Zijn er nog betrouwbare SuperB

hemi24

Forumguru
In elk geval prijzig genoeg! Zeker voor ‘maar’ een Ambition van 2009.
Gevaarlijk bouwjaar vwb olieverbruik...
10k km per jaar, grote kans dat de motormodificatie aan deze wagen voorbij is gegaan.
 
Laatst bewerkt:

Octavia32

Forumguru
Oh en ik vergat het belangrijkste motorisch meer kilometers gelopen dan de mijne.

En wat betreft de verlaging zoals ik gisteren al zei die kan gewoon omhoog geschroefd worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

brepus13

Forumguru
@Octavia32 jij bent idd niet echt objectief...

Ik zal dus een objectieve poging doen:

Auto met minder vermogen, veel minder opties maar wel duurder?!

Voor een beetje “Hollander” kan het niet zo zijn dat je minder krijgt en meer betaald!

@ramniv Er zijn ongetwijfeld wel andere leuke auto’s te vinden maar die je nu poste zou ik zeker niet de voorkeur aan geven.
 
Laatst bewerkt:

Octavia32

Forumguru
@Octavia32 jij bent idd niet echt objectief...

Ik zal dus een objectieve poging doen:

Auto met de risico’s van een 1.8tsi, minder vermogen, veel minder opties maar wel duurder?!

Voor een beetje “Hollander” kan het niet zo zijn dat je minder krijgt en meer betaald!

Er zijn ongetwijfeld wel andere leuke auto’s te vinden maar die je nu poste zou ik zeker niet de voorkeur aan geven.

Ik post helemaal niks, zorg even dat je de feiten op een rijtje hebt.
Dit is een post die de topic starter heeft gezien bij Vruggink in Halle .

Mijn auto staat in een heel ander topic


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Highway

Forumguru
Als je graag de stoffen bekleding wil en 1 electrisch verstelbare stoel, ik heb nog een identiek interieur als in de auto van Vruggink in de garage liggen. Ga deze zo in het te koop deel plaatsen. Wil ik zo ruilen met een lederen interieur :D

Eenieder moet het natuurlijk voor zichzelf weten, mij lijkt de wagen van Octavia32 de betere koop in vergelijking met die van Vruggink.

Octavia32 is een particulier, Vruggink een bedrijf dus bij problemen met een auto is het makkelijker terug te gaan naar Vruggink. De auto van Octavia32 heft wel reeds een andere motor, waardoor de verwachting is dat je minder snel tegen het olie problem aan zal lopen.
 

ramniv

Senior Member
Heren, ik zit nog in de fase van bekijken. De superb van @Octavia32 is echt mooier hoor. Maar wil gewoon even alles afwegen.

Garantie staat bij vriendin nogal hoog op lijstje door eerdere ervaring maar we gaan ook zeker bij octavia32 kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Jordlusk

Actief lid
Heren, ik zit nog in de fase van bekijken. De superb van @Octavia32 is echt mooier hoor. Maar wil gewoon even alles afwegen.

Garantie staat bij vriendin nogal hoog op lijstje door eerdere ervaring maar we gaan ook zeker bij octavia32 kijken.
Afwegen en garantie zou ik zeker doen ik spreek uit ervaring met mijn superb ten minste als je mijn post gelezen hebt. Wat je nu niet wil is problemen op die tsi blokken. Als je mijn mening zou willen weten ik zou niet meer die CDAA blokken willen. Want als er wat mee is zal je diep in de buidel moeten tasten. Ik was blij dat ik er vanaf was. Wil je toch zo,n blok neem er een met minimaal een jaar garantie. Mocht hij olie verbruiken of kettingspanner problemen hebben kun je daar op terug vallen.
 

Eemspoort

Forumguru
Ik was ook benauwd voor de problemen met de TSi's. Dus heb ik maar een V6 gekocht. :D Hangt een DSG6 achter, dus ook daar geen gezeur mee. :thumbsup: Grootste nadeel, het zuipt. Maar ik zit daar niet mee.

Afijn, als ik alles zo lees, dan is de auto van Octavia32 een inkoppertje, als je een Superb II wil. Ik zie niet echt in waarom je dan nog verder zou willen kijken. Maar goed, ieder zijn meug, vanzelf. ;)
 

ramniv

Senior Member
Ik vind het gewoon even fijn alles af te wegen en informatie te verzamelen, vandaar ook mijn aanmelding bij dit forum. de auto van Octavia32 is inderdaad een prachtige auto en een zeer serieuze optie. Aangezien het voor mij toch een hoop geld is, laat ik mij graag voorlichten en ben ik blij met de reacties.
 

CDK

Forumguru
Van de auto van @Octavia32 is meer bekend (dankzij dit forum) dan van welke andere 1.8 Superb. Zelf zou ik deze auto blind zonder proefrit durven aanschaffen na alle info en foto’s op dit forum. De prijs is zeer schappelijk en het is gewoon veel waar voor je geld.
 

EdK

Forumguru
Oké ik ga wel een afspraak maken :-)
Laat je niet gek maken hier hoor !
Je kunt je geld maar één keer uitgeven, en als dat om grotere bedragen gaat dan doe je dat in algemeen met beleid
Of je moet zo veel eurie's op je rekening hebt staan dat het bedrag overeenkomt met 25 eurocent op mijn rekening..

En als je bij dealer aanschaft dan heb je nog een stukje garantie in zoverre dat een betekenis heeft.
Bij particuliere koop heb je dat zeker niet.
Maar daartegen als de prijs goed is tov bij een dealer , kan het ondanks dat je een reparatie moet doen bij een particulier aangeschafte wagen en toch goedkoper zijn...
Maw een afweging...
Maar koop je de wagen van de forum member en hij heeft je een bagger wagen aangesmeerd en het word hier bekend dan word hij afgemaakt hier op het forum...
En daar zal de aanbieder hier echt niet blij mee zijn....:deuk:
 

haassie

Forumguru
Garantie bij de dealer is vaak tegen een best hoge meerprijs...en alleen op niet slijtende delen...heb je niks, winst voor de stealer heb je wel wat moet je het nog maar geclaimd zien te krijgen.

Hierbij wordt een reparatie uitgevoerd maar betaal je feitelijk al een groot deel dus zelf. Heb je bij de dealer bv olieverbruik dan wordt al gauw de “binnen de norm” kaart of “producteigenschap” gespeeld...daarnaast stelt de lijst voor “das wagen” werkelijk niets voor....en slipt er nu en dan toch stiekem een gebrekje langs.

In mijn geval was het een versleten bak en moest ik nog lullen als brugman om het geclaimd te krijgen!?...dit binnen de 1,5 maand na aanschaf.

Wanneer een dealer echt vertrouwen heeft in zijn product geeft hij gewoon garantie voor een jaar. Hij is immers altijd daar onderhouden.

Voor de particuliere auto, er zit een nieuw (modificeerd?) blok in, handgeschakeld. Op dit vlak weinig risico. Het is jammer dat het geen station is anders had ik zelf nog wel interesse gehad haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

kwillems

Donateur
En verder: laat een aankoopkeuring doen bij bijvoorbeeld een skoda-dealer.
Dat geeft ten minste een gevoel dat je er alles aan gedaan hebt en maakt discussies met het thuisfront soms wat makkelijker.
 

ramniv

Senior Member
Is inderdaad een goede optie die ik nog niet helemaal bedacht had. Wat zou een skoda dealer voor een aankoopkeuring vragen?
 

Octavia32

Forumguru
Ach ja ik kan hem altijd nog aan mijn dealer verkopen

Dan weet ik bij voorbaat al wat de prijs zal zijn gezien hun advertentie van de mindere versie die hier is gepost..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan