Zilveren dakrailing acheraf monteren

Hallo Vrienden,

Zojuist een 1.6 FSI, DSG Combi Elegance (2007) kleur:black magic metalic gekocht. Schitterende auto met veel mooie opties, het enige wat ik jammer vindt zijn de dakrails, deze zijn zwart en de zilveren staan toch 1000x mooier op zo'n zwarte auto.

weet of heeft er iemand ervaring, is het mogenlijk op die zilveren achteraf te monteren en zijn ze te koop bij de dealer ???
Alvast bedankt

Chris

Rolle

Senior Member
Kijk eens bij Milotec, daar staat ergens een zilverkleruige bekleding voor de dakrails op de accesoirelijst.

nomad

Senior Member
Als je het origineel wilt bestellen heb je nodig:

1Z9 860 033 (Drager links) 131 euro
1Z9 860 034 (Drager rechts) 131 euro
1Z9 860 145B (Paneel links) 21 euro
1Z9 860 146B (Paneel rechts) 21 euro
1Z9 860 148A (paneel links midden) 7,32 euro
1Z9 860 149A (paneel rechts midden) 7,32 euro

Je kan de bestaande bevestiging gebruiken.
Geen goedkope wissel in elk geval.

Kijk eens bij Milotec, daar staat ergens een zilverkleruige bekleding voor de dakrails op de accesoirelijst.

Bedankt voor je reactie,

Dit is wel een interesante site, had nog niet over de grens gezocht.
goedkoper dan de rails nieuw bestellen in iedergeval.

Chris

Waarom niet zilver laten spuiten? Is een stuk voordeliger!

Tsja, is een optie, ziet er alleen wel een beetje goedkoop uit hé, origineel zijn ze verchroomd en glimmen ze mooi, dat spuiten haalt het er niet bij kwa uiterlijk.
wel bedankt voor het mee denken.

Chris

Als je het origineel wilt bestellen heb je nodig:

1Z9 860 033 (Drager links) 131 euro
1Z9 860 034 (Drager rechts) 131 euro
1Z9 860 145B (Paneel links) 21 euro
1Z9 860 146B (Paneel rechts) 21 euro
1Z9 860 148A (paneel links midden) 7,32 euro
1Z9 860 149A (paneel rechts midden) 7,32 euro

Je kan de bestaande bevestiging gebruiken.
Geen goedkope wissel in elk geval.

De mooiste oplossing, ook direct de duurste. Had niet verwacht dat het zoveel zou kosten.......

Bedankt,

Chris

van inkel

Forumguru
Tsja, is een optie, ziet er alleen wel een beetje goedkoop uit hé, origineel zijn ze verchroomd en glimmen ze mooi, dat spuiten haalt het er niet bij kwa uiterlijk.

Chris

Origineel zijn ze ook gespoten, ze zijn dus niet verchroomd.

TL@

Forumguru
En blinken doen ze al helemaal niet. (maar ja heel mijn auto is op dit moment zo mat zwart als het maar zijn kan, moet dringend gewassen worden, is alweer bijna 15000km geleden dat hij nog zeep heeft gezien :smiley29:)

Sand3r

Senior Member
Hoe zit het met de slijtvastheid van de zilveren dakrailing?

Ik ben afgelopen winter met m'n huidige auto met zwarte dakrailing voor het eerst met een skibox op vakantie geweest.

Er zitten toch de nodige krassen op. Nu valt het niet op bij het zwart, dus is het niet zo erg.
De dragers horen overiges gewoon bij de auto en zijn niet universeel oid.

Chris

Kom er een beetje op terug nu, vandaag even een O2 vastgepakt met zilveren railing, altijd van een afstand gezien. Idd is het geen chroom,Dit had ik niet verwacht, spuiten word dan toch wel interessant aangezien de andere mogelijkheden best wel in de papieren lopen.

Rallye

Forumguru

Je beperkt wel je keuze in dakdragers:
http://milotec.de/index.php?cat=c25....html&XTCsid=a0e50c2d42499cbf8ed5ed35e0eaf077

"Dekor-Abdeckung für Dachreling

Montageanleitung PDF

ABS silber, matt (6-teilig)
TÜV-frei

Montage nur mit folgenden Querträgern möglich:
Thule Rapid-System 755 oder 775
Thule 410 (415)
Atera Singo
Jetbag JB6501
Neuman Max
Neuman Chip Alu

Octavia II Combi 1/05-11/08
Octavia II RS Combi 11/05-
Octavia II Combi Facelift 12/08-

89,00 EUR inkl. 19 % MwSt.
Art.Nr.: 62715 "

roofdier

Nieuw lid
Wat bedoel je met: "Je beperkt wel je keuze in dakdragers:" Rallye?

Ik ga op korte termijn mijn huidige O2 uit 2005 vervangen voor de nieuwe 1.6TDi Greenline, en deze is alleen leverbaar met zwarte railing. Ook ik vind de zilveren veel beter staan, vooral bij de kleur black magic pearl, waar mijn voorkeur naar uit gaat.

De oplossing van Milotec lijkt me best een goeie en ook betaalbaar.
Spuiten kan ook, maar vind het riskant om het zelf te doen. Laten doen wordt weer zo prijzig.

yprgwt

Lid
Je kunt ook even bij mijn dealer in Heerenveen gaan informeren; zij hebben nog een setje liggen van een L&K. Ik heb nu de zwarte...

Rallye

Forumguru
Wat bedoel je met: "Je beperkt wel je keuze in dakdragers:"

Volgens Milotec kun je hun "overzetstukken" alleen gebruiken met de volgende dakdragers:
"Thule Rapid-System 755 oder 775
Thule 410 (415)
Atera Singo
Jetbag JB6501
Neuman Max
Neuman Chip Alu".

Dat beperkt dus je keuze.

Bovenaan Onderaan