Zijruit achter in deur verdwenen !!!

elcocheSKODA

Actief lid
Wil net de ruiten van mijn auto sluiten, blijkt dat ruit aan de bijrijderszijde achter niet sluit.
Bij een tweede poging verdwijnt de ruit ineens volledig in de deur. Met andere woorden, ik zit nu met een achterdeur zonder ruit.
Morgen meteen naar de dealer.
Heeft iemand van jullie dit al een meegemaakt? Volgens mij is de bevestiging van de ruit losgegaan of afgebroken.

VEEJAY

Forumguru
ja bekend probleem ook bij AUDI/VW/SEAT. Er was enkele maanden geleden een onderwerp over in Tros RADAR of Vara Kassa. Het kan met iedere willekeurige ruit gebeuren. Er was een man in de uitzending met een O1.

Valt nu opeens onder de coulance regeling bij Pon. (eerst niet).

Ik wist niet dat de nieuwe O2 er ook last van had /forum/images/graemlins/407.gif

Octaviarijder

Actief lid
Mijn O1 heeft het al 2 keer gehad en dit valt onder inderdaad onder de coulance regeling, lijkt mij dat dit met de O2 ook wel het geval zal zijn. Wel raar trouwens dat ze voor de O2 geen betere materialen hebben gebruikt dan bij de O1.

Mee eens. Je zou denken dat gezien de ervaringen met de Octavia I, Golf IV, Seat Leon/Toledo I, Audi A3 I en alle andere wagens met dit ruitmechanisme, op de nieuwere wagens een verbeterd systeem zou zitten. Hopelijk exemplarisch en anders droevig...

elcocheSKODA

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

ja bekend probleem ook bij AUDI/VW/SEAT. Er was enkele maanden geleden een onderwerp over in Tros RADAR of Vara Kassa. Het kan met iedere willekeurige ruit gebeuren. Er was een man in de uitzending met een O1.

Valt nu opeens onder de coulance regeling bij Pon. (eerst niet).

Ik wist niet dat de nieuwe O2 er ook last van had /forum/images/graemlins/407.gif

[/ QUOTE ]

Vanmorgen bij de dealer geweest, het bleek niet dit alom bekende probleem te zijn. Op onverklaarbare wijze is de pin waarmee de ruit geborgd is los geraakt.
Na herplaatsen van de pin functioneert het weer perfect.

het probleem is niet nieuw heb het op mijn werk al een paar keer gehad met diverse VAG auto's als je niks in de pin doet valt hij er weer uit,als je er een schroefje in draait zet het plastic wat uit en klemt de pin weer

Jpoers

Lid
oud probleem, tros een keer al in de uitzending geweest.
het raammechanische is standaard van plastic ofzo.

en dan kunnen ze het vervangen door een metalen deel.
wat weer duurzamer is.

inderdaad een bekend VAG probleem

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

oud probleem, tros een keer al in de uitzending geweest.
het raammechanische is standaard van plastic ofzo.

en dan kunnen ze het vervangen door een metalen deel.
wat weer duurzamer is.

inderdaad een bekend VAG probleem

[/ QUOTE ]
Neem jij wel eens de moeite om te lezen wat hierboven staat? /forum/images/graemlins/shocked.gif

Wiseguy

Actief lid
Zouden ze dat niet gewoon gelijk van metaal kunnen maken? Is wat vriendelijker natuurlijk... /forum/images/graemlins/grin.gif

elcocheSKODA

Actief lid
"Al snel wordt duidelijk dat de fabrikant in ieder geval sinds 1998 en waarschijnlijk al sinds 1995 bij de assemblage gebruik maakt van een
kunststof onderdeel dat niet berekend is op zijn taak: het dragen van het raam. Onder invloed van temperatuurwisselingen breken deze nokken
spontaan af, waarbij het raam met een forse knal in de deur valt."

Dit was dus bij mij NIET het geval. De pin waarmee de ruit werd vastgehouden was los geraakt. Daardoor ging de ruit niet meer omlaag. Bij handmatig proberen verdween de ruit pas in het portier.

Hey

ik heb mijn Primera (nieuw model) ingeruild voor een O2 (wordt volgende week geleverd).Bij mijn Nissan is de ruit ook eens helemaal verdwenen. Blijkbaar hebben wel meer merken last van goedkopere materialen.

Tijdens mijn hete vakantie in Italie vorige maand zijn beide voorruiten van mijn Ibiza naar beneden gekomen dankzij de inferieure plastic houders. Leuk hoor naar de garage tijdens je vakantie
24.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: William</font><hr />

Tijdens mijn hete vakantie in Italie vorige maand zijn beide voorruiten van mijn Ibiza naar beneden gekomen dankzij de inferieure plastic houders. Leuk hoor naar de garage tijdens je vakantie
24.gif

[/ QUOTE ]

He dat komt erg bekend voor!
Ik heb het ook met mijn Ibiza op vakantie gehad. Zo'n 80.000km ging het goed, en ja hoor precies in regenachtig Zwitserland ver van huis moet ie naar beneden zakken!

Moest ook zo'n 3 garages afrijden, de Seat's hadden onderdeel niet op voorraad en ging langer duren. Toen naar grote VW/Audi, die konden me na het weekend helpen...

Klopt! hebben Ibiza/polo van 2002 ook last van!
Heb het zelf ook gehad in 2003 het rechter-raam en 2005 het linker-raam
1e maal binnen garantie
2e maal zelf betaald, maar later toen het in Radar op TV was geweest ook de 2e maal vergoed gekregen.

Bovenaan Onderaan