Zelf olie bijvullen

barretje

Senior Member
Gisteren heb ik in plaats van de beurt bij de dealer uit te besteden zelf mijn olie eens ververst. Het viel mij erg mee en denk dat ik dit dus voortaan zelf elk jaar ga doen daar dit erg veel geld scheelt. Nu had ik wel een vraagje, als ik mijn oliedop losschroef dan zit er in de vulopening een soort zwart kunstof ring/glijbaantje. Hierdoor is het lastig de olie erin te gieten, je kunt het alleen heeeeeeeel langzaam erin gieten anders loopt het over omdat het niet snel genoeg naar benden kan. Is hier een oplossing voor of heeft iemand anders ook deze ervaring?

Tees

Donateur
Bij m'n F1c heb ik dat ook wel een beetje. Idd oliepeilstok eruit helpt, de lucht moet tenslotte ook weer ergens eruit. En verder is t een kwestie van toch rustig gieten. Een trechter gebruiken met geen al te groot uitloopgat helpt ook. Die papieren dingen die soms bij de olie geleverd worden gaan bij mij rechtstreeks de prullenbak in, ik heb een opvouwbare siliconen trechter achterin de auto liggen hiervoor.

Denk je er bij het verversen van de olie trouwens ook wel aan om het oliefilter te vervangen?

barretje

Senior Member
0a6b23cb61b46a9c4e3feeb28e87c3d8.jpg

Hierbij nog even een plaatje van het kunstof glijbaantje.

Tees

Donateur
Dat is inderdaad wel een onhandig ding, veel krapper dan bij mijn auto. Kan je niet een trechter een beetje in het gat van die glijbaan steken?

barretje

Senior Member
Ja maar de trechter die ik had daar was de opening een beetje groot van. Het is echt een raar ding, in mijn octavia zat gewoon een gat.

Bovenaan Onderaan