Zelfdimmende spiegels

Spoetnik

Forumguru
Als ik de dim functie op de binnenspiegel gebruik gaan ook de buitenspiegels dimmen.

Is dat uit te zetten, eventueel stekkertje loshalen of in software?
 

Joske

Forumguru
eventueel stekkertje loshalen
toen ik mijn spiegel uit elkaar gehaald heb, om ledverlichting te plaatsen, is me opgevallen dat er inderdaad een aantal stekkers zitten. Maar op het spiegelglas maar 1 volgens mij, dus als je deze uittrekt heb je ook geen spiegelverwarming meer..

Waarom wil je dit eigenlijk? Lelijk blauw? :)
 

widojo

Actief lid
Heel herkenbaar en ben ook benieuwd of je dit gescheiden kunt uitzetten. In de praktijk houd je m.i. net te weinig zicht over in de buitenspiegel om met een korte blik op de buitenspiegel snel en veilig van rijstrook te wisselen. Voor de binnenspiegel top.
 

Spoetnik

Forumguru
M.n. bij slecht weer vind ik dat de buitenspiegels te veel dimmen. Binnen top, buitenspiegels hoeven van mij niet te dimmen. Vandaar de vraag.

Ik had er niet aan gedacht dat als je de stekker los zou halen ook de verwarming het net meer doet.
 

Jee13

Forumguru
Bij een O2 FL en PFL zit de spiegelverwarminig met 2 schuifstekkertjes op het glas, de dimfunctie gaat via een andere waterdichte stekker die achterop het glas zit geklikt.

Kan me niet voorstellen dat dit anders is op een O3
 

Jee13

Forumguru
20151202_185941.jpg
 

Joske

Forumguru
Op het glas zelf zat toch echt wel maar 1 stekker als ik het mij goed herinner. Er zat wel nog een fiche extra, maar volgens mij apart. Installatie filmpje superskoda biedt mss uitkomst maar ben mobiel nu.

Durf er geen geld op te zetten alleszins Jeroen :)
 

kansberg

Forumguru
@Jee13 : Dat klopt helemaal, het was ook meer als geintje bedoeld omdat ik afgelopen zaterdag mijn spiegelglas kapot gereden heb en nu blijkt dat een dimmend exemplaar bijna € 400,00 kost :bloos:. Weet jij toevallig of er veel O2's zijn met dimmende buitenspiegels, misschien als optie geleverd op een Elegance, L&K of RS?
 

Jee13

Forumguru
Dimmende buitenspiegels zijn volgens mij extra optie

Spiegel van een audi A5, superb2 en octavia 2 FL hebben zelfde soort spiegelglas
 

Jee13

Forumguru
Op het glas zelf zat toch echt wel maar 1 stekker als ik het mij goed herinner. Er zat wel nog een fiche extra, maar volgens mij apart. Installatie filmpje superskoda biedt mss uitkomst maar ben mobiel nu.

Durf er geen geld op te zetten alleszins Jeroen :)

Net filmpje gekeken van de stoepverlichtingmontage op een O3, daar zit een witte 2 polige stekker achterop het glas voor de dimfunctie
 

Spoetnik

Forumguru
Nu dat ik weet dat dit glas bijna 400 euri kost durf ik hem niet meer los te halen :wavecry: Met mijn geluk van de laatste tijd....
 
Bovenaan Onderaan