Yeti rijplezier

skodayeti

Nieuw lid
Heb er sinds begin maart 6000 km met de Yeti opzitten. Een vakantie naar Italie met 4 volwassenen met volle bagage staat voor de boeg. Ben benieuwd in hoeverre de volbeladen Active plus 1.2 TSI deze kilometers zal verwerken. Gezien de huidige ervaringen met de prestaties van dit motortje heb ik daar geen enkele zorgen over.
Ben ook benieuwd hoe het verbruik zal zijn. Ben van plan op de autobaan rond de 140 km/u te cruisen. Mijn huidige verbruik is gemiddeld 6,9 l per 100 km. Ik heb een vlotte doch gestage rijstijl waarbij ik snelle tempowisseling probeer te voorkomen.
Ondanks de gewenning geniet ik nog van elke seconde in de Yeti, van zowel de zit, het comfort als van de zijde-achtige kracht en stille souplesse van de motor.
Mijn vrouw deelt mijn enthousiasme. Ze was snel gewend aan de breedte van de auto en parkeert hem nu blindelings in het kleinste gaatje. Wat daarbij opvalt is de opmerkelijk korte draaicirkel.
De mdi aansluiting in combinatie met de Swing radio is een aanrader. De bediening van de Ipod mbv van de radio is handig en simpel en levert een bijna onuitputtelijke bron van je favoriete muziek over je boxen. En je Ipod wordt automatisch bijgeladen.
Het enige minpuntje wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is de rechterselectieknop van de halfautomatische airco. Door de spiegelende chromen rand eromheen valt de witte markering niet op waardoor bijna niet is te zien voor welke selectiestand er is gekozen.
Markant voor de vormgeving is dat het me niet eerder is voorgekomen dat volslagen vreemde mensen me aanspreken en complimenten maken over het uiterlijk van de auto.
:489:
 
Bovenaan Onderaan