Zin / onzin van verlengde BOVAG garantie

pkrijgsman

Actief lid
Hier een ander verhaal: ik had dus wel bovag garantie en prompt vertoonde de DSG kuren. Koppeling (DQ200) is vervangen onder bovag garantie. Zat bij mijn auto er standaard bij, dus zonder meerprijs, dat scheelt natuurlijk al. Koppeling vervangen kost E1300,- dus dan heb je winst...en de mechatronica (zo leerde @hemi24 mij) kan ook nog weleens zwak zijn. Eenzelfde bedrag. Als jij van rust houdt en je hebt t geld, waag t erop. als je houdt van een gokje, dan doe je het niet en zul je je verlies -als dat er is- met trots incasseren. De Bovag garantie bij mij sloot niets uit.
Vraag het anders even na bij de verkopende partij. En een proefrit waarbij je let op het schakelgedrag van de DSG kan ook een hoop aangeven: bonken, variabel toerental tijdens schakelmomenten (bij m ij schoor het toerental ff omhoog), dat soort dingen.

Daarnaast: je hebt idd ook de wettelijke garantie. Ook al teken je ervoor dat je ervan afziet (toch @MarcoO2 )? maar dan krijg je wellicht juridisch getouwtrek, wil je dat...

Hier nog een aantal overwegingen, succes met de keuze en vooral veel fijne en probleemloze kilometers gewenst!

• Leuk
Waarderingen: Mtb

Jessedew

Forumguru
Is het nu het nieuwe model of de O3? Ik zou dan eens goed kijken naar wat er is 'onderhouden' en aan vloeistof vervanging gedaan is etc. De kans dat de motor in de soep loopt is verwaarloosbaar, eerder zou je misschien pech kunnen hebben met een DSG bak oid. als dat onder de garantie valt, tja dan zou ik het wellicht wel overwegen. Valt dat er niet onder wordt het een ander verhaal.

Zelf heb ik in februari een IV gekocht met zelfs 2 jaar garantie. Dit kostte me 1200 euro (wel inclusief pechhulp en volle tank) dat alleen al bespaarde me de pechhulp van de verzekering en zelf tanken) dus dat 2e jaar kost me netto niets extra. de IV is best een complexe auto en er kan al snel iets duurs stuk gaan. Belangrijkste is altijd waar ik voordat ik een auto koop, al op oriënteer, is het een bedrijf met een goede reputatie. (niet in verdiept bij Jan van Veen)

Ik moet wel voor elke scheet naar de aankoop dealer als er garantie is, inclusief onderhoud (mag dan wel bij een 'andere Skoda dealer geloof ik) en dat is voor mij 140km rijden.
(Schroef in band van de week wel gewoon in het dorp laten fixen)

Zoveel mensen, zoveel meningen. Als je er lekkerder door slaapt, gewoon garantie nemen.

EdwardP

Actief lid
Bij mij was een jaar garantie bij de prijs inbegrepen. Daar was ik wel blij mee want er is inmiddels voor een kleine € 2000 aan de Sup gerepareerd.

Eerst een stelmotor vervangen waarvoor het dashboard uit elkaar moest. Daarvoor ben ik de auto 3 dagen kwijt geweest.

Daarna ging het klepje voor de laadkabel niet meer open. Ook dat viel gelukkig nog net onder de garantie.

Maar je kunt inderdaad ook de gok nemen, het geld in je zak houden en hopen dat het goed gaat.

Bovenaan Onderaan