Zero Emission niet meer beschikbaar in E-info sinds update naar 1941

Berghuis

Donateur
Goedemorgen allen,

Ik ben even benieuwd naar het volgende. Zelf heb ik een Octavia RS iV Business (PHEV) en sinds de update naar 1941 zie ik niet meer hoeveel kilometers er elektrisch verreden zijn. Dealer geeft aan dat dit niet meer in 1941 omdat schijnbaar meerdere mensen dit niet nuttig vinden en het daarom eruit is gehaald. Zeer bijzonder argument. Nu ben ik benieuwd of meer mensen met een Octavia PHEV inderdaad met 1941 niet meer kunnen zien hoeveel elektrische kilometers er verreden zijn.

Onderstaande hoe het was met 1900 (Zero Emission was zichtbaar):
IMG_4467.jpeg

Sinds versie 1941 ziet het er zo uit:
IMG_7162.jpeg

Het maakt overigens niet uit in welke modus je rijdt. Ik vraag mij ook af of dit eventueel te programmeren is.

Ik hoor het graag.
 

canth

Actief lid
Is mij inderdaad ook opgevallen. Ik heb onlangs de software van 1788 geupdate naar 1969. Heb de tussenstappen niet gecontroleerd (1804 --> 1941 --> 1961), maar dit scherm was inderdaad vroeger voorzien van meer informatie. Was vooral handig als je alleen electrisch reed, in hybrid mode was deze informatie minder nuttig. Waarschijnlijk kregen ze bij Skoda teveel klachten van mensen die hybride reden en dan maar 26 km electrisch hadden gereden op een batterij..
 

Alpha

Donateur
Hier is het inderdaad ook weg. Jammer, maar eerlijk gezegd zat dat menu zo verstopt dat ik t amper bekeek.
 

Berghuis

Donateur
Zat idd niet op een handige plek, maar handig vond ik die info wel. Juist voor een PHEV is toch handig om te weten wat je wegrijdt op benzine en elektriciteit. Blijft het een bijzondere keuze vinden om deze info eruit te laten halen. Denk ook niet dat dit erin te programmeren is.
 
Bovenaan Onderaan