Zachte biebjes te horen bij stilstaan

neoproject

Actief lid
hoi,

Ik heb gemerkt dat men auto zachtje biebjes produceerd. Ik heb het voor het eerst gemerkt toen ik stilstond voor een verkeerslicht en de motor uitstond + radio op mute. Ik dacht dat het afkomstig was van de bassen van een andere wagen maar nu ben ik heel zeker dat het uit men auto komt. Het lijkt op radar pulsen ofzo, nauwelijks hoorbaar. Toch vraag ik me af of ik de enige ben die dit hoor? Men vriendin hoorde het daarnet ook. Zou dit van de frontassist afkomstig zijn?

Ik ben echt benieuwd

Ps het gaat op een Skoda octavia combi 1.0tsi facelift model (manueel).
 

dirkie996

Forumguru
Ik heb ook al bliepjes gehoord, na het stilleggen en uitstappen van m'n RS fl.
Ergens communicatie tussen sleutel en auto? Ik weet het niet, maar maak me er geen zorgen over.
 

B.Stuurder

Forumguru
  • Ik hoor zo nu en dan tikken aan de voorzijde als ik met mijn raam open langzaam de wijk uit rij, maar biebjes? Nee. Zit er een sleuf in waar je steeds een Euro in moet doen? :pardon:
 

leon-cupra

Forumguru
Hier ook die biepjes na het stil leggen van de motor. Vraag mij niet wat er nog gebeurt, maar zijn normale biepjes.;)
 

Olivier

Senior Member
Ik heb ook al bliepjes gehoord, na het stilleggen en uitstappen van m'n RS fl.
Ergens communicatie tussen sleutel en auto? Ik weet het niet, maar maak me er geen zorgen over.

Ik heb dit ook met de Rs ondervonden. Passeer ik langs de wagen in de garage zonder sleutel hoor ik niets. Zit de sleutel in m'n zakken dat begint hij allerlei geluidjes te maken :)
 

Rallye

Forumguru
Ik heb dit ook met de Rs ondervonden. Passeer ik langs de wagen in de garage zonder sleutel hoor ik niets. Zit de sleutel in m'n zakken dat begint hij allerlei geluidjes te maken :)

Klopt. Ik heb geen kessy, maar als ik hem van slot gooi gebeurt hetzelfde.
 

Antera

Donateur
Je hoort vermoedelijk nog wat regelklepjes en eventueel een pomp die nog even nakoelt als deze aanwezig is. Niks om je zorgen over te maken
 

neoproject

Actief lid
Thanks voor de serieuze antwoorden en de grappigere commentaren :tongue:
Ik maak me er gn zorgen over maar was nieuwsgierig en vroeg me af wat de wagen eigenlijk aan het doen is tijdens die biebjes.
 
Bovenaan Onderaan