YTD 02-2007 Al 309 Roomsters verkocht.

Roomster3

Nieuw lid
In 2007 zijn tot en met februari 2007 (al) 309 Roomsters verkocht. In 2006 zijn er 143 Roomsters op naam geschreven. De lijn is dus stijgende...maar dat mag ook wel
smirk.gif
.

Bron: www.autoweek.nl
 

LenK

Forumguru
Ja en als er dadelijk tot en met maart 450 verkocht zijn dan kom je zeker melden dat er in 2007 maar liefst 3 keer zoveel Roomsters verkocht zijn als in 2006
crazy.gif
 

Hetzer

Forumguru
Ik vind persoonlijk de verkoop nog al wat achterblijven, als je dit ga vergelijken met dat andere "ruimte" wonder de Logan staionwagon, ik weet het is een totaal andere auto ,voor een andere doelgroep met een andere beurs maar toch hij loopt wel als een gek.
Voor deze stationwagon heeft Dacia nu 1.000 orders op zak. De auto staat koud bij de dealer. De vraag is overweldigend. De stationwagon van de Dacia Logan, kortweg MCV gedoopt, is niet aan te slepen. “Prijslijsten, brochures, auto’s, ze zijn allemaal op,” aldus www.telegraaf.nl. Ze kampen op dit moment met een levertijd van zes maanden.!!! De auto verkoopt beter dan gepland. Ze dachten in ieder geval 1.500 stuks te kunnen verkopen en hebben bij het noemen van die doelstelling altijd gezegd dat dat aan de voorzichtige kant is.
Ze zijn nu in onderhandeling met de fabriek om meer productieplaatsen, zodat ze de levertijd kunnen terugdringen en de vraag aankunnen. Het probleem is dat de auto in heel Europa uitstekend verkoopt.”

De importeur heeft de reclamecampagne voor de slechts 10 mille kostende Logan MCV per direct afgebouwd. Daar waar mogelijk is, trekt Dacia de advertentie terug om verdere leveringsproblemen en nee-verkopen te beperken.
 

Fabia

† In Memoriam
Vind het een beetje appels met peren vergelijken. Er is in de prijsklasse van de Logan stationwagon totaal geen concurrentie en dat is met de Roomster wel het geval. Als ik "maar" 10 mille te besteden had dan ging ik zeker naar een Logan stationwagon kijken, je krijgt toch een hoop auto voor weinig geld.
 

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Roomster3</font><hr />

In 2007 zijn tot en met februari 2007 (al) 309 Roomsters verkocht. In 2006 zijn er 143 Roomsters op naam geschreven. De lijn is dus stijgende...

[/ QUOTE ]
Volgens mij is de lijn dalende:
Jan 184
Feb 125
Mrt 98 (bron Bovag.nl)

Ik schat dat heel 2007 op 1000-1200 Roomsters komt.
Dus een Roomster in het wild zien zal een zeldzaamheid blijven.

(Andere Skoda's in maart: Octavia 461, Fabia 242, Superb 21)
 

Hetzer

Forumguru
ik heb er in Nederland pas 2 zien rijden!!! en ik zit toch echt vaak op de weg, door het hele land!!
 

Jpoers

Lid
Nou zit niet echt veel op de weg, en hier in zeeland heb ik er verschillende zien rijden, zowel duits als nederlands.

toch al gauw meer als 10 exemplaren.
 

Matra_Murena

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

Volgens mij is de lijn dalende:
Jan 184
Feb 125
Mrt 98 (bron Bovag.nl)

Ik schat dat heel 2007 op 1000-1200 Roomsters komt.
Dus een Roomster in het wild zien zal een zeldzaamheid blijven.

(Andere Skoda's in maart: Octavia 461, Fabia 242, Superb 21)

[/ QUOTE ]

De andere Skoda's staan er ook niet al te best voor volgens deze cijfers.

Octavia:
januari: 830
februari: 429
maart: 461

Fabia:
januari: 513
februari: 292
maart: 242

(bron: bovag)
Dalijk wordt het nog een zeldzaamheid om zowiezo een Skoda in het wild te zien....

Aan de andere kant vallen deze cijfers misschien nog wel mee gezien de algemene trend. In 2006 heeft Skoda met een marktaandeel van 1,86% weten af te sluiten. Ondanks de bovenstaande "slechte" verkoopcijfers staan ze nu echter op 2,19% Dus toch wel een stijgende lijn. (bron:autoweek)

Cijfers zijn en blijven een relatief iets als je enkel naar 1 merk of model kijkt.
 
Bovenaan Onderaan