Zetels SIII vergeleken met die van de SII

peterhuppertz

Forumguru
Zetels... práát me er niet van.

Dit, lieve vrienden, waren ZETELS. Fauteuils waren het.
1979_Citroen_CX_int.jpg

Vergeleken hiermee zijn alle andere auto's uitgerust met houten keukenstoeltjes met een te korte zitting.

Dat gezegd hebbende, vind ik zelf de stoelen in de O2 wat prettiger dan in de O3. Maar dat kan te maken hebben met het feit dat mijn skelet wat smalletjes is. Ik kan me voorstellen dat iemand met een wat breder postuur zich in een O3 prettiger voelt.

Maar de fauteuils in de CX zijn nooit meer overtroffen. Ik heb in geen enkele auto die ik, ervoor of erna, zelf gehad heb, zo goed gezeten als in mijn CX.
Let ook even op de diepte van de achterbankzitting. Dat is geen kort zittinkje... je zit achterin net zo goed als voorin. En toch kun je tussen de achterbank en de voorstoelen nog steeds een potje badmintonnen.

Bakkertje

Forumguru
Those where the days @peterhuppertz ;)

Ik heb nog nooit zo lekker in een auto gezeten als nu in m'n Passat met ergonomische stoel. Met een verlengbare zitting echt erg fijn. Qua hardheid ook een fijne mix tussen stevig en comfortabel.
Inmiddels al vaker gezegd, maar een goede zit is voor mij echt bijzonder belangrijk. Afhankelijk van waar ik werk zit ik vaak 2 uur per dag in de auto en dan wil ik dat zo ontspannen mogelijk doen..

dn-co

Forumguru
Ik heb na veel lange proefritten in Superbs met verschillende stoelen gekozen voor de Style Business. Deze is uitgevoerd met twee elektrisch verstelbare voorstoelen met ieder 3 geheugen presets. Gecombineerd met de Style bekleding geven de stoelen mij een perfect comfort.
Het heeft wel een week geduurd voordat ik de perfecte instelling had gevonden maar de gemiddeld 4 uur die ik per dag in de auto doorbreng, zijn nu een genot!

Prettige bijkomstigheid is dat de stoelinstelling is gekoppeld aan de sleutel. Dus wanneer mijn vrouw in de auto heeft gereden en ik vervolgens met mijn sleutel de auto weer ontgrendeld, wordt de stoel weer keurig op mijn stand gezet.

peterhuppertz

Forumguru
Met een verlengbare zitting

DAT zouden meer autofabrikanten moeten doen! :)

Voor mij is het niet zo'n probleem: ik ben aan 1m78 korter dan de gemiddelde Nederlander. Onze schoonzoon (die overigens ook een O2FL rijdt) heeft nog nooit een autostoel gezien die hem voldoende bovenbeenondersteuning biedt. Dat zit zo, hij is twee meter drie.
Hoe hij fatsoenlijk kan zitten in dat O2FL-stoeltje, dat mijn kleine gestalte past als een handschoen, is mij een raadsel, want hij is twee meter drie in het vierkant. Geen gram te zwaar, maar wel dik over de 100 kilo, want hij is net zoveel te breed als dattie te lang is.
Wat extreem handig is bij het schilderen van het plafond, maar extreem onhandig in het vliegtuig. En ook bij het hardlopen, trouwens.

Middag

Forumguru
Rij zo’n 80.000km per jaar. Heb in t verleden best pijn in de rug gehad (touran, jetta). Volvo was top, Audi ook helemaal goed en nu de Skoda ook geen klachten. Ik ben na 137.000km nog steeds tevreden van de zetels.

Bakkertje

Forumguru
@peterhuppertz Mijn broer is ook 2 meter en ik hoor hem ook nooit klagen over de stoel in z'n auto.
Ik denk dat we (ik in ieder geval) gewoon verwend ben.. Nu heb ik overigens in verhouding vrij lange benen voor mijn lengte en de combinatie van verlengbare zitting en de mogelijkheid om het zitvlak van de stoel te kantelen maken dat ik een fijne afstelling kan vinden. Dat kantelen kan ook bij een elektrisch verstelbare stoel in de S3. In mijn Passat is dat overigens een handmatige verstelling en in theorie zou je dus het onderstel van mijn stoel kunnen gebruiken in een S3 met handmatige verstellen (bedenk ik me nu zomaar ineens..)

Bovenaan Onderaan