Zelf trekhaak monteren.

Ik weet dat hier al meer topic's over gaan maar kreeg geen duidelijk antwoord.

Ik wil zelf een trekhaak gaan monteren onder mijn fabia greenline uit 2011 is dit goed zelf te doen?
is het mogelijk om de draden bij de verlichting op lassen of moet dit met perse met een kabelset met conectoren?

Graag jullie reactie
 

Canon-Eye

Forumguru
of een vaste trekhaak nu wel of niet kan met PDC.
Ik heb een vaste trekhaak én PDC op mijn 2011 Greenline en dat werkt voortreffelijk, dat wil zeggen: zonder storend gepiep, want:
  • de pdc ziet de kale trekhaak niet;
  • als er een stekker van aanhanger of fietsdrager in het stopcontact zit, komt er bij inschakelen van de achteruit een aanhangertje op de display en doet de pdc verder niets.
Voorwaarde hiervoor is wel dat de boel na installatie keurig netjes op meerdere plekken in het systeem wordt aangemeld. De VCDS-/VCP goeroes op dit forum kunnen je daar meer over vertellen.
 

Huibert

Forumguru
Dat is een klus die goed te doen is. Wel moet de de passende kabelset erbij nemen, deze werk gewoon met stekkers die zonder geknip oid. aangesloten worden. Ga je de draden toch gewoon direct op de draadboom aansluiten dan kun je er vanuit gaan dat je een kerstboom op je dashboard krijgt :) Na het aansluiten moet de trekhaak nog wel aangemeld worden op het systeem, bij de dealer dus.
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar let op: lang niet elke dealer weet écht goed hoe dat moet - en dan mag je alsnog bij iemand met kennis van zaken langs gaan...
Raadpleeg de interactieve kaart waarop vele Skodaforummers zijn aangeduid - daar kun je zien welke VCDS'er bij jou in de buurt zit.
 

Monteurtje

Forumguru
Trekhaak is wel eenvoudig te monteren. Kabelset is iets lastiger. Je moet een kabelset hebben die je op de Can bus aansluit. En niet bij de lampen. Kabel moet wel helemaal naar voren.
 

Antera

Donateur
Goed te doen als je een beetje handig bent. programmeren zou ik door iemand laten doen die weet wat ie doet. Dealer maken er soms een potje van.

Van de week weer een waarbij de trekhaak niet aangemeld was bij het motormanagment en de PDC
 

SkodaCriz

Nieuw lid
hallo beste mede forumleden . Ik ben op zoek naar een vaste trekhaak en kabeltoebehoren voor mijn fabia combi uit 2011 met pdc . Welke kan ik het beste nemen en waar te verkrijgen ? Kan een hoop op internet vinden maar kom er niet helemaal uit welke geschikt is voor mijn type.

alvast bedankt .. gr Criz
 

Joske

Forumguru
Hey Criz, @SkodaCriz, we appreciëren hier wel een meet- en greet ;)

iets over jezelf mss (hoeft niet uiteraard) en iets over je auto (dat dan weer wel)? bouwjaar, motorcode, type, etc.. :)
 

SkodaCriz

Nieuw lid
Het gaat om een fabia combi greenline 1.2 tdi uit 2011 130.000 op de teller .. motorcode geen id eigenlijk .. En wat mij de laatste paar dagen opviel , is dat wanneer ik em in zun 2e versnelling ( of in 1e ) de auto op de zelfde snelheid wil laten rollen dat hij terugvalt in snelheid en dan meteen weer versnelt , en weer terug valt , en weer accelereerd enz enz .... Net alsof je met je gaspedaal speelt. gas ,,, gas los ,, gas ,,, gas los ,,, heel irritant ... Je voelt dan zo'n soort van dood punt en dan pakt hij het direct weer op en geeft hij er weer ietsjes gas erbij terwijl ik het gaspedaal in de zelfde stand houd .... Wie herkent dit ?

Oja .. En nog iets .. Wanneer ik geparkeerd of stil sta komt er regelmatig een heel apart geluidje onder de motorkap vandaan ... Geluidje is ongeveer zo --> HOEBBBB .. ff stil en dan weer HOEBBBB , HOEBBB . . :S :tongue:

Wat is het ? :tongue:

Thnx alvast . .

Gr Criz
 
Bovenaan Onderaan