zelf fabia 2 samenstellen

bluskabouter

Forumguru
ik kan me herinneren dat je vroeger op de site van skoda je eigen auto kon samnestellen aan de hand van diverse optie`s.
ik mis dit op de nieuwe site.
weet iemand waar ik dit wel kan doen,of moet ik de hele prijslijst uitspitten?
 

Hetzer

Forumguru
ik kan me herinneren dat je vroeger op de site van skoda je eigen auto kon samnestellen aan de hand van diverse optie`s.
ik mis dit op de nieuwe site.
weet iemand waar ik dit wel kan doen,of moet ik de hele prijslijst uitspitten?


klopt die is er afgehaald, waarom weet ik ook niet misschien zijn ze de site nog aan het aanpassen voor de Fabia Combi-2 e.d???
 

tlpeter

Actief lid
Je zal zelf iets moeten maken met bijvoorbeeld excel
Wat wil je ?
Ik heb eens zitten rekenen en als je veel optie's wil dan is het meestal voordeliger om een duurder model te kiezen
 

van_der_P

Senior Member
Je zal zelf iets moeten maken met bijvoorbeeld excel
Wat wil je ?
Ik heb eens zitten rekenen en als je veel optie's wil dan is het meestal voordeliger om een duurder model te kiezen

Dat klopt, en het is ook beter voor de inruilprijs later. Maar bij een duurder model krijg je ook spullen waar ik mij bij afvraag wat moet je daarmee. b.v. de armsteun tussen de voorstoelen, dat vind ik maar lastig.
 

tlpeter

Actief lid
Dan vraag je of ze die weg willen laten :D
Ik ben eens gaan rekenen en je bent ongeveer de helft goedkoper dan dat je alle opties er bij neemt
 

Fabia

† In Memoriam
Dat klopt, en het is ook beter voor de inruilprijs later. Maar bij een duurder model krijg je ook spullen waar ik mij bij afvraag wat moet je daarmee. b.v. de armsteun tussen de voorstoelen, dat vind ik maar lastig.

Ben dus niet de enige die dat erg onhandig vind. Ik had een dagje een Roomster mee en heb de hele tijd de armsteun omhoog gelaten. Trouwens dat ding was ook nog aan het piepen omdat íe tegen de voorstoelen aan kwam. Ik zou 'm gelijk er uit slopen.
 
Dat is ook de rede dat wij toch voor de elegance hebben gekozen.
We gingen in eerste instansie voor de ambiente maar met de nodige optie`s,namelijk:
extra speakers ,
maxi-dot
opbergvak voor je zonnebril ,
armsteun
ASR
LM velgen
enz enz.
Een deel van de optie`s zitten al standaard in de elegance, en bij meerdere optie`s die standaard in de "hogere"versie zit ben je bijna voordeliger uit om dus deze versie te kiezen.
 

Fabia

† In Memoriam
Dat was voor mij de reden om voor een Equipe+ te gaan ipv een Elegance. Nu heb ik een sportinterieur standaard terwijl het bij een Elegance weer extra kost.
 

bing69

Actief lid
Dat klopt, en het is ook beter voor de inruilprijs later. Maar bij een duurder model krijg je ook spullen waar ik mij bij afvraag wat moet je daarmee. b.v. de armsteun tussen de voorstoelen, dat vind ik maar lastig.

Zou niet zonder kunnen!!!
 

van_der_P

Senior Member
Dan vraag je of ze die weg willen laten :D

Als je dan ook een korting krijgt van 145 euro, of je mag voor dat bedrag iets anders uitzoeken, dan zeg ik ja dat doe ik. Maar ik geef geen geld uit voor iets waar ik last van heb.
En als je een automaat hebt kan ik mij daar nog iets bij voor stellen.
 

Fabia

† In Memoriam
Bij een automaat zou ik zelfs heel graag willen hebben, maar niet bij een handbak. Voor mijn werk rij ik o.a. op een Daf CF met automaat en daar zit geen armsteun in en dan mis je 'm echt. Je kan je rechterarm niet lekker kwijt tijdens het tijden.
 

van_der_P

Senior Member
Het is jammer dat Skoda niet alle uitrustingsniveau's met alle motoren combineert. Er bestaat geen 1.2 Sport of Elegance. Dan ben je dus verplicht om een 1.4 te nemen. Dat betekend in het geval van de Sport 2755 euro, of de Elegance 2950 euro extra. Plus ook nog een belastingschaal hoger (combi) en een hoger verbruik.
In Duitsland levert men dat wel.
 

Fabia

† In Memoriam
Net zoals een automaat alleen leverbaar is met een 1.6 motor. Waarom niet met een 1.4 motor. Moet volgens mij kunnen.
 

LenK

Forumguru
Het is te hopen dat het assortiment nog wat beter wordt.
Mijn vrouw wil ook wel een automaat, maar om daar inderdaad meteen ook de 1.6 bij te moeten nemen...
Ze rijdt nu 1.4, met een 1.6 automaat wordt dat heel wat vaker tanken.
1.4 DSG en je hebt wel het comfort en de veiligheid van een automaat zonder jezelf meteen een lege portemonnee te bezorgen.
Maar ja, bij andere merken heb je vaak helemaal geen automaat of zit je ook vast aan een grotere motor, dus wat dat betreft is de Fabia geen uitzondering, maar wel jammer.
 
Bovenaan Onderaan