Zijruit S2 verwijderen

Highway

Forumguru
Gezien ik bezig ben met ombouw naar een lederen interieur, dacht ik ook de deuren te gaan dempen.

Via etka instructies gevonden hoe je de nodige onderdelen kan verwijderen om bij het binnenste van je deur te komen.

Deurpaneel eraf, ruit motor kan ik er ook zo af krijgen. Echter moet je de zijraam ook verwijderen. Je zou 2 plastic cilindertjes / bussen moeten verwijderen (met behulp van een schroef).

Ik kan deze bussen zien zitten, echter eruit halen lukte niet (wou ook niet veel kracht zetten).

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van deze bussen zodat je het raam kunt verwijderen? Natuurlijk ben ik ook erg geïnteresseerd hoe je deze bij het plaatsen weer terug kan plaatsen.
 

Yeti2015

Forumguru
Gezien ik bezig ben met ombouw naar een lederen interieur, dacht ik ook de deuren te gaan dempen.

Via etka instructies gevonden hoe je de nodige onderdelen kan verwijderen om bij het binnenste van je deur te komen.

Deurpaneel eraf, ruit motor kan ik er ook zo af krijgen. Echter moet je de zijraam ook verwijderen. Je zou 2 plastic cilindertjes / bussen moeten verwijderen (met behulp van een schroef).

Ik kan deze bussen zien zitten, echter eruit halen lukte niet (wou ook niet veel kracht zetten).

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van deze bussen zodat je het raam kunt verwijderen? Natuurlijk ben ik ook erg geïnteresseerd hoe je deze bij het plaatsen weer terug kan plaatsen.

Als het zo is als bij VW dan bestaan de busjes uit 2 delen.
De binnenste moet je er eerst uit drukken en dan de buitenste.
Voor het monteren eerst beide busjes monteren en dan kan je het glas er overheen drukken.
Onderkant van het glas heeft een soort van omgekeerde U die om de busjes valt
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Highway

Forumguru
Het heeft even geduurd, maar afgelopen weekend dan uiteindelijk de zijruit verwijderd van 1 achterdeur.

Deurkaart verwijderd.
Raam laten zakken totdat ik de busjes kon zien (rubberen dopje verwijderd).
Raammotor verwijderd en alles losgekoppeld.
Met een schroef het eerste busje eruit weten te trekken. Dat pas nadat ik deze goed had ingespoten met losmiddel gezien het busje erg vast zat.
Hierna het grotere busje eruit getrokken. Nu kon ik de ruit er zo uit halen.
Rest verwijderd en deur extra gedempt.

Monteren - 2 busjes buiten de auto in het gat van de raam plaatsen. Vervolgens het raam in de deur - even was doordrukken en klik - busjes klikken weer vast.

Binnenkort de andere deuren ook doen.
 

Eltjo

Forumguru
Tjonge, jonge, daarmee heb ik destijds mee zitten kloten bij m'n Passat. Eerste busje plaatsen, heel moeilijk er een schroevendraaierhandvat er achter houden en het tweede busje erin tegen het handvat drukken.
Was toen spontaan los gekomen tot 2 keer toe! Tweede keer met Bizon lijm de busjes vastgezet.
Ik weet het niet meer zeker of dat bij mijn beide Passats het geval was, maar het was ook een opmerking van iemand in een recensie in een autoblad destijds dat de ruit rechts achter niet meer naar beneden ging.
 
Bovenaan Onderaan