ZENEC NC2010 voor SKODA OCATIVA II FL

marcokootstra

Nieuw lid
Ik ben bezig met de aanschaf van een Octavia Business Line. Mogelijk wil ik de navigatie Amudsen laten vervangen door iets anders. Nu heb ik gezocht en een aantrekkelijk apparaat lijkt me de ZENEC NC2010. Dit apparaat combineert een aantal zaken (oa telefoon parrot) wat me zeer aanspreekt en het integreert mooi in het dashboard.
Nu kwam ik een aantal onduidelijkheden tegen die ik nog steeds niet concreet beantwoord heb gezien (gezocht in diverse fora veelal uit Duitsland). Kan iemand dit misschien hier concretiseren?
  1. - Werkt het display (Multi Dot) naast de km-teller? Volgens mij wel, zeker omdat het oorspronkelijke apparaat in de aangeschafte auto een Amudsen was. Klopt dit?
  2. - worden de parkeersensoren achter grafisch weergegeven?
  3. - wordt de climatcontrol visueel weergegeven in display?
  4. - werkt het multifunctionele stuurwiel?

Zover ik heb kunnen nagaan moeten de laatste drie punten afhangen van een zekere update. Als je op dit moment een nieuwe auto en een nieuwe Zenec aanschaft zal dit dan gelijk moeten werken? Dus zonder gedoe met updates?

Graag jullie ervaring en bevinding, met name met de laatste versie Octavia.
 

r_d_k

Actief lid
Ik heb van mijn dealer gehoord dat de laatste drie punten werken in de standaard Skoda-apparatuur. Andere producenten/merken beweren dat deze ook bij after-market producten werken, maar zijn ervaring is dat meestal narigheid geeft. Na installatie lijkt het te werken, maar na enige tijd veelal last van storingen die moeilijk verhelpbaar zijn.

Door de leasemaatschappij is de Columbus verboden. Ik hoop dat de laatste drie punten ook op mijn JVC gaan werken, maar ik heb er een zwaar hoofd in.
 
Mooi systeem. Wat ik me alleen wel afvraag :
De navigatiekaarten staan volgens mij op een sd-kaartje. Dus je kunt geen mp3's van sd spelen terwijl je navigeert...klopt dat ? Of zit er in de Zenec ook een harde schijf ?
 

marcokootstra

Nieuw lid
De ZE-NC2010 heeft 4 GB On-baord Flash geheugen voor Navigatie kaarten. Verder is er een USB2 poort waar je eenvoudig een harde schijf op kan aansluiten. Dus ideaal veel ingangen om je MP3 in te proppen lijkt me!!
 
Ah ok, ik wist niet dat die nav-kaarten op een onboard-chipje zaten.
Dus je hebt het SD-slot vrij , maar ook de mogelijkheid op een USB-harde schijf. Begint interessant te worden :-)

Helaas geen afneembaar frontje, of wel ?
 

VEEJAY

Forumguru
Is het nou zo moeilijk een afneembaar frontje te maken, desnoods de knoppen ofzo... Jammer
 

marcokootstra

Nieuw lid
De vraag blijft natuurlijk of het allemaal gaat werken (integreren) in de OcataviaII.
Met name de visualisering van de airco bediening.
De weergaven in het display tussen de klokken op (NAV pijltjes en mp3 info).
Parkeersensoren visueel weergegeven in display.

Ik heb tot op heden nergens concreet gelezen dat dit bij iemand werkt. Alleen de aanname dat het moet werken omdat het hetzelfde platform is als een GOLF, en daarom het zelfde CAN-bus systeem heeft.
Ook hele verhalen over updates zijn te lezen. Met de nieuwste update moet het allemaal werken........
Wie heeft hier nu zelf goede ervaringen mee, of kan op basis van technisch inhoudelijke kennis hier iets zinnigs over zeggen???
 

LenK

Forumguru
Dat PDC display is traag. scheelt een paar seconden met het geluid.
En weer een aantrekkelijk apparaat om te jatten.
 
Ik zie trouwens op de website van Zenec dat de NC2010 niet voor Skoda is, maar dat dat de ZE-MC5600 is. De NC2010 is voor VW en Seat. Wel vreemd trouwens aangezien dan toch ook VAG is ?

Of klopt de info van de website niet ?
 

marcokootstra

Nieuw lid
Dat PDC display is traag. scheelt een paar seconden met het geluid.
En weer een aantrekkelijk apparaat om te jatten.

Heb jij ervaring met dit apparaat icm de PDC???

Jatten mag niet dus geen argument!!
Bovendien, de Columbus is ook jat gevoelig. Het gaat mij om de overweging welke van de twee eventueel aan te schaffen. Als dit uberhaupt door de leasemij wordt goedgekeurd.........
 

Falcon

Donateur
Nog een aantal weken wachten en de Zenec NC2010 is beschikbaar voor de Octavia Facelift :yeah::

Dear customer!

The NC2010 is not officially released for Skoda cars. Our engineers are working at the moment on a CANbus update specifically for Skoda cars. This will enable the NC2010 features in your Skoda to support. This update is expected in 6 to 8 weeks available on our homepage.



Viele Gruesse/ Best regards

Zenec Support
 

wouter spaan

Nieuw lid
Zenec 2010

Ik heb de Zenec 2010 in mijn octavia 2008 zitten werkt perfect doet alles ook op maxidot incl. navigatie. Het enigste, krijg een update voor de ccanbus voor PDC sensoren.
 
Bovenaan Onderaan