Zelf beschermlijsten installeren deuren en achterklep

Herman Janssens

Senior Member
Alle tips om dit zelf tot een goed einde te brengen zijn welkom.

Ik weet al:

- dat ik de lijm best met een haardroger verwarm en liquide maak;
- dat ik eerst de strips gewoon leg en wanneer ze op de ideale plaats liggen langs de zijranden een strip plak om zo de plaats na het verwarmen van de lijm te makkelijk terug te vinden.

Heeft iemand nog andere tips? Alvast bedankt.
 

andrehj

Forumguru
Volgens mij zijn er nog wat voorzorgsmaatregelen:
  1. Zorg voor een zeer schone en droge ondergrond.
  2. De meeste lijmen hebben een minimale temperatuur nodig om hun maximale sterkte te bereiken. De huidige buitentemperaturen zijn hiervoor beslist niet ideaal. Ik zou het doen in een verwarmde garage of wachten tot het buiten minimaal 15° is.
 

Falcon

Donateur
Bij Milotec wordt aangeraden voor dit soort strips, om het te doen op een droge, zonnige dag .. met een temparatuur rond de 20 graden.
 

Flem_nl

Forumguru
Jammer dat er nergens enkel de beschermstrips voor de achterportierstijlen zijn te bestellen. Dynamic pakket heeft enkel voor, wat totaal belachelijk is!
 

Joske

Forumguru
voor de O3 RS kan je ze wel apart bestellen voor achteraan op superskoda. Anders moet je hun eens een mailtje sturen?
Heb gehoord dat ze ondertussen al aan Engels voor beginners deel 2 zitten, dus normaal moet dat dus wel lukken om je te verstaan :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
Amai, jij krijgt leuke pakjes onder de kerstboom hoor! :D

P.S. op superskoda vind je ook dikwijls handleidingen bij de spullen die ze aanbieden, dus ook hoe de instaplijsten te plaatsen ;)

of youtube en trefwoorden: "sill covers octavia"
 
Bovenaan Onderaan