Jos en Ine
Lid
Na zeven jaren trouwe dienst hebben we onze Yeti 1.2 TSI DSG white besloten in te ruilen voor een nieuwe Skoda.
Tijd om de balans op te maken na 7 jaar en 62.000 km.
Kosten onderhoud €2245, kosten extra's €2175 (winterbanden, bandenwissels plus opslag, chiptuning) Schade €950. Totale kosten over 7 jaar €5370, dus ongeveer €65 per maand.
Eerst een Kip Kompakt erachter gehad, vanaf vorig jaar een Adria van 1200 Kg. Altijd prima trekauto gebleven.
Nog nooit zo'n fijne auto gereden. Jammer dat eind van het jaar de Yeti niet meer wordt verkocht maar wordt vervangen door een duurdere Karoq. In ons geval met nieuwe 1.5 TSI en DSG waarschijnlijk €6000 duurder als de 1.4 TSI DSG Yeti
Vorige week viel een aanbieding van onze dealer in de bus om onze yeti voordelig in te ruilen voor een nieuwe yeti. Dit hebben we gedaan!
Echt een uitstekende deal, waardoor de afschrijving ongeveer neer komt op €150 per maand dat we gereden hebben met de vorige Yeti.
!0 juli rijden we in de Yeti drive 1.4 TSI DSG in zilver metalic met zowat alle denkbare opties erop. Zodra we hem hebben zal ik mijn ervaringen weer delen.
Jos
Tijd om de balans op te maken na 7 jaar en 62.000 km.
Kosten onderhoud €2245, kosten extra's €2175 (winterbanden, bandenwissels plus opslag, chiptuning) Schade €950. Totale kosten over 7 jaar €5370, dus ongeveer €65 per maand.
Eerst een Kip Kompakt erachter gehad, vanaf vorig jaar een Adria van 1200 Kg. Altijd prima trekauto gebleven.
Nog nooit zo'n fijne auto gereden. Jammer dat eind van het jaar de Yeti niet meer wordt verkocht maar wordt vervangen door een duurdere Karoq. In ons geval met nieuwe 1.5 TSI en DSG waarschijnlijk €6000 duurder als de 1.4 TSI DSG Yeti
Vorige week viel een aanbieding van onze dealer in de bus om onze yeti voordelig in te ruilen voor een nieuwe yeti. Dit hebben we gedaan!
Echt een uitstekende deal, waardoor de afschrijving ongeveer neer komt op €150 per maand dat we gereden hebben met de vorige Yeti.
!0 juli rijden we in de Yeti drive 1.4 TSI DSG in zilver metalic met zowat alle denkbare opties erop. Zodra we hem hebben zal ik mijn ervaringen weer delen.
Jos
Maar serieus: veel plezier met verse Yeti, en reken er op, dat je dan veel meer afschrijft, want als je die gaat inruilen bestaat het model niet meer (als de Karoq ook Yeti had geheten, had het verschil waarschijnlijk minder groot geweest). Het is natuurlijk onzin, maar zo werkt dat nu eenmaal met prijzen van 2e hands auto's.