Yeti preview

Bothje

Heel gewoon lid
pr.shtml
 

Bothje

Heel gewoon lid
Ik ben trouwens wel heel benieuwd hoeveel en welke Yeti's er zullen zijn.
Als er op één dag 100 genodigden zijn, die een rit maken die representatief zal zijn, en de werkdag ook bij Pon beperkt is, zullen er toch een flink aantal Yeti's te bewonderen zijn.
 
Ik woon toch op een paar honderd meter van de importeur, dus vanmiddag ben ik even langs gereden. Er was een introductie aan de gang met partytenten en zo en een soort stellage waar je met de Yeti overheen kan rijden. Ook een soort schuine wand ervoor waar en Yeti schuin tegenaan stond. De wagens hebben een mooie kleur, volgens mij die donkerbruine metallic. Zoals boven op het plaatje is het niet: ik zag geen modderpoelen en zo. Maar dat kan daar ook niet. De foto is niet super, uit een rijdende Roomster gemaakt met een telefoon.
 

Bijlagen

  • voorproefje.jpg
    voorproefje.jpg
    87,6 KB · Weergaven: 81

deusjevo

Forumguru
Ik ben trouwens wel heel benieuwd hoeveel en welke Yeti's er zullen zijn.
Als er op één dag 100 genodigden zijn, die een rit maken die representatief zal zijn, en de werkdag ook bij Pon beperkt is, zullen er toch een flink aantal Yeti's te bewonderen zijn.

Zullen die Yeti's na dit introductiefeest wellicht verdeeld gaan worden over de dealers?
Vepreda verwacht de Yeti iets van 29 september te ontvangen volgens Hans Evers.
 

Bothje

Heel gewoon lid
Er was een introductie aan de gang met partytenten en zo en een soort stellage waar je met de Yeti overheen kan rijden. Ook een soort schuine wand ervoor waar en Yeti schuin tegenaan stond.
Frans goed gezien, de verkopers uit de dealer organisatie kregen hun Yeti doping........
 

Bothje

Heel gewoon lid
Zal wat foto's plaatsen van vrijdag.
 

Bijlagen

  • IMG_3108.jpg
    IMG_3108.jpg
    97,4 KB · Weergaven: 55
  • IMG_3109.jpg
    IMG_3109.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 33
  • IMG_3110.jpg
    IMG_3110.jpg
    98 KB · Weergaven: 32
  • IMG_3112.jpg
    IMG_3112.jpg
    97 KB · Weergaven: 32
  • IMG_3111.jpg
    IMG_3111.jpg
    100 KB · Weergaven: 38

Bothje

Heel gewoon lid
Deze stonden er ook...... helaas niet op ware grote
 

Bijlagen

  • IMG_2742.jpg
    IMG_2742.jpg
    81,6 KB · Weergaven: 28
  • IMG_2743.jpg
    IMG_2743.jpg
    77,8 KB · Weergaven: 16
  • IMG_2745.jpg
    IMG_2745.jpg
    79 KB · Weergaven: 19
  • IMG_2746.jpg
    IMG_2746.jpg
    78,9 KB · Weergaven: 19

Bothje

Heel gewoon lid
We waren vandaag als een van de eersten aan de beurt om te rijden. Door wat organisatorische opstart problemen werd het iets later als gepland (bij het inschrijven was ons het wagennummer niet verteld). Na tussenkomst van Mirjam konden we rijden in wagen nummer 1, met Tjechisch kenteken. Het kenteken kwam me toch al bekend voor. Mijn informante verklapte dat deze wagen o.a. de Telegraaf journalist heeft gebruikt voor zijn reportage....
Het blijkt tevens de meest luxeuze van het hele stel....... leer, alcantara, elctrisch panoramadak, etc.
Op pad dus met deze 6bak schakelversie. Ik rij zelf automaat dus je voelt hem al aankomen, wat doe je ook alweer met de linkervoet?? Na vele malen de motor weer te hebben gestart was alweer bijna 3/4 van de rit voorbij.....
 

Bijlagen

  • IMG_2891.jpg
    IMG_2891.jpg
    88,1 KB · Weergaven: 31
  • IMG_2892.jpg
    IMG_2892.jpg
    93,5 KB · Weergaven: 31
  • IMG_2893.jpg
    IMG_2893.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 26
  • IMG_3206.jpg
    IMG_3206.jpg
    95,2 KB · Weergaven: 41
  • IMG_3208.jpg
    IMG_3208.jpg
    95 KB · Weergaven: 22

Bothje

Heel gewoon lid
Wil jullie deze foto's niet onthouden van het rijden over de stellage.
Over the top, so to speak.
 

Bijlagen

  • IMG_2968.jpg
    IMG_2968.jpg
    94 KB · Weergaven: 39
  • IMG_2977.jpg
    IMG_2977.jpg
    84,5 KB · Weergaven: 31
  • IMG_2983.jpg
    IMG_2983.jpg
    94,6 KB · Weergaven: 159
  • IMG_2984.jpg
    IMG_2984.jpg
    96,3 KB · Weergaven: 37
  • IMG_3007.jpg
    IMG_3007.jpg
    89,7 KB · Weergaven: 29

Bothje

Heel gewoon lid
En over de schuine kant van buiten gezien.
 

Bijlagen

  • IMG_3019.jpg
    IMG_3019.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 24
  • IMG_3022.jpg
    IMG_3022.jpg
    94 KB · Weergaven: 23
  • IMG_3026.jpg
    IMG_3026.jpg
    97,1 KB · Weergaven: 28
  • IMG_3033.jpg
    IMG_3033.jpg
    93,9 KB · Weergaven: 33
  • IMG_3039.jpg
    IMG_3039.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 36

Bothje

Heel gewoon lid
En over de schuine kant gezien als bijrijder.
 

Bijlagen

  • IMG_2901.jpg
    IMG_2901.jpg
    94,2 KB · Weergaven: 18
  • IMG_2907.jpg
    IMG_2907.jpg
    87 KB · Weergaven: 15
  • IMG_2911.jpg
    IMG_2911.jpg
    91,4 KB · Weergaven: 14
  • IMG_2912.jpg
    IMG_2912.jpg
    84,6 KB · Weergaven: 14
  • IMG_2917.jpg
    IMG_2917.jpg
    91,3 KB · Weergaven: 15

Aiii

Lid
Heb em vandaag ook in het echt mogen bekijken, ben toch even naar een Duitse dealer gereden om te gaan kijken. In het echt is het echt een topbak. Had hem zo mee kunnen nemen. Gelukkig ben ik nog vol tevreden van mijn Octy, want anders had het erg beginnen te kriebelen. ;)
 
Bedoel je deze reflectie foto?




Nee, ik bedoelde de tweede foto op de site van Sador. Daar zie ik alleen maar Yeti's staan. Daar stonden vroeger Octavia's en weet ik al niet meer. Die kunnen ze niet allemaal naar links hebben verschoven want daar is niet zo veel ruimte. Of ze hebben nu veel minder Octavia's staan natuurlijk.
 

Fabia

† In Memoriam
Hierbij mijn verslag. Ik kwam op de weg naar Pon al een paar Yeti's tegen die met de proefrit bezig waren. En werd daardoor nog nieuwsgieriger naar de Yeti. Na binnenkomst op het terrein door gereden naar de Skoda afdeling, onderweg nog twee behoorlijke drempels getrotseerd. Dacht even dat ze speciaal voor de Yeti waren aangelegd, zo hoog waren ze. Ik knalde daar aardig over heen. Bij binnenkomst me gemeld bij een aardige dame bij de receptie, die amper na de brief keek. Ze gooide die meteen in een bakje, noteerde mijn naam en gaf mij het nummer van de Yeti. We moesten nog ff wachten en namen een bak koffie. Ik moet zeggen dat de catering goed verzorgd was. Er waren heerlijke muffins bij de thee en koffie. En later op de dag kwamen de broodjes, melk, koffie en fruit te voorschijn. En uiteindelijk konden we op pad met de Yeti. Helaas was de 1.2 TSI nog niet aanwezig, die wordt pas aan het einde van het jaar verwacht. Dus op stap met een 1.8 TSI 160pk 4X4, we werden vergezeld van een levende tomtom die onderweg vertelde waar we heen moesten. We hebben onder andere een stuk snelweg gereden en een stukje binnendoor. De motor is echt waanzinnig, wat een power en wat een heerlijk koppel. Bij 80 draait de motor amper 2.000 toeren, echt heerlijk. Voor mijn gevoel zelfs een beetje te veel van het goede. Dat kost echt je rijbewijs, zoveel power, je merkt niet eens hoe hard het gaat. Jammer dat de 1.2 er niet was. Dat lijkt voor mij een betere optie. Ben niet zo'n jakkeraar, rij redelijk rustig. Maar ben erg onder de indruk van de auto. Wel had ik de bestuurdersplaats wat ruimer verwacht, vond 'm een beetje krap. Helaas waren we redelijk snel weer terug, had nog wel wat langer willen rijden om 'm beter te leren kennen. Na terugkomst mochten we het offroad parcours op, helaas mochten we zelf niet rijden. Maar het was erg indrukkenwekkend was de Yeti kon. Zeker toen we die schuine wand opreden, ik kon bijna de straat aanraken. Ook de torsiestijfheid is in orde, met een wiel vrij in de lucht kon je het portier nog makkelijk open doen. Denk wel dat die Yeti's aardig op hun donder krijgen gedurende deze dagen. Je rook af en toe ook wel wat.

Daarna de lunch gebruikt en de Yeti's een goed van binnen bekeken. Wat ik wel jammer vind is dat ze de meest luxe exemplaren daar neer zetten. Was zelf erg benieuwd naar de Active en Active plus. Ik vind het prijsverschil met de Ambition ook vrij fors namelijk 4.000 euro. Ik zag trouwens nog iemand lopen met een witte Skoda paraplu, jammer dat ik toen niet wist dat het Sador was.

Al met al een zeer geslaagde dag met heerlijk weer. Ik denk dat mijn volgende Skoda een Yeti gaat worden. Waarschijnlijk over een of twee jaar en dan een 1.2 TSI demo model.
 

Bijlagen

  • Afbeelding 009.jpg
    Afbeelding 009.jpg
    97,5 KB · Weergaven: 15
  • Afbeelding 003.jpg
    Afbeelding 003.jpg
    90,9 KB · Weergaven: 15
  • Afbeelding 004.jpg
    Afbeelding 004.jpg
    90,9 KB · Weergaven: 12
  • Afbeelding 005.jpg
    Afbeelding 005.jpg
    88,5 KB · Weergaven: 14

Fabia

† In Memoriam
Meer foto's:
 

Bijlagen

  • Afbeelding 009.jpg
    Afbeelding 009.jpg
    97,5 KB · Weergaven: 11
  • Afbeelding 008.jpg
    Afbeelding 008.jpg
    93,1 KB · Weergaven: 18
  • Afbeelding 014.jpg
    Afbeelding 014.jpg
    93,9 KB · Weergaven: 10
  • Afbeelding 024.jpg
    Afbeelding 024.jpg
    96,2 KB · Weergaven: 16
  • Afbeelding 025.jpg
    Afbeelding 025.jpg
    93,6 KB · Weergaven: 21
Bovenaan Onderaan