Zit het niet goed vast?

Remco28

Actief lid
Hallo iedereen,ik rij soms met mijn arm op de deurstijl onder het rijden en sinds kort viel het mij op dat,als ik mijn arm erop leg,het rubber(plastic)tikt,net of het los zit.
Je hoort het ook als je er tegenaan tikt er.
Hoe zit het eigenlijk vast?ik dacht toch met klemmetjes?
De andere kant precies hetzelfde,komt dit vaker voor?
Lijkt of het niet helemaal goed vast en dat je dan alsware het induwt tegen de onderkant,vandaar die tik steeds.

Huib

Lid
ik denk dat het zaakje niet goed vast zit,
ik heb er zelf (gelukkig) geen problemen mee. Geheel doet mij solide aan. Gewoon even langs de dealer...

Remco28

Actief lid
Ik wordt wel stilaan steeds minder tevreden met mijn auto,inhouden soms nog steeds,banden trillen nog steeds,
stuur niet helemaal recht.
Koelvloeistof consumptie
Ik denk er steeds meer aan om hem volgend (is ie 3)weg te doen en een jappanner of een audi te kopen.

Huib

Lid
ik heb er inmiddels al een aantal kilometertjes (18.000) op zitten in een paar maanden heen en weer naar rotjeknor en verder, enige wat die verbruikt is diesel, ruitenwisservloeistof en 1,5 liter olie in zo'n 18.000 km. Geen last van banden, motoriek of andere zaken.
Zou toch onder garantie eens een goed licht laten werpen in/onder/op de auto. Misschien naar een andere dealer gaan om na te laten kijken ?

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Remco28</font><hr />

Ik wordt wel stilaan steeds minder tevreden met mijn auto,inhouden soms nog steeds,banden trillen nog steeds,
Koelvloeistof consumptie
Ik denk er steeds meer aan om hem volgend (is ie 3)weg te doen en een jappanner of een audi te kopen.

[/ QUOTE ]

jouw problemen klinken erg als de mijne !!! Heb je ook een hoger KV verbruik ? Hoeveel ? bij mij is uiteindelijk de cilinderkop op garantie vervangen. Trillende banden is grotendeels opgelost door een ander merk/type (Conti SP) te monteren. Scheef stuur heb ik nog steeds /forum/images/graemlins/confused.gif

Ben benieuwd naar je reactie !!

Erikje

Actief lid

Hallo iedereen,ik rij soms met mijn arm op de deurstijl onder het rijden en sinds kort viel het mij op dat,als ik mijn arm erop leg,het rubber(plastic)tikt,net of het los zit.
Je hoort het ook als je er tegenaan tikt er.
Hoe zit het eigenlijk vast?ik dacht toch met klemmetjes?
De andere kant precies hetzelfde,komt dit vaker voor?
Lijkt of het niet helemaal goed vast en dat je dan alsware het induwt tegen de onderkant,vandaar die tik steeds.

[/ QUOTE ]

heb ik ook, lijkt me door de dealer op te lossen

Erikje

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Huib</font><hr />

.. enige wat die verbruikt is diesel, ruitenwisservloeistof en 1,5 liter olie in zo'n 18.000 km. ...

[/ QUOTE ]

ruitenwisservloeistof: schei uit, ik heb nog nooit zo vaak de boel moeten bijvullen, niet normaal meer. Zal wel door de spoeiers op de xenons komen waarmee men tijdens het ontwerpen geen rekening heeft gehouden. Zeer irritant, dat bijvullen.

Remco28

Actief lid
Ik hem ongeveer een maand geleden gevuld precies tot het streepje,nu staat de kv ietsje net onder dat streepje.
Daarvoor was ie bijna leeg sinds ik hem neuw had,boordcomputer gaf geen melding wat ik ook vreeemd vond.

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Erikje</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Huib</font><hr />

.. enige wat die verbruikt is diesel, ruitenwisservloeistof en 1,5 liter olie in zo'n 18.000 km. ...

[/ QUOTE ]

ruitenwisservloeistof: schei uit, ik heb nog nooit zo vaak de boel moeten bijvullen, niet normaal meer. Zal wel door de spoeiers op de xenons komen waarmee men tijdens het ontwerpen geen rekening heeft gehouden. Zeer irritant, dat bijvullen.

[/ QUOTE ]

Ze moeten eigenlijk een systeem uitvinden dat de gebruikte vloeistof weer opvangt en reinigt he?? kan je het weer hergebruiken /forum/images/graemlins/yeah.gif /forum/images/graemlins/489.gif

Koelvloeistof consumptie

[/ QUOTE ]

Dealer kan ‘m toch uitlijnen?
Als je koelvloeistof verliest moet er iets lek zijn bijvoorbeeld lekke koppakking, gaatje in radiateur een slang die niet goed vastzit.
Is de boel al eens onder druk gezet?
Ik heb (1.6 MPI) na ca. 20k nog géén koevloeistof bij moeten vullen.
Alleen ca. 750cc motorolie.

Er komen steeds meer /forum/images/graemlins/407.gif geluiden van ontevreden Škoda rijders.

Niemand dit ook?

[/ QUOTE ]

Nu ik dit zo lees heb ik dit inderdaad ook, het was me wel opgevallen maar ik zal er van de week toch maar even naar laten kijken.

In het bijrijdersportier zit een klein tikkend geluid; allereerst dacht ik dat er iets mis was met een box van mijn soundsystem, maar nadere inspectie (van mijn kant) wees uit dat er een afdekplaat van een box niet helemaal goed vast zit. Als ik mijn hand er tegen aan duw, is het tikkende geluid weg.

Ik laat dit binnenkort bij mijn dealer even nakijken.

remmie

Lid
Remco, Ik verkoop geen auto's, hoef ook geen reclame te maken maar:

Banden trillen = balanceren
Stuur niet recht = uitlijnen
koelvloeistofconsumptie = waarsch. afdichting koelvloeistofreservoirdop
inhouden = uitlezen en dan hopelijk conclusie kunnen trekken..

Maar goed, dit is zo even op afstand een prognose.. ken de historie natuurlijk niet..

Gieliovd

Forumguru
Wow! In een topic op het Motor-Forum had Oma je nu verteld dat het topic al eeuwen oud was!

:)

Je tips zijn daarentegen waar.

Desperado

Forumguru
Ach laat ik dan ook een duit in het zakje doen...

Trillen kan zijn(als balanceren niet werkt):balanceergewicht van aandrijfas dat los zit.

Bovenaan Onderaan