Yeti verlaagd.

Leon54

Actief lid
Ja, hij kan het hebben... Hij wordt er zelf mooier van.
Gaat alleen een beetje voorbij aan wat de Yeti graag wil zijn: een auto met wat hogere instap en een beetje terreinwaardig...

EdK

Forumguru
Ziet er zeker niet verkeerd uit, maar zonder dat opstapje en verlaging bij de mijne kom ik ook overal bij op t dak hoor.
Komt waarschijnlijk doordat ik vroeger niet zo'n lieverdje was en veel trappen onder me kont heb gehad en daardoor wat centimeters langer ben dan jij.....:deuk:

octaviaduct

Actief lid
Update: Auto rijd geweldig goed.
Het gemonteerde schroefset is een AP set, na een paar dagen wel problemen met de achterschokdempers.
Deze maken lawaai, rammelen als of de bovenste bevestigingsbouten niet vast zaten.
Alles gecontroleerd en het blijkt dat dit geluid wordt veroorzaakt door de bodemkleppen in de schokbrekers zelf.
Nieuwe zijn voor garantie aangevraagd bij de leverancier.
Inmiddels contact gehad met mensen die hetzelfde probleem hadden,het set blijkt hetzelfde set te zijn als voor de golf 5/6, seat leon,skoda octavia e.d. aleen het setnummer is anders vanwege de TUV keuringspapieren die hier niet van toepassing zijn.
Orginele veren/schokdempers zijn overigens hetzelfde als van een golf 5 met slechtwegdek pakket volgens ETKA.
Omdat ik niet kon wachten tot de nieuwe schokdempers binnen zijn heb ik nu Bilstein B8 verkorte sprintschokdempers besteld en gemonteerd.
Deze zijn nog iets zwaarder afgesteld dan de AP's.
Auto stuurt nu nog strakker en verkeersdrempels lijken niet meer te bestaan.
Supertevreden.

Bijlagen

• 20170422_135131.jpg
    20170422_135131.jpg
    173,8 KB · Weergaven: 58

s-line

Forumguru
Gaaf hoor stukken beter zo!:thumbsup:
Staat hij nu op zijn laagste stand?
Ik denk dat het nog gaver zal staan als hij nog wat lager zou kunnen. Anders zou je voor nog de holle ruimte van de veerboot af kunnen slijpen/draaien dan zakt hij nog bijna 2cm en achter dan het stelpotje er tussen uit halen.

s-line

Forumguru
De holle ruimte onderaan de veerpoot aan de voorzijde als je die eraf slijpt/laat draaien, zakt de veer poot verder in je fusee en ligt de auto ruim 1,5 cm lager als met de holle ruimte. Er veranderd niets aan de schokbreker of veer zelf dus dat blijft allemaal het zelfde. Voordeel is ook het is meteen een stuk makkelijk te monteren na het inkorten.:D
Ik had dit ook bij mij Superb 2combi gedaan en achter het potje er tussen vandaan gehaald, stond super en reed gewoon het zelfde als met. In België en Duitsland doe ze in de scène dit ook als ze geen Airride hebben.

octaviaduct

Actief lid
Bedankt,
Dat wist ik niet.
Zou wel een stuk mooier zijn maar ik ga eerst eens kijken hoe die AP dempers voor zich houden.
Als die net zo snel stuk gaan als de achterste wil ik natuurlijk wel de garantie houden.
Ik vind trouwens verder weinig problemen over AP op de diverse forums.

JeSko

Forumguru
Amai, een verlaagde Yeti, op het forum dan nog? :sterretjes: ik dacht dat ik alles had gezien, staat erg goed! Meteen een geheel andere auto. Post is al van 2017 zie ik nu, maar dat mag de pret niet bederven, heb je hem nog?

Bovenaan Onderaan