Zacht jankend geluid

ertromp

Forumguru
Dus wel dat "beroemde en beruchte" stuk afdekking waar ik in #10 naar verwees.
Ik ben benieuwd naar de definitieve oplossing mocht die er komen :D
 

O3-Rider

Senior Member
Zo is het geluid weg:

Bekijk bijlage 27213

Net bij de dealer geweest en die melden het bij de importeur. Zij verwachten dat het vervangen wordt.

Ook maar even een stuk tape geplakt en jawel ook verlost van het geluid. Bij mij zit dat hele plastic erg stevig.
Ik vermoed dat het wind is die er tussendoor blaast. Zelfde idee als je 2 papiertjes tussen je lippen doet en dan blaast. Ook maar melden bij de dealer.
 

hberg

Actief lid
Zal wel op het zelfde neerkomen dan. Zit bij mij echt aan de losse kant. Alsof de pootjes van de klemmetjes te lang zijn.
 

ertromp

Forumguru
Bij de een te los en bij de ander te strak. Je vraagt je af of de vorm/constructie gewoon onhandig is gekozen tijdens het ontwerp door Skoda
 

ertromp

Forumguru
Op Skodacommunity is er ook over te doen en heeft een bestuurder in de garage te horen gekregen dat het een bekend probleem is en dat er een oplossing voor staat in ELSAwin. Helaas geen TPI nummer
 

serum

Senior Member
@O3-Rider; Ook wel weer bijzonder dat het probleem direct optreedt wanneer je aan het beunen bent geweest met de tweeter ;) Je had mij vermoedelijk al een heel klein beetje vervloekt.. :)
 

Cordoba

Forumguru
Ik zou zeggen 'back on topic' want dit topic is opgezet voor gejank uit de aandrijflijn, niet voor jankend plastic.:jaja:
 

Gieliovd

Forumguru
Mijn tweede versnelling heeft een vergelijkbaar geluid.

Vaak ligt het aan het type tandwiel of een baklager. Maar dat lijkt me wat vroeg, en er worden geen rechte tandwielen gebruikt.

Van vroeger herken ik het wel, oudere auto's met meer op de klok. Heb ook wel in auto's gereden waar het baklager echt kapot liep en dat merk je wel, zingend gejank.
 

serum

Senior Member
Vind het vreselijk. Ben dus gelukkig niet de enige. Koppeling in, geluid weg. Auto is zijn vrij, koppeling niet ingetrapt; geluid weg. Mijn conclussie is ook de bak. ik beleef het het ergste in zijn 2. Lijkt wel een rechte vertanding. (alleen bij gas los dan) wellicht is het de manier van de VAG om straks de elektrische auto's aan hun geluidsdrempel te laten voldoen. Weer lekker over op de haakse tandwielen. alsof je op het circuit zit met zo'n jankende bak.

Geluid wordt trouwens niet minder. Na 5000km eerder erger. Vind het zo zeikerig staan om ermee naar de dealer te gaan en te eisen dat ze het oplossen. Daarom zaag ik er maar lekker over door op het forum.. als er genoeg participanten zijn verklaar ik me wel solidair voor een dealernotificatieronde.

Eigenlijk is een forum puur therapeutisch. Je bent niet langer alleen met je probleem en het ligt kennelijk niet aan jou. (of skodarijders zijn allemaal muggenzifters en perfectionisten, maar dan zit je toch bij het verkeerde merk)? Wellicht heeft PON/VAG de insteek 'als zelfs de skodarijders al klagen. Geen idee wat de statistieken doen in dit opzicht. Ben bang dat ze niet in ons voordeel pleiten, als je de issues op het forum zo naloopt.
 

Cordoba

Forumguru
@serum Ik zou zeggen juist wél bij de dealer klagen (tenzij je niet wil dat het wordt opgelost): als er bij meerdere dealers mensen met dezelfde klacht komen, dan begrijpt PON/dealerorganisatie ook dat ze actie moeten ondernemen, als er maar één is die zich bij de dealer meldt, heb je kans dat er niets gebeurd.
 

hberg

Actief lid
Ik rij de 1.6 TDI Greenline. Heb juist in z'n 3e en 4e versnelling last tussen de 70 en 80 kmh
 

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Ik heb het gevoel ook dat de 02 beter was dan de 3 wat een gezeur heb ik er al meegehad wellicht ook de oorzaak dat die van januari 2013 is
 

hberg

Actief lid
Om het topic maar eens nieuw leven in te blazen. Gisteren voor de zoveelste keer binnen geweest over het jankende geluid uit de bak/aandrijving. Na een dag testen zijn ze van mening dat het of de bak of het differentieel is.

Nadat de dealer overlegd heeft met Pon vandaag gebeld dat ze de hele bak dus incl het differentieel gaan vervangen. Laten we hopen dat het daarmee verholpen is.
 

hberg

Actief lid
Dat geeft de hoop dat het straks ook eindelijk verholpen is. Rij er al lang mee rond en wordt alleen maar erger.
 
Bovenaan Onderaan