Zingende remmen

Roel

Lid
Als ik, na een tijdje te hebben gereden, langzaam achteruit rij, hoor ik de achterremmen (schijven) een soort zingende geluid maken; alsof deze aanlopen.

Ik heb dit al bij de dealer aangegeven en deze heeft me gezegd dat dit kan gebeuren, maar dat ze er geen oplossing voor hebben. Ze hebben wat vet op de remklauwen gedaan, maar dit helpt niet.

Heeft iemand dit ook al eens gehad en zo ja, wat is de remedie?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr,

Roel.
 

purk

Senior Member
Valt dit niet onder de noemer "Kromme Remschijven" ! !


nee denk ik niet, omdat achter de schijven niet snel krom trekken en ook niet vaak/ nooit voor komt, ik denk eerder aan remblokken die vast zitten, of een geleidingspen die vast zit.
Het kan ook zijn dat er een roestrand op de schijf zit waar de remblok tegen aan hoort lopen, dit komt vaker voor.
 

Tomcat

Lid
Mijn Octi O1 RS 2002, heeft daar ook " last " van, en heb dat ook gelijk gemeld
als klein aandachtspuntje, maar hij vertelde me, dat zowat elk gelijkwaardig model
daar, min of meer, last van heeft. En dat hij daar niets aan kon doen, maar het
was dus een algemeen bekend " probleem " !!!
 

Roel

Lid
Het is goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit "probleem", maar het blijft vervelend. Vooral omdat er nieuwe schijven en blokken op zitten: zonder roestrandjes.

Ik begrijp dat ik ermee moet leren leven. Misschien dat het minder wordt, naarmate de blokken wat inslijten.

Bedankt voor jullie commentaar.

Gr,

Roel.
 
Bovenaan Onderaan