Zevenvoudig Belgisch rallykampioen Pieter Tsjoen in de Fabia S2000

Hetzer

Forumguru
Zevenvoudig Belgisch rallykampioen Pieter Tsjoen verschijnt van 21 tot 23 juni met een Skoda Fabia Super 2000 aan de start van de Geko Ypres Rally. De ex-winnaar van de Belgische rallyklassieker wil met de steun van Skoda België proberen belangrijke punten te scoren voor het nationale kampioenschap.
34yzb78.jpg



Pieter Tsjoen scoorde in 2012 al drie op drie in het Belgisch rallykampioenschap en is dus goed op weg naar een achtste nationale rallytitel. Een uitzonderlijke prestatie, waar ook de Fabia Super 2000 zijn steentje kan aan bijdragen. Eind juni, in de Westhoek, krijgt Pieter immers de steun van Skoda België, de Belgische invoerder van het Tsjechische constructeur.

“Het is een wedstrijd van de Intercontinental Rally Challenge en dus moet ik aan de start komen met een auto die beantwoordt aan de IRC-regels”, legt de Vlaamse zakenman uit. “Na veel wikken en wegen verkoos ik een Super 2000 boven een WRC van de nieuwe generatie. Eens die knoop was doorgehakt was de keuze voor een Skoda snel gemaakt. Men hoeft maar naar het palmares van de Fabia in de IRC in het algemeen, en Ieper in het bijzonder, te kijken om daar van overtuigd te geraken. Maar het was niet eenvoudig om nog een Skoda te vinden om de belangrijkste Belgische rally te kunnen rijden. Dat de Targa Florio, een week voor Ieper, op de IRC-kalender werd toegevoegd, maakte het me allemaal niet makkelijker.”

Uiteindelijk wist Tsjoen de zeldzame parel bij de Nederlander Erik Wevers op de kop te tikken. “Het is een privéversie van de Skoda Fabia Super 2000, maar de specificaties staan heel dicht bij die van de fabriekswagens”, aldus de leider in het Belgisch ampioenschap. “Het is bovendien niet onmogelijk dat de wagen voor Ieper een paar extra evoluties ondergaat.”

Wat kan Pieter Tsjoen met deze krachtige en betrouwbare bolide bereiken in Ieper? “Het moge duidelijk zijn dat ik niet kan strijden met de rijders die het hele kampioenschap afwerken en al duizenden kilometers met hun Super 2000 hebben gereden”, blijft Tsjoen realistisch. “Maar in Ieper kan er altijd heel wat gebeuren. Een plaats bij de eerste vijf lijkt me een realistische ambitie. Bovendien zal mijn tactiek in Ieper mee bepaald worden door mijn resultaat in de Sezoensrally. Als ik Bocholt weet te winnen, dan heb ik nog vier wedstrijden om twee resultaten te laten optekenen. Zo zou ik in Ieper dan zonder enige wiskundige beslommeringen aan de start kunnen verschijnen.”

Enkele dagen voor hij in de Westhoek aan de start komt zal Pieter nog een testsessie afwerken. “Met de Skoda staat een test van een honderdtal kilometer op het programma. Zo kan ik uitvoerig met het team van Erik Wevers kennis maken en degelijke basisafstellingen op de Fabia Super 2000 vinden vooraleer de Geko Ypres Rally aan te snijden.”
 

Hetzer

Forumguru
Pieter Tsjoen: "Met een ŠKODA Fabia S2000 mikken op een plaats bij de eerste vijf in Ieper"


21/05/2012




Zevenvoudig Belgisch rallykampioen Pieter Tsjoen verschijnt van 21 tot 23 juni met een ŠKODA Fabia Super 2000 aan de start van de Geko Ypres Rally. De ex-winnaar van de Belgische rallyklassieker wil met de steun van ŠKODA België proberen belangrijke punten te scoren voor het nationale kampioenschap.



Pieter Tsjoen scoorde in 2012 al drie op drie in het Belgisch rallykampioenschap en is dus goed op weg naar een achtste nationale rallytitel. Een uitzonderlijke prestatie, waar ook de Fabia Super 2000 zijn steentje kan aan bijdragen. Eind juni, in de Westhoek, krijgt Pieter immers de steun van ŠKODA België, de Belgische invoerder van het Tsjechische constructeur.

“Het is een wedstrijd van de Intercontinental Rally Challenge en dus moet ik aan de start komen met een auto die beantwoordt aan de IRC-regels”, legt de Vlaamse zakenman uit. “Na veel wikken en wegen verkoos ik een Super 2000 boven een WRC van de nieuwe generatie. Eens die knoop was doorgehakt was de keuze voor een ŠKODA snel gemaakt. Men hoeft maar naar het palmares van de Fabia in de IRC in het algemeen, en Ieper in het bijzonder, te kijken om daar van overtuigd te geraken. Maar het was niet eenvoudig om nog een ŠKODA te vinden om de belangrijkste Belgische rally te kunnen rijden. Dat de Targa Florio, een week voor Ieper, op de IRC-kalender werd toegevoegd, maakte het me allemaal niet makkelijker.” Uiteindelijk wist Tsjoen de zeldzame parel bij de Nederlander Erik Wevers op de kop te tikken.

“Het is een privé-versie van de ŠKODA Fabia Super 2000, maar de specificaties staan heel dicht bij die van de fabriekswagens”, aldus de leider in het Belgisch kampioenschap. “Het is bovendien niet onmogelijk dat de wagen voor Ieper een paar extra evoluties ondergaat.” Wat kan Pieter Tsjoen met deze krachtige en betrouwbare bolide bereiken in Ieper? “Het moge duidelijk zijn dat ik niet kan strijden met de rijders die het hele kampioenschap afwerken en al duizenden kilometers met hun Super 2000 hebben gereden”, blijft Tsjoen realistisch. “Maar in Ieper kan er altijd heel wat gebeuren. Een plaats bij de eerste vijf lijkt me een realistische ambitie. Bovendien zal mijn tactiek in Ieper mee bepaald worden door mijn resultaat in de Sezoensrally. Als ik Bocholt weet te winnen, dan heb ik nog vier wedstrijden om twee resultaten te laten optekenen. Zo zou ik in Ieper dan zonder enige wiskundige beslommeringen aan de start kunnen verschijnen.”

Enkele dagen voor hij in de Westhoek aan de start komt zal Pieter nog een testsessie afwerken.
“Met de ŠKODA staat een test van een honderdtal kilometer op het programma. Zo kan ik uitvoerig met het team van Erik Wevers kennis maken en degelijke basisafstellingen op de Fabia Super 2000 vinden vooraleer de Geko Ypres Rally aan te snijden.”
 

Hetzer

Forumguru
kleuren zijn bekend van de Fabia van Piet Tsjoen

11ttyf6.jpg


GEKO Ypres Rally: Decoratie Skoda Fabia S2000 van Pieter Tsjoen

Wij kunnen U alvast de decoratie tonen van de Skoda Fabia Super2000 waarmee de zevenvoudige Belgische rallykampioen Pieter Tsjoen zal uitpakken in de GEKO Ypres Rally. De wagen, met steun van Skoda België, is afkomstig uit de ateliers van de Nederlander Erik Wevers en staat in de kleuren van Trayco.

Trayco is een nieuw bedrijf van Steven Vergalle die gevestigd is in Oudenaarde. Net als het vroegere Vergokan luidt het onderschrift van Trayco ook 'Cable Support Systems'...

Deze wagen is een privé-versie van de Skoda Fabia Super2000 waarmee Pieter zal rijden, maar de specificaties staan heel dicht bij die van de fabriekswagens. Het is bovendien niet onmogelijk dat de wagen voor Ieper een paar extra evoluties ondergaat.
 
Bovenaan Onderaan