Zelf inbouwen Kenwood DNX 7260BT

Hallo mede skodarijders,

Ik heb deze week een Skoda Octavia gekocht, in deze auto zit nog geen radio/navigatie.
Nou heb ik een Kenwood DNX 7260BT gekocht om deze zelf in de auto in te bouwen.

Bij de radio zit een CANBUS adapter, Ik vroeg mij alleen af is het voldoende om deze CANBUS connector (zo'n grote vierkante) aan te sluiten op de stekker van de auto?
Uit de handleiding van Kenwood wordt ik niet heel erg wijs omdat alle draden die in de handleiding staan al naar die CANBUS connector lopen.
Is dan bijvoorbeeld de stroomvoorziening ook meegenomen op de CANBUS connector?

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen, ik heb eerder een 2DINs systeem ingebouwd in een suzuki dus enige ervaring zou er moeten zijn, dit is echter de eerste keer dat ik dit bij een europese auto ga doen.

Alvast erg bedankt!

Monteurtje

Forumguru
Ja als het goed hoef je nu verder niks aan te sluiten. Adapter ertussen en dan moet het werken. De radio zal pas uitgaan als je de sleutel uit contactslot trekt. Net als met een originele radio. Evt stuurwielbediening werkt waarschijnlijk ook.

Oke dat zou heel erg mooi zijn, ik heb ondertussen ontdekt dat ik de Kenwood CAW-VW2150 heb, volgens de Kenwood website is dat de adapter die op een Octavia II moet.

ik hoop dat iemand die wel eens een Kenwood systeem heeft ingebouwd iets kan vertellen over het hoe en wat hiervan?

EdK

Forumguru
Is gewoon plug and play
alleen als je het dvd deel rijdend werkend wil hebben mot je ff de ene draad aan massa leggen.

Dat is mooi! nog ff 1 vraagje
moet dat systeem nog aangemeld worden middels CANBUS
ik heb namelijk parkeersensoren en zo'n MFD scherm...

EdK

Forumguru
mijn ervaring met de dnx 9260 BT op de yeti was dat ik verwijderde de swing en sloot de kenwood aan met de stuurmodule en alles werkte naar behoren
alleen het swing gebeuren in me maxidot was uiteraard verdwenen en krijg je niet terug met de kenwood

Bovenaan Onderaan