervang door een nieuwere met apple carplay.. maar hangt er ook weer vanaf of ik de huidige nog beetje verkoopbaar is.. De navigatie rijd op zich prima dus updaten hoeft geen probleem te zijn.. echter blijft hij een beetje een hacky oplossing. en Apple Car play is ook wel heerlijk met flitsmeister enz..
 

VAG-man

Forumguru
Je komt voor het eerst op een forum en je 1e woord is "vraagje".
Nou succes Geek.

Edit: Dit had je vlak voor bovenstaand bericht netjes gedaan.:thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Er wordt t.a.v. nieuwe forumleden vaak genoeg gedemonstreerd dat het ook op een vriendelijke manier kan, @VAG-man...
Misschien dáár eens de kunst afkijken? ;)
 

VAG-man

Forumguru
Nou ja @EdK had het eerst netjes gevraagd en als er niks mee gedaan wordt. Maar goed hoor als jij het zo wil dan doe ik het niet.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Pioneer Avic nav werkt op sommige punten intelligenter dan het systeem in de Scala.
Ga ik van de snelweg af om (deels) binnendoor te rijden dan snapt de Pioneer dat.
De Amundsen moet ik handmatig op géén snelwegen zetten. En later weer terug.
Vergeet ik dat dan krijg ik niet de gewenste route.

Ook de bediening van de Amundsen is minder simpel door het touch screen.
Afgelopen week kon de nav niet eens in een al heel lang bestaande straat het huisnummer vinden.
Toen ik het op de kaart handmatig had aangegeven moest ik -volgens de kaart- een paar km verder op een rotonde keren en terug rijden. Via Google had ik al uitgevonden dat er een parallelweg aan de overkant was met parkeermogelijkheden. Én kon ik bij uitrijden meteen een draai maken, terug naar de snelweg.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Goede navi die je hebt volgens enkele leden hier en recensie op internet, maar als je echt apple carplay wilt begrijp ik dat wel, dat is nog net wat makkelijker en mooier. Als je deze te koop zet, wat je hier ook in de bazaar kan, ga je denk ik wel een mooi sommetje overhouden om zo'n radio met Apple Carplay aan te schaffen :)
 

VAG-man

Forumguru
Niet iedereen weet dat meteen natuurlijk, ik kan me vast voorstellen dat je zo hevig bent om van dit fantastische forum deel uit te maken dat je puur uit enthousiasme een stap overslaat ;)

Ja spijker op de kop.

Ik wil dan ook mijn excuus aanbieden @SkodaGeek voor mijn overtrokken reactie.
Uiteraard gefeliciteerd met je bolide.
Ik hoop dat je je toch nog wilt voorstellen in meet en greet.
 
Ja spijker op de kop.

Ik wil dan ook mijn excuus aanbieden @SkodaGeek voor mijn overtrokken reactie.
Uiteraard gefeliciteerd met je bolide.
Ik hoop dat je je toch nog wilt voorstellen in meet en greet.

Geeft niet! Excuses aanvaard. Er zijn verschillende soorten manieren om een forum te betreden, En misschien heeft mijn enthousiasme en het gedoe rondom het navigatie systeem wat regeltjes rondom Forums (geschreven of ongeschreven) vergeten. Desalniettemin ben ik blij dat ik toch geholpen mag worden en ook onderdeel mag zijn het Forum. Ik heb al even kort een voorstel bericht geplaatst! Als ik tijd heb zal ik deze misschien wel uitbreiden!

Pioneer Avic nav werkt op sommige punten intelligenter dan het systeem in de Scala.
Ga ik van de snelweg af om (deels) binnendoor te rijden dan snapt de Pioneer dat.
De Amundsen moet ik handmatig op géén snelwegen zetten. En later weer terug.
Vergeet ik dat dan krijg ik niet de gewenste route.

Ook de bediening van de Amundsen is minder simpel door het touch screen.
Afgelopen week kon de nav niet eens in een al heel lang bestaande straat het huisnummer vinden.
Toen ik het op de kaart handmatig had aangegeven moest ik -volgens de kaart- een paar km verder op een rotonde keren en terug rijden. Via Google had ik al uitgevonden dat er een parallelweg aan de overkant was met parkeermogelijkheden. Én kon ik bij uitrijden meteen een draai maken, terug naar de snelweg.

Ah Ja, Dan lijkt de Pioneer inderdaad wel beter dan de navigatie die standaard bij de radio inbegrepen zit.. Maar in het algemeen ben persoonlijk fan van navigatiesystemen die ingebouwd zijn.. De kosten.. het updaten.. Ik ben meer voorstander van om mijn telefoon (Apple in dit geval) het navigeerwerk te laten doen via Apple Car Play. Maar goed dat zijn keuzes die ik nog goed moet uitzoeken en wikken en wegen.. Mijn vader heeft een Skoda Fabia Hatchback (Monte Carlo) en zijn radio heeft geen bluetooth.. wat hij eigenlijk graag wou. Dus tja. Misschien schaf ik betere aan.. krijgt hij mijn oudere. Keuzes keuzes.. keuzes!



Goede navi die je hebt volgens enkele leden hier en recensie op internet, maar als je echt apple carplay wilt begrijp ik dat wel, dat is nog net wat makkelijker en mooier. Als je deze te koop zet, wat je hier ook in de bazaar kan, ga je denk ik wel een mooi sommetje overhouden om zo'n radio met Apple Carplay aan te schaffen :)

Ja precies, het is inderdaad gewoon even goed uitzoeken en doorrekenen en wie weet ik kan ik wel een mooie upgrade doen. Komende dagen maar eens goed over nadenken!
 

Alpha

Donateur
Ik heb een Fabia 3 HB gehad met genoemd systeem. Hier zat e.e.a. achter de sigarettenaansteker en USB-poort. Je kunt het plastic kapje eromheen met wat voorzichtig gepeuter los krijgen.

Ikzelf heb echter nooit de SD kaart gevonden tot mijn grote frustratie. Geen idee waar de dealer hem gestopt heeft. Ik kwam alleen maar bij 1 van de 2 modules. Ik hoop bij jou handiger aangesloten.

Ik ben overigens wel blijer met de Amundsen van mijn Kamiq. De pioneer oogt een stuk oubolliger en is een stuk trager dan de Amundsen. Ook niet fair om te vergelijken. Zit 5 jaar verschil in.

Mooie meevaller. Maar dit systeem is vaak gratis ingebouwd als je maar lang genoeg bleef klagen dat mirrorlink niet werkte. Wat ook zo was!
 
Goedemiddag allen,

Update vanuit mijn kant:

Ik heb hem gevonden.. hij zat links (Thanks voor de correctie @Gbn ) van het dashboard, Ik heb hem toch maar even een update gegeven. Volgende week maar eens goed de navigatie testen op de Duitse snelwegen.
IMG_1938.JPEG


Bedankt nogmaals voor alle tips!
 

Bijlagen

  • IMG_1938.JPEG
    IMG_1938.JPEG
    788 KB · Weergaven: 88
Laatst bewerkt:

Gbn

Actief lid
rechts van het dashboard....

(ik zie een dashboard kastje en een passagiersdeur, dus dan rechts van het dashboard. Bestuurderspositie is links)

Enne, welkom en gefeliciteerd met je auto !

Gerard
 

hemi24

Forumguru
Rechts van achteren gezien...
Ik zie inderdaad ook een gedemonteerd dashboardkastje, dus lijkt me ook dat 'ie rechts zit/zat...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan