Zekering 41

Hypodermic

Actief lid
Beste allemaal,

Ik heb bij de dealer een tijdje geleden een achteruit rij camera laten inbouwen. Alles werkt zoals behoren, alleen viel mij vandaag ineens op dat mijn spiegels niet meer electrisch te stellen zijn.
Volgens de handleiding zou dit zekering 41 moeten zijn, alleen zit daar geen zekering in.
Kan het zijn dat de garage deze vergeten is terug te zetten, of moet ik een andere zekering hebben?

Als het wel nummer 41 is, welke zekering moet er dan in? Dat kan ik niet vinden in de handleiding.

Alvast bedankt,

Paul
 

JeSko

Forumguru
Bel ze, zeg dat je spiegels het niet meer doen na hun installatie van de camera. Dat zij het oplossen.
 

Hypodermic

Actief lid
Als het zo simpel is als alleen de zekering, doe ik dat liever zelf ipv tijd en geld extra uit te geven door heen en weer te gaan rijden. Maar bedankt voor uw reactie, heel helpend.
 

EdK

Forumguru
GEwoon beginnen met een 5 Amp zekering erin te steken, en doen de spiegels het weer dan weet je in iedergeval dat je de juiste zekering hebt gestoken.
En gaat zekering er op bepaald moment toch uit dan verzwaar je hem naar 10A
En dan bij een volgend bezoek even vragen of ze de juiste er in willen steken
Kunt ze natuurlijk ook bellen of mailen om te vragen wat de juiste waarde is......
 

JeSko

Forumguru
Of het is niet zo simpel, je hebt er vervolgens zelf, volgens hun, aan liggen prutsen, dus maken ze het niet zomaar meer en kost het je echt geld, je zal niet de eerste zijn die ze zo liggen hebben.

Knap dat je het zelf wilt doen maar ik zou er niet aan beginnen puur doordat het wellicht iets is waar de dealer "schuld" aan heeft, het is te toevallig dat het net nu mis gaat met je spiegels dus uit principe alleen zouden zij het zelf kunnen maken, plus ze kunnen achteraf niet beweren dat het je eigen schuld is. Mijn opmerking was niet denigrerend bedoeld, maar om je te verwittigen.
 

Tees

Donateur
Ik ben t eigenlijk wel met TS eens, waarom zou je er tijd en energie in steken als t zelf simpel op te lossen is? Ik zou gewoon die 7.5A zekering erin stoppen: werkt t, mooi, werkt t niet, kan je alsnog naar de garage waar dat gedaan is. Knappe jongen die kan traceren dat je een zekering in een zekeringhouder hebt gestopt en daarna weer verwijderd.
 

Hypodermic

Actief lid
7,5A volgens dit plaatje
Ik heb er een andere 7,5 ergens uitgehaald en geprobeerd, en dan werken de spiegels weer.

Heb zelf die 7,5 niet in in huis, wel genoeg andere, dan ga ik die morgen even halen.
Bedankt voor de hulp.

En wel heel slordig van een officiële Skoda dealer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
Wat ik zei, zet je er een 5A in als je die wel hebt liggen en anders een 10A maar die dan wel zo snel mogelijk weer uitwisselen
 

Hypodermic

Actief lid
Absoluut, maar helaas was dit niet de enige fout. Ze hebben ook mijn dashboard beschadigd, zitten een paar krassen in bij het infotainment scherm. Dat gaan ze wel repareren als de auto voor de beurt en apk gaat volgende maand.

En sinds de camera erin zit staat er een foutcode in bij het uitlezen dat de static current te hoog is.

1 foutje is geen enkel probleem, maar voornamelijk die krassen vind ik jammer
 

EdK

Forumguru
Tsja zou zeggen de boel op laten knappen op hun kosten en daarna heellllllllll gauw een andere dealer zoeken.....
 
Bovenaan Onderaan