De Stip
Forumguru
Gisteren is mij O-2 ge-ZIPtuned (raar woord eigenlijk) en ben er tevreden over. Natuurlijk zullen de meningen van een ieder verschillen, maar van het onderzoekje wat ik gedaan heb naar deze vorm van tuning en daarbij ook nog naar wie het uitvoert, ben ik overwegend positieve reacties tegen gekomen.
Na dat digitale onderzoek op diverse fora en het internet zelf, ben ik op weg gegaan naar Utrecht. Daar werd ik keurig geholpen en gaf mij voldoende vertrouwen om met die lui in zee te gaan. Een afspraak was zo gepland en gisteren was het zover. Je brengt de auto naar de werkplaats en kunt er desgewenst bij blijven. Men legt je alles keurig uit en neemt daar dan ook de tijd voor. De overige aanwezige klanten komen met zeer respectabele auto's voorrijden, dus ook dat geeft vertrouwen. Hetzelfde geldt voor de recensies en garantie die het bedrijf je geeft. Van een insider binnen de VAG groep kreeg ik ook een positief signaal en dus stond mij eigenlijk niets meer in de weg.
Overigens, mijn vorige auto is ook getuned, maar dan door DGM tuning in Meerkerk. dat kon zo, omdat zij de dealer van m'n auto waren en onder dezelfde garanties en condities van de fabriek m'n Seat Altea aan konden pakken. Op dat punt heb ik dan ook nimmer problemen met de Seat en dealer gehad en heb die auto ruim 160.000k met veel plezier gereden. Dat die dealer op veel andere punten tekort begon te schieten (service en wisselend personeel met andere kijk op hoe je met privé rijders en zo omgaat, maar dat terzijde).
Nu even verder over de tuning van mijn O-2. Zoals gezegd ben ik gisteren naar de werkplaats gegaan en na 2 uur mocht ik die weer verlaten. Met de boodschap om gedurende 300 a 500k wat rustig aan te doen kon ik op pad. Je merkte meteen een wereld van verschil. Vooral tussen de 80 en de 120 km/h, is het verschil indrukwekkend. Over een paar dagen mag ik de auto op z'n staart trappen en ik kan al bijna niet wachten. Maar ook al zou dit het enige zijn, dan is mij dat bedrag dubbel en dwars waard.
Eigenlijk was ik van plan om de auto ABT te laten tunen, vooral omdat er recent een aanbieding was. Maar ABT kent ook zeker z'n nadelen en die wogen na wikken en wegen te zwaar om voor hen te kiezen.
Als enige commentaar zou ik de volgende 2 zaken willen benoemen, al zijn ze niet echt heel bezwaarlijk.Ten eerste spreekt men van een optionele vermogenstest uitdraai. Deze kan echter alleen in hun vestiging in België gemaakt worden en dus niet in Utrecht. Ten tweede zou men geïnteresseerd zijn in het feit of de auto caravans en zware karren moet kunnen trekken, dit ivm het eventueel anders inregelen. Toen ik dat aangaf, keek de monteur als een aap in een roestig horloge en wist ik genoeg. Boeit niet dus! Toen de auto klaar was heb ik er bij de chef werkplaats nog om gevraagd en in het geval van mijn auto was het dus niet nodig, omdat de computer van de DSG alles regelt.
De waardes van de auto zijn gegarandeerd naar de volgende cijfers; van 160 naar 202 pk en een koppel dat van 250 naar ruim 325nm is gegaan, de acceleratie van 0 tot 100 km/h is van 7.8 naar 7.2 sec en de topsnelheid van 223 naar 239km/h.
Prima waarden dus en daarbij is ook het verbruik in positieve zin beïnvloed. iets wat natuurlijk, buiten alle fun, best wel meegenomen is
Nogmaals, er zullen wisselende ervaringen zijn, maar tot nu toe ben ik erg positief en durf ik anderen met een gerust hart deze tuners aan te bevelen. Check maar gewoon een x hun site en mocht je vragen hebben, dan schroom niet om me dat te vragen. Overigens, als het me niet bevalt of ik merk negatieve effecten van deze tuning, dan schroom ik niet om ook deze met jullie te delen.
Volg de Skoda rijder! Als je kunt tenminste..... Zal niet meevallen met deze dikke O-2 :bye:
Na dat digitale onderzoek op diverse fora en het internet zelf, ben ik op weg gegaan naar Utrecht. Daar werd ik keurig geholpen en gaf mij voldoende vertrouwen om met die lui in zee te gaan. Een afspraak was zo gepland en gisteren was het zover. Je brengt de auto naar de werkplaats en kunt er desgewenst bij blijven. Men legt je alles keurig uit en neemt daar dan ook de tijd voor. De overige aanwezige klanten komen met zeer respectabele auto's voorrijden, dus ook dat geeft vertrouwen. Hetzelfde geldt voor de recensies en garantie die het bedrijf je geeft. Van een insider binnen de VAG groep kreeg ik ook een positief signaal en dus stond mij eigenlijk niets meer in de weg.
Overigens, mijn vorige auto is ook getuned, maar dan door DGM tuning in Meerkerk. dat kon zo, omdat zij de dealer van m'n auto waren en onder dezelfde garanties en condities van de fabriek m'n Seat Altea aan konden pakken. Op dat punt heb ik dan ook nimmer problemen met de Seat en dealer gehad en heb die auto ruim 160.000k met veel plezier gereden. Dat die dealer op veel andere punten tekort begon te schieten (service en wisselend personeel met andere kijk op hoe je met privé rijders en zo omgaat, maar dat terzijde).
Nu even verder over de tuning van mijn O-2. Zoals gezegd ben ik gisteren naar de werkplaats gegaan en na 2 uur mocht ik die weer verlaten. Met de boodschap om gedurende 300 a 500k wat rustig aan te doen kon ik op pad. Je merkte meteen een wereld van verschil. Vooral tussen de 80 en de 120 km/h, is het verschil indrukwekkend. Over een paar dagen mag ik de auto op z'n staart trappen en ik kan al bijna niet wachten. Maar ook al zou dit het enige zijn, dan is mij dat bedrag dubbel en dwars waard.
Eigenlijk was ik van plan om de auto ABT te laten tunen, vooral omdat er recent een aanbieding was. Maar ABT kent ook zeker z'n nadelen en die wogen na wikken en wegen te zwaar om voor hen te kiezen.
Als enige commentaar zou ik de volgende 2 zaken willen benoemen, al zijn ze niet echt heel bezwaarlijk.Ten eerste spreekt men van een optionele vermogenstest uitdraai. Deze kan echter alleen in hun vestiging in België gemaakt worden en dus niet in Utrecht. Ten tweede zou men geïnteresseerd zijn in het feit of de auto caravans en zware karren moet kunnen trekken, dit ivm het eventueel anders inregelen. Toen ik dat aangaf, keek de monteur als een aap in een roestig horloge en wist ik genoeg. Boeit niet dus! Toen de auto klaar was heb ik er bij de chef werkplaats nog om gevraagd en in het geval van mijn auto was het dus niet nodig, omdat de computer van de DSG alles regelt.
De waardes van de auto zijn gegarandeerd naar de volgende cijfers; van 160 naar 202 pk en een koppel dat van 250 naar ruim 325nm is gegaan, de acceleratie van 0 tot 100 km/h is van 7.8 naar 7.2 sec en de topsnelheid van 223 naar 239km/h.
Prima waarden dus en daarbij is ook het verbruik in positieve zin beïnvloed. iets wat natuurlijk, buiten alle fun, best wel meegenomen is
Nogmaals, er zullen wisselende ervaringen zijn, maar tot nu toe ben ik erg positief en durf ik anderen met een gerust hart deze tuners aan te bevelen. Check maar gewoon een x hun site en mocht je vragen hebben, dan schroom niet om me dat te vragen. Overigens, als het me niet bevalt of ik merk negatieve effecten van deze tuning, dan schroom ik niet om ook deze met jullie te delen.
Volg de Skoda rijder! Als je kunt tenminste..... Zal niet meevallen met deze dikke O-2 :bye: